China mobil, svenska menyer och tangentbord.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Alixw74, 1 mar 2013.

  1. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Beställde en China mobil för någon vecka sedan. Egentligen tänkte jag ha den för att testa en grej där det inte spelar någon roll om det bara går att ställa om till engelska. Men kom på efter en stund att denna mobilen har bättre prestanda än min sons ZTE mobil och då kan vi ju byta han och jag.

    Dock undrar jag om det på China mobiler finns full språk support? Såg någon på deras företags forum som frågade det fanns bulgariska och dom sade tyvärr nej... Bulgariska finns ju på hans telefon om jag minns rätt...

    Jag i min enfald trodde att Android hade fullt stöd och det var något Chineserna aktivt måste ta bort i så fall (vilket skulle vara totalt onödigt om dom vill sälja dom till hela världen)... om det nu är så att svenska inte finns som val vare sig meny språk eller input (tangentbord går väl att ladda ner) men meny språket... hur addar man det? misstänker att jag måste roota den och adda men kanske blir tufft att på en China mobil (eller hålla tummarna på att den är prerootad?`)...
     
  2. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vi säljer flera telefoner med bulgariska språket inkluderat i inställningarna.
    Vi har 2 versioner som är i väldigt hög klass och ger support till videosamtal (även operatören 3), 5 mp kamera, dubbelkärnig processor, 1 GB RAM, 2 sim och senaste Android Market. En utav dessa har vi ute på hemsidan men dock inte den andra modellen. Ta kontakt med oss via mail eller telefon om du är intresserad.
    Vi ger dessutom 1 års garanti på alla våra produkter så du kan känna dig trygg med ditt köp.
     
    Anyone_xx gillar detta.
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Som standard finns bara Kinesiska/Engelska och ingen Google Play. Sen beror det på modell hur enkelt det är att fixa, det är väl därför man inte ska köpa en random billig modell som ingen annan har...

    Det ser ju seriöst ut när ni på första telefonen jag klickar på felaktigt påstår att MT6515 är en dualcore-processor.

    Sen var ju priserna i nivån med att originaltelefonerna är billigare (antagligen kan HTC Sverige stämma er för varumärkesintrång om man tittar på videon till Android Smartphone One S1000 II).
     
  4. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det finns vissa som är i behov utav en telefon av riktigt bra kvalité med dubbla simkort.
    Telefonen är en MTK6577 DUAL CORE och inte en 6515. Videon är tagen på den tidigare modellen (detta då utseendet och funktionerna är ganska snarlika men prestandan på senaste versionen betydligt bättre).

    Du hade rätt i den första telefonen G40, att 6515 inte är en Dual Core. Det är nu borttaget och tack för informationen.

    Jag förstår inte vad du menar med att det som standard endast finns engelska/kinesiska. Dem flesta smartphones har ett brett utbud utav språk. Även om Google Play inte är komplett så går det att komplettera med en annan market, ex 1mobilemarket för att tillgodose saknade appar.
     
    Last edited: 3 mar 2013
  5. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Det är meningslöst med en Android-telefon som inte har ett komplett Google Play.

    Lyckligtvis börjar det komma ut telefoner med plats för dubbla simkort, då syftar jag på seriösa tillverkare och inte någon obskyr kopia.
     
  6. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med att det är tråkigt med att Google Play inte är komplett. Så är det även med vissa asiatiska surfplattor.
    Där har vi dock lyckats roota dem och sett till att dem har full tillgång till Android Market.

    Vi ska hålla utkik efter tillverkare som har en helt egen design och fabrikat men vi har ännu inte hittat något som håller måttet med våra standard, dvs svenska språket, LCD skärm/Retina skärm, bra kamera, stark processor etc.
    Flertalet asiatiska fabriker tillverkar hellre det som är "igenkännbart" och ändrar lite på designen. Dessa telefoner blir dock väldigt bra i kvalitén då de tillverkas i extermt stort antal. Men förhoppningsvis dyker det snart upp helt egna grymma smartphones som kan slå med häpnad;)
     
    Last edited: 3 mar 2013
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Trådstartaren undrade om språkstödet på "Kina-mobiler", och då talade jag om vad som gäller om man köper en Android-mobil över disk i en butik i Kina eller på nätet.

    Sen finns det importörer (och exportörer) som säljer för mycket högre priser som lägger in fler språk, men det är inte så de levererades i/från Kina.
     
  8. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då är jag med i hur du menar.
    Så är det tyvärr, att ju fler språk och funktioner i mobilen så går även priset upp.
     
  9. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Ok då är jag med!

    Som sagt telefonen beställdes i ett helt annat syfte egentligen (där engelska som språk inte hade spelat någon som helst roll) men kom just på att telefonen ifråga hade bättre prestanda än min sons och hade den haft svenska så hade vi kunnat byta helt enkelt... men men då är jag med...

    Telefonen har ju ett någorlunda (i alla fall i Kina kretsar) känt chipset men annars av vanlig noname typ...

    Och till Aerpad.se, nej jag vill inte ha Bulgariska, tog bara det som ett exempel på att dom plockat bort språk som finns med normalt i Android...

    Mycket skumt ändå att dom begränsar sin marknad för det kan ju inte kosta pengar att låta Android vara? Känns som det kostar pengar att börja rensa i det normala Android språkstödet... skumt som attan... jaja då vet jag
    Tack
     
  10. smartphonee

    smartphonee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    har ialafall vart full tillgång till google play på de android mobiler jag köpt från kina & på många av dom finns även svenska språk inlagt
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är för att Aliexpress-säljarna har rootat dem och lagt in, de var inte så från fabriken.
     
