Problem: Luren instabil? (berodde ej på Novalauncher)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Johnny, 29 jan 2013.

  1. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    YES. Insane chip.
    Dafuq?
    Vad göra nu då?
     
  2. raketost

    raketost Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ännu en i skaran. Känns ju sådär att Samsung inte bemöter kundernas frågor över detta. Att man ska behöva reparera telefonen fysiskt för en mjukvaruuppdatering låter helt galet i mina öron.

    Med tanke på att ingen verkar fått bot på problemet efter att ha skickat in sin telefon så känns det som det enda sättet är att helt enkelt acceptera att man sitter i klaveret och hoppas att Samsung löser problemet
     
  3. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har fått intrycket att dom flesta som lämnar in sina lurar får dom reparerade, eller har jag missat något?
    Bästa sättet att få verkstan att kolla noggrant lär ju dock vara en ordentlig felrapport, vissa fel med frysningar och omstarter kan ju uppkomma lite sporadiskt och har man då inte lämnat utförlig beskrivning så kanske verkstan missar detta.

    Vet åtminstonen en sgs3 som hade sporadiska omstarter och det olycksdrabbade chipet och den felanmäldes en tisdag em, på onsdag kom returgrejor från företaget (via post), luren skickades in torsdag morgon, då fanns det med en lista på vilka fel den drabbats av och när dessa uppstod, info att användaren själv redan gjort fabriksåterställning och uppdatering av mjukvara samt resultatet från eMMC check. Luren kunde hämtas ut igen på posten onsdagen efteråt, chipet var bytt och den telefonen fungerar perfekt efter reparation.
     
  4. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sudden Death Syndrome

    Gjorde en Factory Reset i fredags, tror jag nämnt det i en annan tråd.
    Telefonen klarade natten, men under morgonen låste den sig tre ggr.

    Stoppade i ett nytt SD-kort, ett likadant som sitter där tidigare fast direkt från förpackningen. Samsung 16GB Plus Extreme Speed, class 10.
    Formaterade inget.

    Bytte lagring av foton från SD till det interna minnet i kamerans inställningar.

    Ta i trä, nu har luren rullat på sedan ca. 09:00 i morse, stay tuned! :cool:

    Update: Och där låste den sig. Jahapp. Kl. 15:04.
     
    Last edited: 25 feb 2013
  5. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag lämnat in min på supporten i Kista. De trodde att de eventuellt byter ut kretskortet vilket man kan hoppas på.
    Kändes mycket smidigare att lämna in den där istället för att skicka iväg den via Halebop så för er som bor i stockholmsområdet så kan jag rekommendera att lämna in den i Kista.

    Hoppas bara de fixar det.
     
  6. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Svaret jag fick av samsung, var att jag inte kunde lämna in min mobil på lagning i Kista. Däremot kunde man göra det ifall man fått spräckt skärm och dylikt. De hänvisade mig kort och gott till återförsäljaren som mobilen köptes ifrån.
     
  7. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Liten uppdatering från mig

    Min telefon självläkte av någon anledning för drygt en vecka sen, vet inte om det var bytet till sdxc kortet som var lösningen eller om det var något annat, men nu fungerar telefonen precis som den ska (och går dessutom mycket snabbare än på länge)

    Det enda jag gjorde vara att återställa telefonen, rensa lite filer från sdkortet så det fanns mer utrymme där. Kanske hjälpte det med återställningen då mitt interna sdkort också var ganska fullt. Men detta har ju inte hjälpt för er (eller mig heller till en början)

    Mycket skumt, men telefonen funkar. Nu är jag desto mer oroligare över att problemet ska komma tillbaka efter garantin gått ut.
     
  8. Kosha

    Kosha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också haft problem med att mobilen fryser sig osv, hållt på så här ett tag nu. Får ta ut batteriet och stoppa in det igen för att få igång telefonen igen.
     
  9. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Konstigt för jag ringde dit och de menade att det bara är att komma dit med telefonen och att det dessutom går snabbare än att lämna in den via operatören. Samt att alla Samsung-produkter med garanti kan lämnas in där.
     
