Använda sina "gamla" mobiler som övervakningskameror (ip cam)

Diskussion i 'Applikationer' startad av Ontrose, 22 jul 2012.

  1. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tjena
    Finns lite tips om övervaknings appar i diverse trådar men hittade ingen aktuell.
    Nu när android börjar bli "gammalt" och de flesta har avverkat en eller flera telefoner, visst vissa säljer eller ger bort till nära och kära. Men om ni som jag inte orkar sälja och de nära har egna lurar, blir ju till exempel den gamla hjälten liggandes i lådan.

    Jag ska i alla fall använda min gamla hero, och en x10 mini pro som övervakningskamera. Någon som har tips på appar som gör jobbet?

    Listar de jag hittat och testat om någon vet andra som är bättre så säg till

    Securet verkar funka riktigt bra med rörelsedetektering och dropbox uppladdning. Kostar 33kr och det kan det kanske vara värt?

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dooblou.SECuRETSpyCamBETA#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLmRvb2Jsb3UuU0VDdVJFVFNweUNhbUJFVEEiXQ..

    Ip Webcam, livestreaming användar och lösen för att logga in på streamen. Dock tyvärr ingen rörelsedetektering, funkar utmärkt tillsammans med tinycam monitor.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5wYXMud2ViY2FtIl0.
     
  2. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bumpelibump

    Bumpar denna tråd för jag är intresserad av att använda min gamla lur som ip cam för att sätta som övervakning i hemmet för att se till hunden när jag är borta.
    Problemet med dessa program är att de går över wifi och jag behöver ha de via 3g då jag inte når mitt wifi på jobbet.
    Hittar inga program som det går över 3g.
    Tips tages tacksamt emot hur jag löser detta.

    En sak till. Hur ser jag min ip adress på en mobil som är uppkopplad på wifi

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Har använt bambuser för just det ändamålet. Rätt intressant att se hur hunden beter sig när den är ensam.
    Lycka till:)
     
    fossilrony gillar detta.
  4. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ska prova det tack


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  5. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bambuser funkar rätt bra faktiskt.
    Problemet är om luren skulle tappa kontakt med wifi då måste man hem o trycka igång appen igen.
    Ska kolla mer på det sen.
    Det är iallafall bästa appen för ändamålet hittils.
    Finns det fler lösningar för detta ändamålet..

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2