Fråga: Är ni nöjda med er Padfone 2?

Diskussion i 'Padfone' startad av QT17, 13 feb 2013.

  1. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Yes exakt.
     
  2. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det löste sig genom att sänka volymen kraftigt så nu låter det perfekt och utan skott
    Jag tankade swiftkeyboard och det funkar bra till telefonen men inte till plattan går det ställa in så att man har swiftkey bara på tele men inte på plattan?
     
  3. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    PadFone 2 kör ju den där Qualcomm kretsen man nämnde i nyheten.

    Man får ju även med en riktigt fet laddare som matar med 2A, laddar telefonen riktigt snabbt, typ lite drygt en timme för att ladda från 0-100 :D



    Använd SwiftKey 3 Tablet istället, funkar till både plattan och telefonen :D
    Btw kör man med hög volym i ett samtal spränger man ju trumhinnan, jag kör typ alltid på lägsta volym.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 15 feb 2013
  4. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Drygt en timme? Det är crazy!
     
  5. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

  6. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Som flera har sagt 2 bra mobiler, är bara vad du själv gillar som styr..:)
    Körde pf2 fram till för någon vecka sedan och gillar den starkt. En av få mobiler jag kört som knappt blir varm när man använder den hårt..:)
    Men roliga är att du frågar just om note2 och pg2, av någon anledning går jag alltid tillbaka till min Note2 efter någon vecka oå nya lurar, antar alla har just sin favo. och note2 är nog min just nu.
    Dock kommer ju rätt trevliga mobiler ut om inte allt för länge, Xperia Z, M7, optimus G och Samsung. Så har du inte brottom kanske det är bra att ligga lite lågt ett tag..:)

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Kollade nu, 9% -> 100% tog exakt två timmar, inte lika galet kanske, men fortfarande mycket snabbare än SGSIII och SXS som tar typ hela natten på sig.
     
  8. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jadå, det är väldigt snabbt i vilket fall. Skönt att det händer lite på den fronten!
     
  9. Blackmoore

    Blackmoore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är alltid ett vågspel med "combo koncept", men en telefon som kan förvandlas till en surfplatta är jävligt tilltalande. Telefonen ligger hårdvarumässigt i samma klass om de flesta "flaggskepp" just nu. Qualcomm 1,5 GHz quad-core Snapdragon S4 Processor, 2 GB RAM och Adreno 320 grafikchip gör att den påminner mycket om Nexus 4 eller LG Optimus. 2 GB RAM är dessutom precis vad Android behöver på en surfplatta för att göra att upplevelsen ska kännas snabb och flytande. Det är tyvärr ett vanligt misstag att släppa Android plattor med mindre RAM - den fällan har inte ASUS gått i.

    Dessutom streamer den allt jag testat upp till 1080p filmer http://blackmoore.wordpress.com/2013/02/25/padfone-2-extreme-streaming/

    "Telefonen" - Padfone 2
    Padfone 2 påminner mycket om Galaxy S3. Aluminiumram med etsat bakstycke av polykarbonat gör den lätt att hålla i och eliminerar eventuella fingeravtryck på baksidan. Telefonen känns överlag mycket välbyggd - solid, lätt och till och med och med lite lyxig. Den 4.7", HD 1280 × 720, Super IPS+ skärmen är kort sagt fantastiskt som de flesta IPS-skärmar från ASUS just nu. Minimalistisk och "ren" design
    Designen är minimalistisk och "ren". Det är t.ex. bara två hårdvaruknappar - volym och Power. Dessa är dessutom snyggt "gömda" i aluminiumramen som omger hela telefonens ytterkanter. De vanliga mjukvaruknapparna är tre kapacitiva funktionsknappar upplysta mellan skärmen och logotypen längst ner - det ser futuristisk ut och möjliggör att hela telefonens framsida kan täckas av ett reptåligt Corning Glas.

    "Surfplattan" - Padfone station
    Har inte den vassaste skärmen som t.ex. TF700, men å andra sidan kan man docka sin telefonen i den Den 10.1", WXGA 1280 × 800, IPS skärmen är "good enough" och fungerar utmärkt att köra netflix eller streama HD filmer från en server. Den enda nackdelen jag kan hitta med Padfone station är att man valt att ha den 13 poliga kontakten även på utsidan. (Det går att lirka dit en micro USB, men den sitter "rangligt" och bara du kommer åt den slutar den ladda.) Hade det istället suttit en Micro USB så hade man kunna ladda telefonen genom att docka den i plattan och sedan använda vanlig en standard laddare. Det drar ned betyget lite. Osmart, men inget jätte problem - det följer dessutom med en konverteringskabel.

    Det är fortfarande dock två prylar att släpa på, så vad är fördelarna?
    Telefonen är en av de absolut snyggaste och snabbaste telefoner jag haft. 13 MP kameran är säkert mer än jag behöver, men wow vilka bilder den tar! Att enkelt kunna få en surfplatta med 3G/4G när jag behöver som dessutom fungerar som ett extra batteri och laddar min telefon är en fullträff och gör Padfone 2 är en given gadget i min ryggsäck!

