Problem: Bilder borta efter återställning av mobil

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av bebush, 8 mar 2013.

  1. bebush

    bebush Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla ! Jag är ny här och vet inte riktigt hur jag ska starta en ny tråd.
    Jag har fått ett otroligt jobbigt läge just nu. Det är så att jag är utomlands och ville använda min s3a i makedonien och bad en "expert" låsa upp det och han försäkrade mig att inga bilder kommer att försvinna när han kom tillbala efter 10 min fick jag mitt livs chock. Alla mina bilder hade försvunnit i och med att idioten återställde telefonen. Det är bilder över min nyfödda grabb ungefär 600 st. Efter att jag fick telefonen så var den olåst dock är det 2 program som jag inte sett innan som heter CWM och supersu. Min fråga är finns det någon chans att få tillbaka mina bilder ? Typ som att ställa in den i det läget den var innan han grejade med den eller är allt LOST ? Hoppas ni kan hjälpa mig svar ! / En otrolig ledsen pappa ; (
     
  2. byrackan

    byrackan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om han gjorde en backup innan han återställde den bör det ju gå? Annars vet jag tyvärr inte :-(
     
  3. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Vilken klåpare som inte tog backup innan han började mixtra.

    Borde kanske att gå att få tillbaka med något slags flashminne-recovery-program. Du får googla lite, du är säkert inte den första att råka ut för detta.

    Hoppas du nu lärt dig att inte ha viktiga saker på endast en plats, särskilt inte på en mobil som man kan tappa och bli stulen.

    Swiftly written with magic flow
     
  4. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Ha google+ installerat och låt den ta backup åt dig nästa gång... tänk om du bara hade tappat den eller något? Såpass viktiga bilder måste man själv ha backup på!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Har du aktiverat dropbox backupen så finns bilderna där :)... Jag brukar spara bilder till ett externt SD-kort som inte rörs vid återställning och köra dropbox backup.
     
  6. bebush

    bebush Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Asså en riktig jävla klåpare är han samtidigt som han lovade mig att inget av bilderna så försvinna så jag litade på honom blind men sen när han kom tillbaka och sa att bildera är borta var det som att få en tegelsten i huvudet från 10 meters höjd. Jag har ju google chrome installerat på telefonen och hade det även innan han mixtrade med den. Jag är tyvärr inte så bra på denna mobben för på min iphone jag hade innan så säkerhetakopierade jag bilderna hela tiden jag måste ha gjort det här med men jag vet fan inte hur man grejar med detta. Vet inte vad jag aka göra men en sak är säker kommer aldrig släppa telefonen iväg igen !
     
  7. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Kolla med någon filemanager och bara se om de finns i LOSTFOUND katalogen. Chansen är liten att de finns där dock.
     
  8. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  9. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Riktigt dålig rubrik satt som rubrik..
    *ändrar
     
  10. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Har du 600 bilder som inte får försvinna på en mobiltelefon med noll backup??

    En återställning formaterar minnet på s3an så du måste prova att återskapa bilderna, för att detta ska funka så får du inte skriva till minnet. När de är överskrivna så är de borta för alltid.
    Har tyvärr ingen erfarenhet om vad som kan tänkas funka för detta i programväg.

    Supersu & cwm tyder på att telefon nu är rootad
     
  11. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER


    Du kan ju testa denna om du har tur.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=fahrbot.apps.undelete&hl=sv
     
  12. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jotack den känner man igen.. Råkade ta bort cirkus 200 bilder från Whatsapp.. Prövade ny rom och gjorde en fabriksåterställning, gissa hur förbannad man är på sig själv.
     
  13. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Hur är det, sparar inte googlekontot autmatiskt på google foto och picasa? Varje gång jag wipat min lur och lagt in mitt googlekonto på nytt måste jag ta bort bockarna för dessa så jag antar att den annars skule synkat det automatiskt, men har alltså inte testat.

    Själv kör jag automatisk sync av bilder och filmer mot dropbox. Det räcker för mej och med dropbox i datorn finns ju bilderna autmatiskt även där.
     
  14. Mrlumoc

    Mrlumoc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min 3 åriga son fabriksåterställde min telefon innan alla bilder och filmer hade hunnit ladda upp på dropbox från luren. Jag försökte rädda dom genom Undelet appen och en annan app ssom finns på play (mins inte vad den heter) Men tyvärr så gick det inte!

    Mina bilder låg på interna SD kortet. Om du hade bilderna på ett externt SD kort så är det lättare! Bara o ta hem vilket recovery program som helst och stoppa in SD kortet i PC:n.

    Jag kollade upp lite när mina bilder försvann och det finns företag som räddar bilder från interna SD kort på telefoner. Men det är inte direkt gratis. http://www.fons.se/
     
  15. davvelito

    davvelito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Allt raderat på extsdcard

    Tjo.

    Tänkte att jag kunde låna den här tråden lite då mitt problem är lite relaterat. Kan börja med att nämna att jag är rätt färsk inom det här området. Jag flashade iaf CM10.0 samt GAPPS och när jag sedan bootar telefonen är allt på mitt externa SD borta men det på mitt interna är kvar. Installationen gjordes enligt beskrivningen som tillhandahålls i CM10.1-tråden, dvs jag:
    Flashade CF-root
    Tog backup
    gjorde data wipe
    rebootade
    flashade CM10.1 och gapps
    bootade upp och externa sdkortet är tomt.

    Nu hade jag inget känslig lagrat där så det är ingen katastrof jag ämnar att prova några olika ROMs och det vore tråkigt om detta hände varje gång. Vet någon varför externa SDkortet töms?

    mvh
     
  16. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har för mig att formatet på det externa måste formateras om för att fungera på CyanogeMod.

    AsciiAscii har en tråd någonstans om det!
     
  17. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Nu har jag ingen koll på CM10, men är ganska säker på att det inte finns stöd för filsystemet exfat i den rommen. Om du har ett minneskort som är 64GB så är det sannolikt formatterat med exfat, du kan då kolla i en kortläsare i datorn om infon finns kvar.
     
  18. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    davvelito gillar detta.
  19. davvelito

    davvelito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    EDIT: Nu har jag ändrat det här inlägget ett par gånger haha men Ascii jag löste det på ett annat sätt och man slipper ansluta minnet i datorn då.

    Smidigast att formatera minnet med fat32 är som följande:

    I terminalemulator med root-access körs följande kommandon:
    sen är det bara att montera minnet igen. kanske kan vara värt att komplettera din guide med det
     
    Last edited: 16 mar 2013