Fråga: skärmen slocknar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Annoschka, 20 jun 2012.

  1. Annoschka

    Annoschka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Igår fick jag ÄNTLIGEN byta min s2 LTE mot en s3. Antar att problemen jag hade med den förra kanske gör mig lite extra nojig nu. Och jag har så klart inte lärt mig allt om telefonen än. men...

    Telefonen stänger inte av skrämen så länge man tittar på den. Det verkar ju funka! Men när "tiden är ute" (när kortet tas) blir skärmen mycket mörkare! Varför? Är det ngt energisparargrej som jag inte hittat?! eller är det ngt fel? :-\

    Min andra fråga är: "hörluren" sitter snett. mao vänster sida sitter djupare än höger. Ska man påpeka detta på Telia? kan det ge konsekvenser längre fram?

    Annars verkar den ju toppen! :D
     
  2. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    vad menar du?
     
  3. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    +1

    Jag fattade typ ingenting av det du skrev TS. Om du menar att själva hörlursuttaget i telefonen sitter snett så kan du förmodligen påpeka och DOA telefonen då den ska sitta rakt. Om du menar luren i ditt öra så har du kanske helt enkelt olika öron.

    Skärmproblemet förstår jag inte riktigt heller. Smart-stay funktionen fungerar säger du (skärmen stängs inte av). "När kortet tas" förstår jag dock inte. Menar du att du tar kort på något och efter det blir skärmen mörkare.
    Jag vet däremot att skärmen stänger av sig i steg, tror jag iallafall, inte helt säker på det nu när jag tänker efter. Men först stänger den av sig typ "halvt" för att sedan efter ett par sekunder stängas av helt.
     
  4. Annoschka

    Annoschka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha... jag menar där man har örat mot luren för att höra när man pratar i tel =\

    "När kortet tas" = jag har sett på ngn film där de förklarar att Smart Stay fungerar genom att ett kort tas nga sekunder innan telefonen är inställd på att stänga av för att kolla om man har ögonen öppna. typ. när ögat i högra hörnet har blinkat till mörknar skärmen... och då ser man ju alla fall inte ngt. :( men skärmen slocknar inte helt. om jag trycker på skärmen i det mörkare läget blir den inte ljusare igen... har det här ngt att göra med någon energisparfunktion? eller som du säger: stängs av stegvis...

    uttryckte jag mig bättre nu? =S
     
  5. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    så ska det inte vara (smart stay). Har du energisparläge på? Slå av i så fall.
     
  6. Annoschka

    Annoschka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack! jag har gjort det och dessutom avistallerat battery saver. hoppas det är det som är förklaringen och att inte en till ny mobil muppar sig.
     
  7. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Ursäkta bump.

    Min telefon har alltid gjort såhär, trodde att detta var meningen.
    För visst är det väl så att kameran tar en bild, och märker telefonen då inte av att du tittar på den så sänks ljusstyrkan, innan den några sekunder senare tar ytterligare en bild. Tittar du "fortfarande inte" på telefonen så stängs skärmen av.

    Detta trodde jag var för att man skulle hinna haja till och titta på telefonen ifall man inte ville att skärmen skulle slockna.