[GUIDE] Låsa upp Samsung GIO - BML5 metoden

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Magic, 1 maj 2012.

  1. rtprtp

    rtprtp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack funkade fint :)
     
  2. Lokso

    Lokso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för hjälpen!
     
  3. magnusly

    magnusly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade redan rootat telefonen med Update.zip.

    Jag satt länge och slet mitt hår för att su efter några sekunder returnerade permission denied.

    Jag var helt fokuserad på datorn och noterade inte alls att det dök upp en dialogruta på telefonen...

    När jag väl valt "Allow" på telefonen fick jag fatt på min fil. Det kan också noteras att adb pull inte funkade i Cygwin bash. Här fick jag byta till Microsofts kommandoprompt.

    Till sist vill jag påpeka att koden ligger före alla FF i sökmönstret, så man får skrolla lite i skärmen i VXI32 så att man inte får sin sökträff på översta raden. Om man får träff på sin sökning i översta raden i XVI32 kan hela eller delar av koden hamna så att man inte ser dem.
     
  4. METERMETRE

    METERMETRE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DET FUNKAR INTE FÖR MIG HELLER

    det funkar inte för mig heller de två koder jag får är 42052729 och 00000000, jag har provat båda två men de låser inte upp min samsung galaxy gio, var ska man skicka bml5 filen för att få hjälp den är för stor för att lägga in den här står det ska man skicka den till något mail adress?
     
  5. adrian_vg

    adrian_vg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2012
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    OxygenOS 1.0.0
    Info:
    Privatfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4 LTE
    ROM:
    Rotad stockrom 4.4.2
    Info:
    Jobbfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 2 LTE
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Info:
    Privatreservfånen, Nova Laucher, TWRP
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Info:
    Nova Launcher
    Varför är inte denna tråd klistrad?
     
  6. meego1

    meego1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag följde tråden ovan och fick inte heller till det med en Comviq-låst Gio. Men efter att ha chansat på en annan kod som låg i anslutning till den första (den med flera olika siffror, inte bara nollor) så funkade det. Kolla igenom filen igen och se om du hittar en annan 8-siffrig kod och testa den. Scrolla upp lite före den första koden.
     
  7. METERMETRE

    METERMETRE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JAG HAR BARA DE 2 KOMBINATIONERNA

    )2013-08-19 10:54 2013-08-19 10:54 meego1 Citat: Ursprungligen postat av METERMETRE det funkar inte för mig heller de två koder jag får är 42052729 och 00000000, jag har provat båda två men de låser inte upp min samsung galaxy gio, var ska man skicka bml5 filen för att få hjälp den är för stor för att lägga in den här står det ska man skicka den till något mail adress?

    Jag följde tråden ovan och fick inte heller till det med en Comviq-låst Gio. Men efter att ha chansat på en annan kod som låg i anslutning till den första (den med flera olika siffror, inte bara nollor) så funkade det. Kolla igenom filen igen och se om du hittar en annan 8-siffrig kod och testa den. Scrolla upp lite före den första koden.

    Jag har bara dessa 2 kombinationer kan man inte annars låsa upp den genom att ersätta rom minnet med ett annat istället
     
  8. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hmm lyckas inte ladda hem varken update.zip eller den andra filen för rootning. Superoneclick går inte att ladda ner för virusprogammet får tuppjuck och nukar filen.

    Någon som har en fungerade fil som kan mailas eller så?
     
  9. melvinhund

    melvinhund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack!

    Metod 2 - Via mobilen:

    3. Nedanstående två rader får någon bekräfta om de är nödvändiga då jag själv inte gjort detta via mobilen utan enbart från datorn.
    Kod:

    bml5 -> (BE-EM-EL-FIVE)
    2x -> run the command 2 times


    Dessa rader är inte nödvändiga..

    Fungerade hur bra som helst på en samsung gio, rootad med 4.2.2 som tidigare var låst till comviq. Kör nu WIFOG i den! :cool:

    (Vet inte om det är lika för alla, men båda de 8-siffriga koderna låg på nästan samma ställe för mig.)

    Tack så mycket Magic!
     
  10. Bedition

    Bedition Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, ni verkar vara rätt många som lyckas låsa upp era Gio. Tyvärr är inte jag så kunnig, skulle någon kunna hjälpa mig steg för steg? Vore oerhört glad.

    Är inte så kunnig inom detta..
     
  11. Bedition

    Bedition Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Båda låsta till Comviq
     
  12. Farhan-87

    Farhan-87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill passa på tacka trådskaparen så **** mkt! Det tog mig flera timmar men skönt att man slapp betala för något man själv lyckades med vilket jag tycker är mer tillfredställande.

    Problem jag stötte på

    1. Gick inte med oneclick utan jag fick tanka ner update.zip och det var hur smidigt som helst.

    2. Jag fick ingen kontakt med mobilen via usb kabeln, den hitta ju själva enheten och jag installerade t.o.m googles drivrutiner men fick ändå inte fram listan på enheter med kommandot "adb devices".

    Lösning: Tankade ner adb wireless, funkade hur bra som helst!
    Sen efter det rullade det tills jag skrev fel kod 2 ggr men som någon skrev här stod den rädda koden precis raden ovan.