Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Detta var en ny, hade en innan som också strulade...
     
  2. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Haha, då är du killen med otur. Köp en iPhone.
     
  3. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nä jag stannar vid Windows Phone!
     
  4. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Tro fan det! Har du klurat ut hur du ska göra, ska du chansa på 920--tredje gånget gillt, eller kanske den nya populära 620 som säljer bra? Eller känner jag lukten av en förrädare, som gått och spanat in HTC/Samsung? :(
     
  5. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Verkar finnas många måndags ex bland Nokias 920, tur att man fick en som inte strular alls. Haft den i snart 2 mån och jävligt nöjd ännu.
     
  6. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fick vänta 3 veckor på att jag skulle få en ny så bestämt mig för att flasha om den själv, om det inte löser sig efter det så vet jag inte hur jag skall göra för att ha Nokia när det gäller WP är ju en stor fördel med alla appar så får väll försöka att lämna in den då ändå haha ;)
    Skriver här senare och uppdaterar hur de gick med flashningen, uppdaterar Nokia Care Suite just nu men tar sån jävla tid!
     
  7. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har inte heller råkat ut för några problem, men jag har iofs bara haft min i några veckor. Dock så är inte byggkvaliteten lika brutalt överlägsen som 800 t.ex. då jag kan framkalla knarr på min nertill. Överlag är jag enormt nöjd ändå, känslan i knapparna t.ex. andas premium. Nokia Music är fantastiskt också.
     
  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Forum och liknande är ju till för att utbyta erfarenheter och en tråd med folk som skriver att de är nöjda leder sällan till någon meningsfull diskussion, då två glada sällan söker sig till ett forum för att säga hur glada de är.

    Forum har en tendens att bli en problemlösare då det ofta är där man hamnar när man googlar på sin telefon och någon fundering kring den. Det är ju just det som gör forumen så ovärderliga, då man hittar likasinnade och man kan få hjälp/råd av andra användare, just de som vet exakt vad andra användare menar, och den infon/funktionen som finns på forumen skulle jag påstå är unik, för hur/var skulle du annars kunna hitta hundratals/tusentals andra med samma telefon, och som sökt sig, precis som du, till ett ställe för att prata om exakt det som intresserar dig?

    Så anledningen är faktiskt väldigt simpel, en teknikinriktad tråd skapas sällan för att folk ska instämma i hyllningskören, och de som har lite krångel är de som tenderar att vara mest angelägna om att försöka hitta lösningen på sitt problem, snarare än att jag letar efter en som är lika glad som jag.

    Vilken rev-nummer har du nu på mjukvaran? Vad flashar du till? Och varför uppdaterar du NCS, hoppas inte du är ute efter den senaste versionen, då den inte funkar. Jag gjorde också som du, ville uppdatera NCS innan, men den senaste versionen krävde log in, så den gick ju inte. Men det funkar ju med nästsista (2012.45.4.5) så skit i den senaste (2012.51.4.4), om det är den du uppdaterar till?


    Vad är det som är så fantastiskt med just Nokia Music?
     
    Last edited: 15 mar 2013
  9. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    2012.51.4.4 uppdaterade jag till, man kunde komma in utan lösenord också men man kunde logga in om man så ville de, nu laddar jag ner firmwire:en.
    På min telefon har jag 1232.5951.1249.1016 så jag hade tänkt att flasha med samma firmwire för jag antar att min bara är dåligt flashad.
     
  10. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är fantastiskt för att upptäcka ny musik :) Jag använder mig främst av funktionen där jag skapar en spellista baserat på att jag anger tre valfria artister, programmet skapar sedan spellistan med dessa artister och liknande artister. Det kan också scanna av musiksamlingen du har på datorn och skapa spellistor baserat på din musiksmak.

    Funderar på att skaffa Nokia Music+ bara för att stötta denna underbara tjänst.
     
