DroidGiro (OCR-skanner)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av pakerfeldt, 29 jan 2011.

  1. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ni har helt rätt, jag som bara antagit att sladden behövs av någon anledning. Wifi funkar ju utmärkt!
     
  2. wulax

    wulax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag fick för några dagar sedan för mig att köpa en ny telefon för att ersätta min (fullt fungerande) HTC Hero. Det blev en Galaxy S II, en telefon som faktiskt har blixt/belysning till kameran. Nu kan jag äntligen implementera belysning i droidgiro. :-) Ska försöka ta mig tid i dagarna som kommer.
     
  3. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Jag får inte ICA-banken att funka med Droidgiro, trots att det anges att det ska funka på http://droidgiro.se/banks.html. Kan skanna alla summor, men inte föra över till Chrome. Någon annan med ICA-banken som får det att funka?
     
  4. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Det skulle vara väldigt bra om det fanns några som var villiga att ta över "driften" av DroidGiro. Då tänker jag speciellt på aktivt stöd av banker. Ibland trillar det ner mail (så sent som idag) om önskningar att fixa stöd för vissa banker. Antingen nya, eller gamla som slutat fungera. Men vi är inga som aktivt jobbar med detta för tillfället.

    Idagsläget har jag själv ingen tid över att lägga på DroidGiro tyvärr. Just nu är det pappaledighet + 2 andra projekt som jag prioriterar före DroidGiro. Vet inte hur det är med Johan och övriga som tidigare jobbat med DroidGiro?

    Stöd för banker implementeras på backend-sidan i JS och det är Johan som "äger" själva instansen som kör hos Google. Om det finns någon som vill ta sig an arbetet att hålla bankstödet uppdaterat så lägger jag gärna till er som utvecklare på Github.
     
  5. buffer

    buffer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Jag får inte in DrodGiro i min lur (market påstår att luren ej är kompatibel) :(
    Kör HTC Hero med Android 2.3.4 (Tesla-RC6). Kan det vara någon begränsning i manifestet som låser mig ute?

    /Buffer
     
  6. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag har nu avpublicerat DroidGiro från Play eftersom fler och fler banker fallit bort och ingen längre jobbar med projektet. Koden finns fortfarande kvar på Github så det är fritt fram för vem som helst att ta sig an projektet om man så vill.
     
  7. mcyrrer

    mcyrrer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    R.I.P

    May the project R.I.P..

    I just loved it!
     
  8. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tråkigt :(
     
  9. ThomasX

    ThomasX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aj då, är det därför det inte funkar att generera pinkod längre, måntro. Verkligen synd, en mycket bra app annars.

    Men vad gör man nu då, finns det några vettiga alternativ?