Fråga: US läcka på Svensk RAZR MAXX?

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av Zenithise, 21 feb 2013.

  1. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det har nog inte undgått någon här att JB för sisådär två månander sedan läckte ut till den Amerikanska CDMA-modellen.
    Det dröjde inte länge förens det blev möjligt att boota samma läcka på GSM:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2078021

    Så nu undrar jag ifall det är någon här som prövat att skaffa denna version av JB?:)
    Funkar den här i Sverige, eller finns det något allmänt känt problem med att boota US?
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    funkar säkert mycket bra om du följer guiden korrekt. Se till att följa varje steg noga så du inte glömmer att backa upp din CID då lär det bli lite jobbigt. Har själv inte utfört guiden men om man läser tråden så har flera personer bekräftat att den fungerar utmärkt till xt910 så man behöver inte betvivla deras påståenden. JB till EU är på gång btw.

    ah juste; uppgraderar du till JB så kan du inte nergradera till ICS. Precis som GB <->ICS. Detta pga låst bootloader. Fast du kan övergå till officiella JB när den släpps till EU men en notis bara:)
     
    Last edited: 21 feb 2013
  3. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för svaret :)
    Jag undrade väl mest ifall det skulle påverka signalmottagningar av Svenska slag ifall man använde sig utav en US rom.
    Men jag har funderat på saken, och jag lär vänta tills en EU soak kommer, så det i princip bara är att lägga in den i telefonen och låta den installera :)
    Pilla med firmware är fortfarande relativt nytt för mig, så jag vill helst inte göra för stora förändringar på min enda telefon. :P
     
  4. DaemonChild

    DaemonChild Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att jag provade detta i måndags kväll (inte på en MAXX men på en vanlig RAZR) och för mig fungerar det klockrent, tycker telefonen blivit mycket piggare av JellyBean.

    Har inte märkt någon förlust i mottagning eller så heller. Dock kommer det upp ett meddelande om att den inte känner igen mitt SIM-kort när jag startar om den, förmodligen för att Verizon-romen inte är bekant med Telenor, men det medför inga problem som jag märkt.

    Jag fick inte med några APN:er såklart heller, men det var inga problem att få dem skickade via SMS från telenors hemsida.
     
  5. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag sitter på den här nu:
    JB 4.1.2 98.72.16.XT912.Verizon.en.US
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182674

    Funkar perfekt hittills. Tyvärr lite tråkigt med allt standard.
    Hade gärna haft ett "blacked out"-tema, lite tweakprogram m.m.

    Har fått plocka bort några förinstallerade apps jag aldrig kommer att använda.