    Jag gjorde en snabb jämförelse mellan en s.k "high-end" tablet och en Padfone - nog tycker jag att padfone oiskar när det gäller browsing? http://blackmoore.wordpress.com/2013/02/24/padfone-2-versus-tf700t/

    Jag skrev ursprunligen min review på engelska och den är givetvis mycket längre och mer fullständig och har en massa shyssta bilder, villl du läsa mer så hittar du den här. Är det nåt speciellt ni vill att jag testar så hör av er!
    http://blackmoore.wordpress.com/2013...fone-2-review/
     
  10. alorelei

    alorelei Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fördelen med padfone 2 jämfört med Note 2 är väl också att padfonen lättare får plats i en ficka :) Har själv första Noten (som dessutom är lite segare) och det är mkt smidigare med padfonen som får plats i fickan på ett helt annat sätt.
    Har lite jämförande bilder här: http://padfone2.wordpress.com/ dock inte några tekniska tester.
    Håller med ovanstående att det är dumt med specialkopplingen vid laddning... men å andra sidan går det att ladda med vanlig micro usb... plattan också... vilket man inte kan med t ex Note 10.1. Det är lite tråkigt att vissa applikationer stänger av sig när man sätter mobilen i plattan - eller tar ur den., som t ex chattapplikationer som jag brukar ha på konstant (både skype o trillian stänger av sig för mig).
     
  11. Martinsterner

    Martinsterner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket nöjd med min Padfone 2!

    Jag har nu bara haft den i två veckor, men hittills så är den mer än jag förväntat mig. Bäst är att den inte separerar minne för appar och lagringsminne, alla 32 Gb går att använda helt valfritt (bortsett från systemet osv, men minst 25Gb blir kvar) Spara på SD blir då en helt akademisk fråga. Stor skillnad mot min Xperia Arc som hade 756 mb, varav systemappar tog ca 300mb. Man kan visserligen inte bygga ut minnet, ingen plats för minneskort helt enkelt, men 32 Gb ska nog räcka.

    Prestandamässigt ligger Padfone verkligen i topp, det enda jag inte riktigt hunnit testa på riktigt är batteriet, (har varit ledig), men det är i alla fall inte sämre än min gamla Arc, eller kompisarnas Iphone4 för den delen.

    Plattan var också en glad överaskning. Jag hade läst att den skulle vara lite sämre (läs Blackmoores inlägg), men det är nog bara om man jämför med t.ex Ipad3, och då bara för de riktiga kännarna. Film, blider och surfande går utmärkt även ute i dagsljus och med för mig bra kvalité.
    Jag har också köpt ett bluetooth-tgb (deltaco, 199kr på webhallen) och det fungerar förvånansvärt söm-löst. Jag behöver bara sätta tangentbordet inom räckhåll för att kopplingen ska fungera, svenska tecken och allt. Inget pillande i menyer.
    För övrigt, jag delar inte Blackmoores bekymmer med laddaren. De har en egen variant av USB-micro som, när man använder den, blir mycket stabilare, men det är inga problem för mig att använda en vanlig USB-micro-laddare. Då har jag ändå laddat samtidigt som jag legat i sängen och använt telefonen. Jag har däremot letat efter fler originalsladdar, men bara hittat dem på Asus japanska sida. Någon som har ett tips?

    Det enda som min Xperia Arc har som Asus Padfone saknar är en HDMI-utång. Jag använde den inte ofta, men för att visa semesterbilder så är det en väldigt enkel lösning. De hade ju en hel stor platta som kunde ha fått en extra kontakt utan att det hade direkt stört.
     
  12. Lokso

    Lokso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha en ;(
     
  13. Blackmoore

    Blackmoore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog vilja säga att skärmen är "good enough", men jag tittar en hel del på film och gärna i HD och där känns det inte som den räcker riktigt för mig, den räcker dock utmärkt för t.ex. Netflix. Som "workhorse" - klockrent. När det gäller Batteri så har jag kört telefonen dagligen i jobbet ett tag, mycket ringa, maila etc. Jag har inte haft några problem att få ut en full dag med allt "godis" aktiverat och då har jag ju dessutom extra batteriet kvar för kvällen om jag inte kommer åt en laddare.

    Men alltså jag gillar konceptet mer och mer, man vänjer sig snabbt med att ha en större skärm med batteri till sin telefon :)

    Jag gjorde en liten film bara på skoj och så här ser en full dag ut för mig med Padfone 2
    http://blackmoore.wordpress.com/2013/03/01/one-day-with-padfone-2/

    Enjoy!
     
  14. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Håller med dig om allt utom skärmen, den är bäst av alla LCD-skärmar jag testat so far.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  15. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Rolig film! Jag uppskattade den.
     
  16. Blackmoore

    Blackmoore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  17. sked

    sked Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft något speciellt sug av en platta tidigare, just på grund av allt synkande det hade medfört mellan telefon och platta. Men padfone 2 eliminerar detta problem totalt!
    Att skriva sms och mms på plattans tangentbord är en fröjd jämfört med tummandet på en liten mobilskärm.
    Och tillsammans med plattan blir batteritiden enormt bra. Riktigt skönt när man sitter på flyget eller tåget att kunna använda plattan under hela resan, och ändå ha över hälften av batteritiden kvar när man kommer fram.
     
  18. Makkish

    Makkish Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    923
    Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Är väldigt sugen på en Padfone 2, 2 in 1 men vet ej hur bra kvalite känsla det ät på tabben, så jag skulle uppskatta lite feedback ifrån er som har hela paketet mvh Makkish.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  19. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Vart bor du? Vissa butiker har den framme så man kan känna på den :)

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  20. Makkish

    Makkish Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    923
    Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Bor precis mitt i mellan borås och Jönköping så 7 mil vardera håll hemifrån mig.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2