Problem: Headset med mikrofon - Blir tokig snart

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Boddington, 24 feb 2013.

  1. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Behöver lite hjälp här innan jag blir tokig och kastar ut telefonen genom första bästa fönster.

    Fick en ny telefon på jobbet häromdagen, en Galaxy S3. Glad i hågen verkade allt helt okej tills jag började titta efter ett headset. Då jag sitter rätt mycket i telefon på jobbet vill jag ha ett headset ala växeltelefonist. Dvs ingen in-ear utan mer typ gaming headset med mikrofon som går fram till munnen. Dock verkar det vara ett helsike att få detta att fungera.

    Började med det headsetet jag haft tidigare. Alla jag pratar med säger att det låter som om jag sitter i en burk och pratar och det är jättesvårt att höra vad jag säger. Dock hör jag dem jättebra.

    Lånar kollegans headset. Då tar telefonen inte headsetet alls utan ljud kommer från telefonen.

    Gick till lokala kjelle butiken och där säger de att Samsung gjort om telefonerna med S3:an så de har inga headsets som fungerar.

    Pratar jag med in-ear lurarna som följde med telefonen så funkar det bra, i alla fall klagar ingen då. Men kan inte sitta en hel dag med in-ear lurarna för då gråter minna trånga hörselgångar.

    Vilken typ av headset spelar egentligen ingen roll bara jag hör den som ringer och tvärtom. Dvs kan vara gaming headset eller dyligt. Spelar ingen roll bara det fungerar.

    Fattar inte att det kan krångla så, trodde att S3:an var en väl använd telefon varför finns det då ingen headsets som fungerar? Dvs om man får tro killen på Kjelle.

    Skulle vara kanon om någon har ett fungerade headset som de vet att micken låter bra i så kan jag testa sådana.

    Kan ju vara telefonen som knasar men tror nog det handlar om headseten som inte är kompatibla.

    Hjälp!
     
  2. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Testa blåtandheadset med 3,5 mm hörlursutgång och valfria lurar.
     
  3. pgadler

    pgadler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kör SonyEricsson MW600 till min S3a och den har just std 3,5 mm till hörlurarna. Blåtand till luren och sedan t ex Koss Porta Pro.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren uppskattas, ja blåtand är ju en lösning iofs men skulle helst ha trådat samt micken framför munnen. Har lite dålig erfarenhet av mickar som hamnar för långt bort från munnen. Kanske är gammaldags men springer ändå inte runt med telefonen när jag använder headsetet.

    Fler tips idéer mottages tacksamt
     
  5. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
  6. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset men vill som sagt helst inte köra med blåtand. I "värsta" fall får jag väl satsa på blåtand även om jag inte vill
     
  7. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Koss iporta pro borde väl funka? En knapp o mic på en tråden visserligen
     
    Last edited: 25 feb 2013
  8. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mjodroid: Precis en sådan har jag liggande. Jätteburkigt ljud säger de jag pratar med. Jag hör dem klart som dagen men jag låter som om jag sitter i en burk och pratar... Hur svårt ska det vara liksom men den så pass ny och populär telefon, förstår inte
     
  9. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag letade lite snabbt och hittade en kategori på DustinHome som heter Internettelefoni och där kanske finns några som skulle funka?
    http://www.dustinhome.se/xgroup/26105/internettelefoni/
    Det är mestadels headset's men inte jätte många over-ear men där finns On-ear så du kan ju kolla runder där iaf :)
     
  10. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitox: ja de se ju bra ut iofs men frågan är funkar de på min telefon? Koss I-porta pro funkar tex inte. Inte heller det jabra-headset jag har fungerar, eller jo fungerar gör de men mottagaren hör knappt vad jag säger.

    Så skulle behöva någon som har en S3 och har ett headset som de använder och vet att det fungerar så jag kan köpa en likadan.

