Tips: Sense 5 kommer till HOX

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 28 feb 2013.

  1. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

  2. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Trevligt. Undrar om 4.2 följer med också. Inte för att jag direkt bryr mig, men ändå.

    Sen kan man ju hoppas att Sense 5 är värdigt att ersätta mitt Nova Launcher.
     
  3. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Sense är ju mer än bara själva launchern. Frågan är om den är värdig att ersätta CM10.1 med 4.2.2 ;)
     
  4. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag gav upp flashandet och romar i somras så... Det är inget alternativ för mig :)
     
  5. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    bra om de kan se till att hålla sina lurar a jour åtminstone 2-3 år. Apple gör ju det, varför kan inte Samsung/HTC/Sony m.fl. göra det liksom.
    Många tecknar ju dessutom upp sig på ett abonnemang i samband med telefonbyte som förbinder en i kring 24 månader (oftast).
    Jag är ju en av dem, för första gången, så jag ser ju gärna att den hålls uppdaterad något sånär under den perioden så man inte känner sig blåst :P
     
    chambrenoire gillar detta.
  6. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det beror på att Apple bara har ett produktsegment inom smartphones och att deras lurar är mellan 2 000-3 500 kronor dyrare än exempelvis en HTC. Samtidigt klarar du dig med att ha en äldre mjukvara i större utsträckning med en Android, medan i Apples ekosystem så krävs det att samtliga mjukvaror är uppdaterade för att det ska fungera så som de vill.

    Jag ser mycket fram emot Sense 5. Jag köpte min HOX utan att ens tänka på att jag ska få en så stor uppdatering, så för mig är det här väldigt positivt. Jag använder Sense idag och jag köper HTC-lurar pga av Sense.
     
    Fettkeewl gillar detta.
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yup, dito ! :teeth:

    HTC bloggade om hur de funderat kring Sense 5
    http://blog.htc.com/2013/02/redefining-htc-sense/

    https://swedroid.se/htc-berattar-om-hur-egna-granssnittet-sense-omformats/

    Det blir sedan intressant att se vad de är tvugna att ta bort jämfört med mjukvaran i storebror One...
     
    -WR- gillar detta.
  8. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det ska det verkligen bli, men jag hoppas på att kameran får så många funktioner som möjligt. Zoe eller vad dom kallar det med att ta flera bilder i en rad och lägga ihop till en bild verkar som en grymt bra funktion. Att skylla att det inte fungerar pga "One's nya innovativa bildchip" eller något annat bullshit som de gjort innan (tänker på Sense 3.6 till 2011 års telefoner när One V kör 4 och devs portar 4 till DHD med bra resultat), hoppas jag verkligen att de undviker denna gång. De måste verkligen jobba på sin relation med kunderna, så varför inte göra som Samsung som uppdaterar äldre modeller till inte bara en ny Androidversion, utan även lägger till funktioner ifrån nyare modeller.

    Förstår att man vill ha försäljningsargument, men det tycker jag verkligen inte att den saknar. Den har en sjukt fin kamera, tydligen väldigt bra högtalare som är framåtriktade, 1080p skärm och sist men inte minst, en IR-sensor som man kan kontrollera tvn med! Räcker ganska gott tycker jag, bara de kan få till batteritiden så verkar den ju toppen. :)
     
    Last edited: 2 mar 2013
  9. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Håller med Zisid. Tror nog att HTC resonerar så också, att de faktiskt fortfarande kommer att sälja telefoner som är nya, trots att man uppdaterar de äldre.
    Förhoppningsvis, så har de insett att kunderna är, som jag sa innan, ofta bundna i 1-3 år via abonnemang och när de löper ut är det ju en fördel om man väljer att förlänga med en ny HTC för man var så nöjd med den. Trogenhet mot sitt märke, precis som inom bilbranschen och vissa märken där som har väldigt tydligt trogna ägare.
    Klart man inte får 100% godis, men det räknar väl ingen med tror jag. Bara kul med nytt. Hoppas det inte dröjer bautalänge :) Viktigast är trots allt att de uppdaterar själva Android-versionen snabbt, vilket ingen tillverkare gör tillräckligt snabbt just nu förutom Nexus-enheterna så klart =/