Är min telefon knas??

Diskussion i 'GW620' startad av millan, 17 apr 2010.

  1. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ny här på forumet, och jag tänkte att det finns säkerligen några Androidare som kan hjälpa mig med mitt problem.. eller frågor rättare sagt kanske man skall säga.

    Jag köpte min första touch och android mobil häromdagen och fullkomligt älskar den. Men börjar fundera på om den är lite knas. Fast nu när jag har efterforskat lite på google kanske det är själva operativsystemet 1.5 som är knas från början?

    Häromkvällen fick "tangentbordet" fullständigt fnatt när jag chattade på eBuddy. Det hängde sig och slutade fungera, och helt plötsligt började skriva massa h i konversationsrutan. Till och med i sökningsrutorna skrev den massor med "h". Varthelst det gick att skriva.. tangentbordet var dött. Så jag fick stänga av och sätta på. Fungerade efter on-off start.

    Det största problemet jag stör mig på, och undrar om det kan vara något fel.. för jag har inte hittat något på Google om detta. Det är ljusstyrkan på skärmen. I solen på automatisk känning går det aldrig på max. När jag sätter det på max och sedan går in i kameran och tar en bild. Och kommer tillbaka till menyn har ljusstyrkan gått på hälften eller vad det är igen. En mycket svagare variant ialf. Inne variant kan man säga.
    Blir likadant när jag gör en soft reset.

    Skrev till LG om detta, och de sa jag skulle uppdatera telefonen, fick en länk till programmet men min telefon kan inte uppdateras och dessutom hittar inte programmet min mobil även om den är ansluten.

    Det är många småproblem med denna telefon men jag älskar den väldans mycket så jag ger inte upp hoppet om den! Men hjälp någon... Skall ljusstyrkan bete sig så här?

    En sak till. Om tangentbordet. Å,Ä funktionen har slutat fungera emellanåt, hela tiden ... jag håller inne jättelänge men kommer inga å eller ä. Så får börja om så att säga, tryck o hålla in.. tryck o hålla in.. på andra eller tredje försöket fungerar Å och Ä.

    Är min telefon knas??! Den är ju helt ny..

    EN SKA TILL (suck..) jag läste review om denna modellen här på SWedroid, och det skall tydligen finnas en knapp för teman på skrivbordet? Hittar inte denna.. alla andra knappar ligger där när man trycker på menyknappen men inte teman. ;( EDIT: AH, finns bara på LG hemväljaren, inte Android tydligen.

    En fråga: Är det stavfel och sådant som är fel i operativsystemet när det står när jag ändrar BG bild; Vänta medan inställningen tapet. Låter som en google översättning.. :P Sedan står det alltid Vänta?? när telefonen laddar.. småroliga saker.. haha..

    Min version är V10g.
     
    Last edited: 17 apr 2010
  2. offers

    offers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet vad du menar med tangentbordet, mitt hänger sej också ibland när jag chattar på msn elr skriver sms. det jag har märkt är att jag har för många applikationer igång, då blir den seg.
    jag har en sån kallad "task killer" app. så när jag startar den kommer det upp vilka program som körs och sedan kan jag välja vilka jag vill ska avslutas genom att trycka "kill apps" typ.
    LG service sa att det inte var någon bra grej att göra så, utan avsluta programmet "normalt" men va tusan, det går ju inte med alla apps?? ibland går det ju bara att trycka på tillbaka-pil-tangenten, och då avslutas inte alltid programmet :P så jaa annars får man väl stänga av och sätta på typ, skit jobbigt!

    ljusstyrkan fattar jag inte vad du menar...? det finns nått som heter "luminance detektorfönster" typ, som jag tror anpassar ljuset. men om du kryssar ur den, och väljer vanlig "ljusstyrka" så kan du ju själv ställa hur starkt den ska lysa jämt? på inställningar asso
     
  3. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även om jag har stängt av auto och har ljusstyrkan på max så är den halverad igen vid varje soft restart, eller om jag använder kameran. Fast igår fungerade max styrka funktionen några gånger.. men inte nu längre.

    Skickar in den på service imorgon så får vi se vad de säger.

    Jag kan ju inte få uppdateringsprogrammet att hitta min ansluta mobil heller.

    Task Killer installerade jag efter den hade hängt sig. Förmodligen nu när du säger det, var det nog för att det var många appar igång kanske.
     