  12. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  13. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ok fick faktiskt telefonen nu.

    Men blev väl något lurad... i dubbel bemärkelse :-)

    Telefon var

    http://www.pandawill.com/c3-smart-phone-android-40-mtk6575-10ghz-3g-gps-40-inch-p71088.html

    När jag öppnar den så står det att det är en Xiaomi MI-One på alla texter och uppstart av den osv... tänker genast nice, den ha ju rätt bra prestanda... efter lite tester inser jag att det är en fake.. men men... visst inga problem...

    Men efter ytterligare tester så är det inte ens antagligen en MT6575 (som står i "annonsen" utan en MT6573 (gammal processor på 650 Mhz Max, utan Neon osv osv)... suck... dom har alltså på kina vis lagt ihop frekvenserna på CPU+GPU... men det är alltså inte ens en CORTEX A9...

    Ett par andra grejor som inte riktigt stämmer...flashminnet storlek osv...

    I övrigt fungerade More Locale 2 bra samt att ladda ner ett nytt svenskt tangentbord... skulle den gå att roota så hade den nog fungerat som en ersättare för ZTE (trots egentligen likvärdiga prestanda.) Netflix fungerade dock på denna (någorlunda, inte fullt ut dock)... det gjorde det inte på ZTE'n.

    Men men, det var ju egentligen inte varför jag fixade denna telefon och för det jag skulle ha den till egentligen duger den helt utmärkt till...

    Dock lite små irriterande specs'en knappt var snarlika det som visades på pandawill sidan...

    Dom har även mixtrat med benchmarks som Antutu (vet ej hur dock) då den får rätt så OK resultat men jag har ju andra telefoner ok kan jämföra rakt av så jag ser hur något inte stämmer med vad resultaten visar...

    Också roligt när man kollar spec'sen via telefonens egna info då är det en Dualcore 1.7 Ghz :-) jaja
    Man får vad man betalar för haha...
     
  14. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Haha, just den telefonen har "smartphonee" sagt är det bästa som hänt sedan skivat bröd. Dessutom har han sagt att det är det onödigt att testa om saker faktiskt är som de ska på en kinamobil eftersom man vet allt om en telefon från speclistan på den kinesiska försäljarens sida...

    Som jag sagt tidigare ska man inte köpa dessa usla kloner och noname-mobiler utan _BARA_ riktiga märken som ZTE, Huawei, Lenovo, Coolpad. De är dessutom inte så mycket dyrare, du kunde fått en mycket bättre MT6577-mobil för under tusenlappen.

    Men posta gärna en skärmdump från Antutu-testen (dvs den med individuella poäng för varje delmoment, inte bara totalsumman).
     
  15. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hade gärna skärmdumpat en Antutu test om det hade gått :-)

    Volume ner samt power (som jag hade för mig funkade i 4.04 som detta skall vara, vilket verkar stämma dock, men kan ju också givetvis vara rätt fake) verkar inte fungera helt enkelt... Kanske beror på launcher som jag är osäker på vilken det är iofs...


    memory 193
    integer 217
    float 157
    score2d 256
    score3d 1074
    database 150
    sdwrite 68
    sdread 79

    Dessa var dock poängen hämtade ur history xml'en på SD kortet...

    De mesta stämmer säkert förutom 3D'n som drar upp slutpoängen likvärdig en Cortex A8 1 GHz + PowerVR SGX540... då jag vet att denna telefon har en PowerVR SGX531 så är det ganska omöjligt och är fakad på något vis... om inte Antutu har någon bugg förstås... man ser även FPS'en när benchen körs och nej det går inget vidare :-) ändå får den likabra (dåligt :-) som en PowerVR SGX540...



    Det enda positiva var väl att Google Play faktiskt fungerar... är på svenska (tack vare more locale 2)

    Tänkte faktiskt skriva en lite sur review på pandawill sidan men såg att nu var telefonen slut :-) så jag orkar inte lägga mer energi... antagligen PRECIS som dom vill :-)
     
    Last edited: 12 mar 2013
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ganska katastrofala siffror, min mer än tre år gamla Nexus One är mycket snabbare (dubbla minnesprestandan, trippla CPU-prestandan osv).
     
  17. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jo utan tvekan... totalen blir dock som min Samsung Galaxy S
    Vilket är rätt ok för 600 kr telefon... men som sagt med 3D score'n helt fakad så... rätt skall nog vara runt 500 och 1000+ som Antutu visar...

    Jaja... leta febrilt efter en CWMR att lägga in... brickar jag den så må det vara hänt :-)

    Root och få bort alla kina program så blir jag lite nöjdare :-)
    Trots (återigen) så funkar den helt ok för för mitt ändamål...

    Men fick en idé om att kanske köpa ny telefon till sonen istället och använda hans... då kan jag bricka denna om det nu skulle bli så...
     
  18. asadsohrabi65

    asadsohrabi65 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Utan svenska sverige fungerar inte
     
  19. Rallyfia

    Rallyfia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Funderade på att köpa en unihertz men finns inte Svenska som option. Nån som vet om man kan ladda ner nåt languagepack? Det är en Android och har Google play.... Vet dock inte om det är full access.
     
  20. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 809
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Rallyfia gillar detta.