Problem: Ljud??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deadman666, 4 mar 2013.

  1. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hejsan! Har fått låna en S3 o vilket ljud den har man ställt in inbyggda EQ är ju ...ja det ju går inte jämföra med dr..dreet (värmländska eller något annat dialektalt) dr dree.Finns det nån vänlig själ som vet om nån app eller annan mp3 spelare som man kan börja tala om ljud .Märkligt att hoxen som kostar mer har bara skitljud.......,Mycket besviken på hox
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Använder Playerpro
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tbig.playerpro&hl=sv
    med DSP Pack https://play.google.com/store/apps/...wMiwiY29tLnRiaWcucGxheWVycHJvLnNvdW5kcGFjayJd
    Kör även en rom som inte har Beats Audio...

    (vet inte vad det är för recensioner på google play om att .flac inte fungerar, spelar ungefär hälften av min musik som är .flac container och fungerar utmärkt.., och laggar gör spelaren inte heller och jag har haft den här i tre år).

    Har aldrig hållit i en S3'a så kan inte säga så mycket om den om hur ljudkvalitén är..tycker den är helt okej på Hoxen
     
    Last edited: 4 mar 2013
  3. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tackar Root ska testa dom apparna!
     
  4. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har gett upp hoppet om att få ett riktigt bra ljud på HOX:en. Det spelar i sig ingen roll vad det verkar vad man än kör på den, bakgrundsbrus bland annat kvarstår och framträder enormt starkt vid bland annat klassisk musik och in-ear lurar. Hade betydligt bättre ljud på min gamla SGS back in the days.
     
  5. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    HAr testat dessa appar,tyvärr fick inte nåt riktigt bra ljud.Tackar ändå för tipset Root
     
  6. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Hmm då är det väl relaterat till hoxen i största allmänhet. Jag tycker dock inte det är så viktigt med ljudkvalitén eftersom det är en mobiltelefon egentligen.
     
  7. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tack!! För tipset jag testade det ingen skillnad i ljudkvalite ,har då tagit samma album som jag har inget nedladdat.Gjort den till flac o kört albumet i telefon sen gjorde jag omsammasak fast i mp3 format.Samma dåliga ljud helt livlöst inga nyanser alls.
     
  8. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag använder blåtand o som lurar har denon-360. Jag hör inget nämvärt brus i den kombon bara livlös musik