  4. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Woohoo! fick tillbaka telefonen från service igår och ljusstyrkan fungerar som den ska, likaså tangenterna. De har uppdaterat mjukvaran, till v10i.
     
  5. offers

    offers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    va? haha fan vad soft! mitt tangentbord hänger sej också! och jag får inet "quick office" att hitta mina filer från SD kortet :P rätt mycket strul med den här telefonen...
     
  6. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    QuickOffice hittar mina SD filer.

    Haft den på lagning två gånger nu. Tangentproblemet med Å och Ä kom tillbaka efter några dagar. Och batteriet var paj, drog ur sig på ett dygn knappt. Skickade in den, batteriet håller sig mycket bättre och verkar nu bara normalt dåligt :P haha. Håller nog två dygn max. Är nog normalt för en sådan här krävande telefon kanske. Har stängt av alla vibratorfunktioner när man trycker påt angenter, har hört att det tar mycket batteri. Även GPS Street view funktionen.

    Men det här med tangenterna... suck.. hängde sig när jag skrev ett meddelande, inga appar installerade hade jag gjort ens, så hängde det sig och flippade ur, fick starta om. Även menyknappen slutar fungera. Å och Ä slutar fungera nu med.. jobbigt.. men jag ger inte upp! Får skicka in den för tredje gången......
     
  7. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu förstår jag vad du menar med QuickOffice o SD kortet. Det fungerar inte på min heller. Den hittar mapparna men inga filer.
     
  8. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Googlat lite och som jag fattar det fungerar bara QuickOffice för att läsa office filer. därför den inte hittar några för jag har inga.
     
  9. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så nu får jag en ny telefon... blev knasigare och knasigare, så nu har den varit inne för 3e gången och jag inväntar en ny telefon av samma modell på garantin. hoppas denna fungerar som den ska! får den nog på måndag :)
     
  10. offers

    offers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    okej, aha, jag orkar aldrig krångla med mobiler, haha man får ju vänta skitlänge på att få tillbaka den från reparationen ju? :s men vad bra att du får en ny, hoppas den fungerar bättre!
    mitt batteri håller typ 1 dygn också, skit grej liksom :P
     
  11. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De skickade ny modell med gammal software så jag ska försöka uppdatera den med hjälp av LG software tool upgrade programmet eller vad det heter. För telefonen krånglar på samma sätt som allt började med... ljusstyrkan går tillbaka till halverat ljus och å, Ä buggar sig ibland. ARgh. riktigt trött på det här. ;(;(;(
     
  12. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    p.s det gick fort när jag hade den inne. vi skickar till Anovo heter dem som reparerar. några dagar, lr en vecka ligger d genomsnittligt på.
     
  13. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu vet jag varför jag aldrig kunde Uppdatera telefonen. Man får inte ha MASSLAGRING BARA på. Måste vara av för att telefonen skall kunna hittas tydligen. Och heller får inte USB filöverföring vara på.

    Så nu uppdaterar jag till version i.

    edit: Nu är den klar och ljusstyrkan fungerar återigen! :)
     
    Last edited: 3 jul 2010
  14. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickar in den 2 luren också.... stod ut ett tag men orkar inte längre :P tangentbordet fryser sig fortfarande bara så där. gör inte ens någonting, skickar ett vanligt SMS. Har återställt telefonen också men gör likadant. Dock har den inte hängt sig än vid telefonsamtal, det gjorde den mkt innan återställningen. men får skicka in den igen... å och ä har jag bara konstaterat är onormalt slött så jag orkar inte vänta 4 sekunder innan så det blir konstiga meddelanden från mig... haha...
     
  15. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får den utbytt.. de verkar inte ens försöka laga :P Suck.. hoppas denna är problemfri! :S Erm.. ja någorlunda problemfri ialf.. :S

    Däremot glömde jag mitt 16GB minne i .... hoppas de har sett det :( Ringer in till Växeln på Anovo .. väntar på svar :P FY! Vad irriterande...
     
  16. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu orkar jag inte med den här eländiga telefonen längre :(

    Bra grej dock de hittade mitt minne så nu har jag fått tbx det! :D

    Ska reklamera den nu efter 3 utbytta telefoner... spara ihop till en Galaxy S eller iPhone 4...
     
  17. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Skulle säga en Desire HD
     
  18. millan

    millan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev en iPhone 3GS köpt av min bästa kompis förälder.

    Tack och hej LG !!!!!!!