  10. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    forum.xda-developers.com/showpost.php?p=37976063&postcount=180 <-Testa?



    The idea behind it:
    The SD-Fix causes freezes when writing eMMC blocks in a specific eMMC block parameter state. There parameters are for example the block write counter. Just some few blocks are affected, but when they get written, the SD-Fix freezes the eMMC. Now it seems to have a positive ("healing") effect to wait for the eMMC to unfreeze itself, which happens after 5-25 minutes. For all day use this is not very practicable. So we write just some dummy data to the eMMC to trigger the freezes when we do have the time to wait for the unfreeze. Thats all.
     
    Last edited: 26 feb 2013
  11. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    I väntan på en lånemobil innan jag skickar in min har problemen eskalerat ordentligt, hänger sig var 20:e minut om man använder den och var eller varannan timme om man har den i standby.

    Idag tog jag dock ut det externa minneskortet och telefonen har inte hängt sig sedan dess. Kan det bara ha varit det? Emmc säger fortfarande "Insane chip"
     
  12. Kosha

    Kosha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag är min telefon värre, den har redan hängt sig minst 8 ggr sedan imorse, vilket leder till att jag blir tvungen att de ur batteriet osv. Verkar som att många har samma problem, beror detta på en av de nya telefon uppdateringarna tro? För om jag inte minns fel så hade jag ej dessa problem innan jag fick Jb.
     
  13. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Och där hängde den sig igen, klarade sig nästan 24 timmar.
     
  14. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Faan

    Fick för en timme sen en frysning, första på över en vecka.
    Dock struntade jag i att starta om utan väntade och mycket riktigt släppte frysningen efter cirka 20-25 minuter.
     
    Boss302 gillar detta.
  15. vaderse

    vaderse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ..

    Jag hade också exakt samma problem för någon vecka sedan. Telefonen hängde sig hela tiden. Lämnade in den på Tre och den skickades till Anovo. Enligt rapporten jag fick tillbaka så hade dom kalibrerat den. Det skumma var att den fortfarande fungerade uselt... nästan sämre än innan jag lämnade in den.. men efter någon timme så blev den hyffsat bra igen.. Någon dag senare så startade den "bara" om sig 1-2 ggr per dag.. Dock så dog micken på telefonen förra veckan så nu har jag fått lämna in den igen på reparation.. Tre har ju tydligen ny reparatör nu så jag får väl se om dom kan få till både att den dör och micken..
     
  16. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Usch, det tar emot att behöva lämna ifrån sig luren... Mest för att man inte har någon vettig backup-lur. Men med ständiga låsningar (flera gånger i timmen) och random reboots så är det nog runt hörnet...

    Hur har ni andra gjort som rootat luren? Återställt stockrom, unroot, triangle away osv eller helt enkelt bara skeppat in den? Även om Samsung är medvetna om det enorma problemet chippet har medfört så kanske de vill bråka..?

    Edit: det märkliga är ändå att luren någonstans lever, idag lyssnade jag på lite poddar samtidigt som det hände och ljudet spelades fortfarande upp helt felfritt tills jag röck batteriet.
     
    Last edited: 27 feb 2013
  17. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick precis en till hängning, fan..:(

    Blir väl till att skicka in den då, lika bra att göra så, garantin går ju ut snart i maj så lika bra att få det gjort.
     
  18. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min telefon har hängt sig ett Antal(!) ggr och även stängt av sig.
    Detta har nu upphört helt sedan cirka en vecka. Det enda jag kan minnas att jag gjort är att avinstallerat chrome beta.
    Har kört med GoLauncher hela tiden.
     
  19. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Min SIII har åkt på en uppfriskande spa weekend hos Delta Service eller vad Elgigantens verkstad nu heter.
     
  20. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Min också. Min "uppgraderades med ny mjukvara".

    Precis vad jag gjort 10 gånger själv via ODIN. Att det ska vara så JÄVLA svårt...

    Får bli vändande backrep...