Problem: Wifi som krånglar efter senaste uppdateringen (3.18.401)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 12 mar 2013.

  1. Noli

    Noli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 9 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 9 pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Var precis i kontakt med HTCs chattsupport. Fick samma svar som er andra, att om inte fabriksåterställning funkar så är det reparation som gäller. Så om någon har skickat in sin lur så får ni gärna dela med er av resultatet :)
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Snackade också med dem för en stund sen - samma jävla svar.

    Nu är det så att jag ska lämna in den ändå. Jag har fått problem med att det sprakar och glappar i 3,5-jacket. Då lär de ju fixa mjukvarufelet också. Men det lär ta några veckor misstänker jag. Ska lämna in den imorgon tänkte jag.
     
  3. rostad

    rostad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kolla också evt. Bluetooth. Har jabra headset som fungerar men min Bluetooth i bilen som annars har fungerat sen 2007 har helt slutat fungera nu.

    Bilens BT kförsöker connecte til telefonen - som tyvärr inte reagerar ...
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har inte möjlighet att testa BT, har inga såna enheter, men det är nog en viktig heads-up för många. Kontrollera även BT-uppkoppling.
     
  5. forgir

    forgir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också problem med Wifi och vissa accesspunkter. Om det är någon tröst så har jag fått det funka lite bättre genom att gå in på inställningar/Wi-Fi/Meny/Avancerad och bockat för "bästa Wi-Fi prestanda". Det blev lite bättre med de Accesspunkter som det var helt kass förr.
     
  6. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har den redan förbockad - ingen förbättring dock. :(
     
  7. rostad

    rostad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också försökt med "bästa Wi-Fi prestanda" men fick ingenting ut av det heller, tyvärr.

    Har nu retur fraktseddel från Tele2. På måndag skickar jag min telefon til Delta/CR service i Åkarp.
     
  8. Newbar

    Newbar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s23 Ultra (512)
    Telefon 2:
    Galaxy s21 Ultra (exynos)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy s10+
    Har också haft problem med wifi efter uppdateringen. Sjukt irriterande. Är en av de som inte haft ett endaste problem med min HOX fram tills nu. Jag testade att byta kanal i routern (en gammal netgear 834) hemma från auto till den kanal som hade starkast signal enligt Wifi-analyzer och nu fungerar det i stort sett som innan uppdateringen. Jag har iofs inte testat att streama något tyngre än Youtubeklipp men även dessa hackade och fryste innan kanalbytet. Någon annan som testat att byta kanal?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. hampo

    hampo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ansluter mig också till skaran som har problem med wifi, tur att man har bra 3g täckning
     
  10. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag gjorde precis en fabriksåterställning. Hittills har jag inte märkt några förbättringar. Jag har också fått fruktansvärt mycket sämre batteritid och det som drar batteri är htc launcher. Jag installerade appen BetterBatteriStats, men jag fattade ingenting. :/

    Är det någon annan som upplever kraftigt försämrad batteritid?
     
  11. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Dålig batteritid och skrattretande dålig täckning med WiFi. Blir så trött, vill egentligen inte skicka in den, men verkar dessvärre som om man blir tvungen.
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Detta är väldigt konstigt. Jag använder ju dock inte stock, men en rom som är baserad på senaste basen. Jag har inga som helst problem med vare sig wifi eller batteritiden. Jag tycker den fungerar bättre än någonsin. Nu har jag dock inte flashat in den senaste firmwaren för denna basen, utan jag använder fortfarande den gamla 1.39, men det skall inte spela någon större roll. Då, om jag förstått det rätt, så innehåller bara den nya firmwaren bara lite uppdateringar vad det gäller touchpanelen.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  13. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Samma här använder mig av Team Venom viper X 3.4.0 fungerar perfekt.
     
  14. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått det rätt så har majoriteten uppdaterat luren utan problem. Vi är dock ett gäng med likadana fel i wifi samt batteriet, och eventuellt BT. Jag vet inte hur ditt inlägg hjälper oss med problemet, men om du har några tips om hur man kan fixa det eller förståelse för varför problemet finns, dela gärna med dig.
     
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Om du läser i tråden så ser du att flera har gjort en fabriksåterställning utan att det löst problemet. Tack för att du försöker.
     
  16. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr inget förslag till vad som kan avhjälpa problemet. Enligt xda ligger problemet i framework.apk, detta är något som htc måste rätta till. Förhoppningsvis släpper de en ny ota snart som fixar detta.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    -WR- gillar detta.
  17. Peperoros

    Peperoros Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om man skickar in den på "reperation", gör de bara en fabriksåterställning?

    Kan man få dem att installera till den tidigare versionen?

    Går det på garantin?
     
  18. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    UPPDATERING

    Efter fabriksåterställning har iaf mitt batteri förbättrats avsevärt. Anledningen, skulle jag gissa, beror på att jag helt enkelt inte har wifi på lika ofta eftersom det strular. Därmed jobbar inte den modulen i bakgrunden och försöker få kontakt med routrar.

    Jag har även märkt viss förbättring med wifi. Om jag använder mitt tidigare exempel - toaletten :P - så hade jag först nästan full uppkoppling, för att sen ha absolut ingen uppkoppling efter uppdateringen. Nu, efter fabriksåterställningen har jag mellan 1-3 staplar (eller streck eller vad man ska kalla) i wifi-ikonen.

    Det enda problemet är att så fort jag surfar lite med mobilen, t.ex. på toa, så tappar den uppkoppling efter en kort stund.

    Jag har än inte lämnat in den på lagning, eftersom jag inte hittat en ersättningstelefon än.
     
  19. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Är det någon som har löst det här problemet, eller går alla omkring med ett trasigt wifi som jag?
     
  20. rostad

    rostad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mobil inlämnat 2013-03-18 hos Deltaservice i Åkarp. Kollade status på webben igen i dag och fortfarende hade ingenting hänt. Då skickade jag en mail och frågade hur länge dom räknade med att skulle ha telefonen. Få timmar efter hade telefonen reparerets.. och dom hade - motsat vad som var avtalt - skickat den med posten... SMS avisering är så oändligt värdelöst utan mobil...

    Ska se om jag kan låna en telefon med microsim i morgon - annars får jag vänta till måndag med att hämta ut telefonen.

    Verkstaden har skrivit detta:

    Montering av distanser till motagningen av wifi/gps/bluetooth. *Funktionstest och wifi = ok

    Ska testa när jag har telefonen och skriva igen.