    När inte ens en handlare försöker pracka på mig ett headset utan säger att nej vi har inget som passar till S3 då de har svängt polerna så känns det som att det är kört med trådat. Kan det vara så jäkla illa.
     
  11. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  12. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fan va skumt, alla headset jag har, funkar bra. Blandannat wesc, låter klockrent och de jag pratar med hör mig klockrent. Men varför inte BT? Om du skulle ändra dig föreslår jag plantronics voyager hd, så jävla grym

    Skickat från min GT-P6200 via Tapatalk 2
     
  13. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har iofs inte använt blåtand på flera år och då, ca 6 år sedan tröttnade jag på att batteriet drog ut så fort samt att jag inte var inte nöjd med ljudet. Men det nog mest jag som är trångsynt just nu. ;) Kanske ska ge blåtand en chans men vill då ha stereovarianten med mick framför munnen. Blir till att jaga sådan bra sådan. Där faller tyvärr din Mikaelgo, vill slippa höra kontorsgrannarna i ena örat. :)
     
  14. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Se till att kontakten verkligen sitter ordentligt. (Fast det har du väl dubbelkollat redan). Teknikmagasinet har en android till iphone adapter som glr det möjligt att använda ispecifika headsets på androider. Kostar 49:- om jag inte missminner mig. Kan ju vara värt ett försök....
     
  15. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mjodroid: Jo har tryckt i kontakten så hårt, eller kontakterna då jag prövat två olika headsets.

    Nu ska man väl inte grotta ner sig så mycket egentligen men tycker det verkar så skumt. Att den tar upp ljudet från micken tycker jag tyder på att den är rätt kopplad. Om den inte tog upp ljudet alls, fine, det kan jag förstå om det är felkopplat i kontakten mot telefonen men burkigt ljud. Börjar mer och mer tro att det är telefonen...

    Har en kollega som har en likadan telefon, dock är han inte på plats på ett par dagar. Han har inget headset mig veterligen men åtminstone kan ha prova mina headsets så ser vi om det är de som krånglar eller min telefon egentligen.

    Ska kolla vidare på BT headsets då jag kanske varit lite trångsynt där. In-ear går i alla fall bort. Fick sitta med telefonens in-ear igår och gjorde ju nästan ont och så ville de ploppa ur under samtalet. :)
     
  16. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
  17. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset Matte_N. Inte mycket pengar men känns jäkligt konstigt att det ska behövas samt att jag inte har något gamingheadset :)

    Tror jag börjar med att vänta in min kollega och se om det är min telefon. Alt gå till telia butiken och säga att telefonen är skräp och att jag ska ha en ny. Kanske inte hjälper men lär väl inte bli bättre med en ny. Fördelen med att företaget köper telefonen, mer tyngd bakom då om att man ska ha en ny i handen och inte behöva vänta på att den ska skickas in och kollas osv i flera veckor.
     
  18. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Prova att använda de medföljande lurarna som snäckor i ytterörat genom att använda de största eller näst största plupparna. Det är så jag använder de medföljande lurarna.
     
  19. zehnmaster

    zehnmaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  20. Boddington

    Boddington Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen

    Som en statusuppdatering kan jag nämna att min kollega inte kommit tillbaka än så inte kunnat jämföra med hans telefon om vi har samma fel med samma headsets, dvs om det är min telefon som enbart har felet.

    Har varit i kontakt med Jabra som tillverkat det kontorsheadset jag använt tidigare. Headsetet har en utbytbar adapter i slutet av sladden som kopplas in i telefonen. Man byter då adapter för att passa till sin modell av telefon. Naturligtvis har jag precis den adapter som min telefon ska ha. Tyder mer och mer på att det är min telefon som är knas.

    Provat som Mjodroid föreslår att använda största plupparna på medföljande lurarna. Funkar helt okej så länge jag sitter still åtminstone. Inte optimalt men bästa alternativet just nu med den utrustningen jag har.