Övrigt: Uppdatering 3.18.401.1 (34.88MB)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Papazian, 5 mar 2013.

  1. dSA

    dSA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testa hålla in powerknappen i 10 sekunder för att hårdvaruåterställa den.
     
  2. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag tror att uppdateringen gjorde att man fick en väderprognos i kalendern.. har inte sett den där innan iaf
     
  3. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tveksamt. Väderprognos i kalendern har funnits sedan tidigare, går att klicka i eller ur på inställningarna.
     
  4. gyllen

    gyllen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Skillnader jag har märkt: wifi funkar sämre, kopplar ner betydligt oftare. Och kopplar upp mycket långsammare.

    Och skärmen slocknar när man trycker på knappen, UTAN att en halv sekund senare tändas igen.
     
  5. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma problem med wifi här!
     
  6. chambrenoire

    chambrenoire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Telefon 2:
    Oneplus One
    Ja samma här, wifi dör hela tiden och återkopplar aldrig igen, utan man får stänga av och sen så på wifi igen, då kanske det funkar. Inte alltid det gör det dock :(
     
    Last edited: 8 mar 2013
  7. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skönt då är man inte ensam med wifi problem efter uppdateringen. Trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att lämna in den igen för reparation av antennerna.
     
  8. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag märker inte av något problem med varken WiFi eller skärmsläckningen. Märkligt :/
     
  9. rostad

    rostad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter förre uppdateringen fick jag göre en Factory Reset och nu även efter denna uppdatering verker det til.

    WiFi är hellt kass - stänger ner hela tiden och räckviden är endast 1 meter från routeren.

    Jag kör snabbare internet med 3G än med mit N-netvärk hemma nu.

    HTC "kundservice" hade dessa förslag til mig:

    * Har du provat din telefon mot några andra Wi-Fi nätverk eller bara mot ert hemmanätverk?
    Har du provat din telefon mot några andra Wi-Fi nätverk eller bara mot ert hemmanätverk? Är det så att problemet enbart existerar hemma så skulle jag rekommendera er att kontrollera om det finns någon uppdatering till er router, följer problemet med er telefon så är det dags att börja felsöka den

    * Steg ett i telefonfelsökningen skulle vara en "mjukåterställning", denna raderar inga data från din telefon utan ger den bara en ordentlig omstart. Denna gör du genom att hålla in strömknappen till telefonen startar om själv, ignorera menyn och håll bara in strömknappen.

    * Nästa steg i felsökningen, om det ej hjälper med en mjukåterställning, skulle vara att prova en "fabriksåterställning".

    Dom vet ju redan att felet har drabbat fler än bara jag... verkligen dårlig stil. :(
     
  10. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Alla ni som klagar på wi-fi, ladda ner wi-fi analyzer och kolla vilken kanal ni ligger på.
    Visar det sig att ni ligger på kanal 11-14, byt kanal i routern till nån mellan 1-10 och problem solved.( Om ni inte nu har en lös wi-fi antenn i telefonen, men det vore konstigt om den lossnade för många i samband med uppdateringen)


    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  11. Pong Ping

    Pong Ping Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Reggade mej för att informera det märkliga som hände mej;
    först sökte jag och fann denna update, Installerade, min HOX fabriksåterställdes, jättesurt.
    Det va samma dag denna tråd skapades, och igår kom "samma" update igen, nu auto ! (jag sökte inte)
    Samma process den startade om mm. men nu blev inte HOX fabriksåterställd, phuu !
    Allt fungerar jättebra, har installerat https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.wifioverviewpro Super-app, no problems,
    den appen va så cool så jag hämtade; https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.telnet2&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiZGUuYW5kcm9pZC50ZWxuZXQyIl0. JätteCool allt (jag tar inga gratis-apps med reklam, om alternativ finns).

    En tanke varför fabriksåterställningen hände; Jag har haft min HOX rootad (nu relocked), kört RUU...31 signed, orginal återställd. (fick den lilla kalender updaten efter det)
    Kanske denna stora 35 MB update hittade något odd, t,ex, min stock recovery, som jag laddat hem innan RUU återställning ?. (virrigt att hitta senaste stock recovery)

    Konstigt att den hämtade och körde samma update en gång till igår, liksom en dubbelkoll.
    Men jag är glad, allt OK, kanske för att just återställt, t,o,m, SD blev tömd/formatterad.
     
    Last edited: 9 mar 2013
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Så du är tillbaka kjellorix?! :teeth:

    Gratisalternativ heter
    AdAway
     
    Last edited: 9 mar 2013
  13. Pong Ping

    Pong Ping Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ha ha Jaa ! men nu ska jag sköta tangenterna (hur visste du det !)
    Min HOX har alltid funkat suveränt bra, kanske för alla fabriksåterställningar. förutom att jag har inget larm eller ringsignaler, men serva för det, med uppenbar risk att få andra problem, NEJ !
    Larm mm är Vibs, Hörlurar, och blåtand-ljud + HTC Media Link HD, funkar bra.

    Och OnTopic HOX har blivit snabbare helt klart, efter denna update.
     
    Last edited: 9 mar 2013
  14. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Måste säga att jag upplever bättre flytt i mobilen efter uppdateringen, har inga problem som wiFi eller dom som nämnts i tråden, så jag är väl en av dom som har haft tur :-)

    Nu känns det ju lite lättare att vänta men o köpa HTC One tills mobilaabonnemanget går ut om 1år :-\
     
  15. rostad

    rostad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    spelar ingen roll vilken kanal man använder. kanal 14 får du inte heller använda i Sverige.
     
  16. krippe

    krippe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem med wifi, telefonen säger att wifi är utom räckhåll fast jag står 1 meter ifrån....
    Kopplar ner sig hela tiden och allmänt instabil på wifi...

    Vad kommer HTC att göra åt saken?
     
  17. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Inget, mer än förmodligen be dig uppgradera din routers firmware, alt. be dig göra en fabriksåterställning och skicka på service om det inte hjälper.
     
  18. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Har samma wifi problem som fler av er..
    :-(

    Starta om luren gav kul effekter..
    Sitter på en Cisco modell rätt avancerad.. :-)
    Nu får jag "network avoided because of poor quality"? WTF?

    Vad kom den ifrån? :-D
    Hoppas det kommer en ny uppdatering snart som fixar det...
     
  19. krippe

    krippe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för det... Finns det något fungerande program att föra över alla inställningar och appar i telefonen typ spegling! Som fungerar att återföra allt sedan man gjort en factory reset?
     
  20. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yep, MyBackupPro

    Sen skulle jag först göra ett försök med att kasta anslutningen och sedan söka på nytt. Låååångtrycker man på en WiFi-anslutning så kan man kasta den.