Samsung Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av xart, 17 sept 2012.

  1. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Det han försöker förmedla är väl att Samsungs lurar alltid sen SGSen legat i top prestanda mässigt, sen om Qualcomm har bättre chips som inte är i någon enhet eller för den delen kommer vara i något enhet på ett bra tag har väl inget med det att göra.
     
    htc_hd2 gillar detta.
  2. Skengpeak

    Skengpeak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hoppas på ett uppdaterat TW ;)
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Tw är ju kickass numera jämfört med förr kör nova launcher men resten av tw får vara kvar.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  4. Skengpeak

    Skengpeak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad skönt då är det någonting i alla fall uppgraderade på den fronten. :)
     
  5. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Diskussionen började med följande kommentar: "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !! "

    Det var efter ryktet om Qualcomm i Galaxy S4. Efter det följde ett antal samstämmiga kommentarer.

    Jag undrar varför folk var så oerhört negativt inställda till det. Om Samsung väljer Qualcomm istället för Exynos så kommer S4 att få bättre prestanda. Ändå vill man tydligen se Exynos. Det är detta jag inte får ihop.

    Att ständigt dyrka produkter från en enda tillverkare trots att de är uppenbart sämre än konkurrenternas är vad som brukar kallas fanboyism.
     
    Last edited: 5 mar 2013
  6. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Med qualcomm s600 får man inte bättre prestanda än med exynos octa core, df vill jag jätte gärna ha en exynos!
     
  7. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Gillar Samsung, men skulle gärna slippa en exynos denna gång..:)

    Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2
     
  8. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  9. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    De jag vill komma fram till är att samsung gör ett förbaskat bra jobb med sin exynos & sitt androidbygge om de nu skulle vara sämre än konkurrenternas, då samsungs flaggskepp 3 år i rad har varit årets mobil och alltid fått högsta betyg och alltid legat i topp i alla nörd mätningar.

    Övriga tillverkare måste i såfall skärpa till sig för om qualkomms chip nu är bättre hur kommer det sig att telefoner med dessa alltid får sämre resultat? svårare att optimera för android, dåliga utvecklare eller fuskar samsung?

    Sen skiter jag fullständigt i att samsung myglar med koder till exynos det ända jag behöver root till är lite tweaks så som att sms förvandlas till mms efter typ 3 sms eller call recorder och ljud tweaksen till wolfson. men visst android ska vara öppet så hoppas de ändrar policy.
     
    Ircfox gillar detta.
  10. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det kanske den gör. Men det bevisas inte direkt av ett jämförande test på två olika plattformar. Ios är mycket effektivare än Android. Dessutom jämför testet enbart GPU-prestanda, vilket säger långt ifrån allt. Det kan fortfarande stämma men testet du länkar till säger näst intill ingenting.

    Sedan får du ha i minnet att APQ8064T redan funnits på marknaden ett bra tag. Det har inte exynos octa. Ska du göra en rättvis jämförelse får du jämföra med MSM8974 istället. Där vågar jag hävda att Exynos octa inte har en chans. 2,3 GHz quad core, adreno 330 gpu med stöd för 2160p samt modem med stöd för nästan alla jordens standarder. Allt i ett enda chip. Båda står för dörren att lanseras så jämförelsen är så rättvis den kan bli.
     
  11. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Så du menar att samsungs senaste topp lurar inte varit bättre än konkurenterna?

    vi får väl helt enkelt vänta och se när det finns lurar med båda chipen om nu samsung har exynos i s4an och se vad som prestarar bäst ute i verkligheten.
     
  12. Skengpeak

    Skengpeak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Galaxy serien har alltid varit på tipp topp :)
     
  13. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Jag menar att Samsungs SoC:s överlag presterar sämre än Qualcomms i verkliga produkter.

    Följaktligen skulle Samsungs mobiler ha högre prestanda om de köpte chip från Qualcomm istället.
     
  14. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Om det nu visar sig att Octa och 800 kommer typ samtidigt till enheter så är det de två som ska jämföras.

    Kommer octa nu med SGS4 så får de ju jämföras med de enheter som kommer nu med 600 .

    BTW vilken jävla i-lands diskussion hahaha
     
  15. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER


    För att samsung är bättre på mjukvara än övriga tillverkare?

    svart på vitt har ju alla S piskat konkurrenterna med whatever chip från samma typ tidpunkt 3 år i följd trotts att samsung använt egna soc och det suttit chip från qualkomm eller tegra hos konkurrenterna.
     
  16. Skengpeak

    Skengpeak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    hahaha skrattade högt irl. Ja, det är ett jävla i-lands problem vilket SoC osv en ny telefon har haha :). Förvisso förr så dreglade man över mobil senaste upplaga som man prenumererade på :cool:. Men jag minns knappast att högst upp på min lista då back in the days var vilken SoC, GPU, typ av skärm etc som telefonen hade ;).
     
  17. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Hoppas de kan hämta kunskap och inspiration från deras Series-9 datorer, som har fantastisk konstruktion, byggkvalité, material-val, design etc.
     
  18. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ptroo, här anar jag intressant information! Jag är totalt rudis på root hit och tweak dit, men är djupt intresserad av att kunna spela in samtal på ett fungerande sätt, vilket ju på många lurar idag är svårt p.g.a. begränsningar kring mikrofoner och annat. Det här du nämner, är det något du använt för att kringgå sådant på idag existerande Samsung-modeller? Var hittar jag mer information om sådant?

    ... För vad tror ni, är det sannolikt att S4'an innehåller den här sortens begränsningar?

    Även nyfiken på det där med 3 SMS --> MMS. Ska det tolkas som att tweaken du använder gör så att SMS som är längre än tre SMS blir MMS? Eller som att du använder tweaken för att stoppa SMS från att över en viss längd skickas som MMS?

    Och. Ljudtweaken, vad innebär den?
     
  19. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Det finns massor på tweaks moddar romar på XDA, vilken lur är det du har?
    Spela in samtal fungerar utmärkt på min S3a och det finns en mod som stoppar SMS att bli MMS vid mycket text.

    Leta upp din telefon sen kommer du hitta en jävla massa skoj. Finns bra guider här på swedroid om hur du rootar din lur :)
    http://www.xda-developers.com/
     
  20. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Last edited: 6 mar 2013