  11. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det där lät intressant, hur scannar man av musiksamlingen man har på datorn? Jag trodde först att NM+ var en Spotify-utmanare, eller i alla fall en liknande tjänst, men där misstog jag mig rejält. Man kan väl mer likna NM+ vid att lyssna på radio eller på något där man kan ana vad som komma skall beroende på valet man gör (vilken typ av musik man väljer) men då man aldrig kan veta hur listorna ser ut, eller just att någon annan påverkar det mer än en själv, gör att jag inte kan se någon fördel mot ex Spotify, hur gärna jag än vill. Jag väljer hellre musik än att lyssna på en radiokanal som heter en av musikstilarna jag diggar.

    Det optimala hade ju varit en tjänst som innehöll båda, men som det ser ut nu så finns väl inte det?

    Jag tror även Xbox-music är bra, men även där ser man inte låtarna i listorna, det är krångligt i förhållande till Spotify, vilket fick mig att välja bort det också.

    Jag har tvingats erkänna för mig själv att Spotify faktiskt är bäst på just det jag söker. Och nu är det snack om att det ska bli gratis på mobila enheter dessutom, och då blir det givetvis oslagbart alla kategorier.
     
  12. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du laddar ner något program som heter något i stil med Nokia Music Scanner (minns inte på rak arm) som kollar igenom musiksamlingen. Då får du upp ett val där du kan välja att skapa spellistor baserat på någon musikstil som du gillar, i mitt fall: [​IMG] Sveper jag åt vänster kommer jag till skärmen där jag skriver in de tre artisterna om jag hellre vill generera en spellista på det sättet. Alternativt väljer du genrer direkt i appen, eller spellistor tillhandahållna av Nokia. Alternativet med de tre artisterna fungerade skitbra när vi hade fest hemma senast, då var det två Spotify-talibaner som ska terrorisera alla med "öhhh, jag har en skitbra spellista" osv. Då fick dom välja varsin artist så körde vi en mix via Nokia Music istället för att några ska ockupera datorn och byta låt var tredje sekund.

    För mig som använder streamingtjänster för att upptäcka musik som jag sedan köper (alternativt laddar ner) på mp3 så funkar ju den här appen suveränt bra. Men för er som bygger ert lyssnande kring streamingtjänster och vill kunna välja specifika låtar går den såklart bort.
     
  13. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du för att logga in? Vilka uppgifter loggar man in med?
    På vilket sätt skulle den vara dåligt flashad? Antingen sitter portico, eller så sitter den inte. Så länge du väljer den filen som hör till modell/färg så blir det som det ska bli.

    Ett alternativ är ju att återgå till den du hade innan, om den luren fungerade bättre då? För om det blir sämre av en uppdateringen där syftet är att förbättra, så vore det nog dumt att försöka med samma sak som du misslyckats med innan. Då hade jag inväntat nästa istället, för det är ju inga direkta jättegrejer i portico, som du hade innan. Iaf inget som är viktigt att man flashar mer än surfar. Luren mår nog inte bra av för många vändor heller.
     
  14. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Flashad och klar, fungerar utan problem! av någon anledning funkade inte firmwiren jag laddade ner men då började NCS ladda ner en annan firmwire som jag flashade in, märkte då att det blev version 1232.5951.1249.1017 istället för 1232.5951.1249.1016 vad det nu spelar för roll vet jag inte...
     
  15. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag kan se poängen i det du säger, för visst gillar jag såklart slumpartad musik som ändå inte är helt slumpartad då en viss genre är grunden. Bra musik är bra musik och så länge det låter bra så är det skitsamma hur /vem låten levereras av. Dock ökar sannolikheten att mitt öra får bättre godis om jag kan kommunicera med min DJ, alltså styra honom helt eller ge honom förslag så han vet vilka ramar han ska hålla sig inom, då ex House kan låta väldigt olika, eller soul, som har ett relativt brett spektra, och vägleder man inte så bör det rimligtvis kunna hamna i de olika genrens utkanter, just för att en soul-radio bör tillgodose ett så brett utbud som möjligt, då det ökar dess chanser att nå fler, mot att välja att inrikta sig på en speciell typ av house el soul, då det å ena sidan förmodligen blir helrätt för vissa och sisådär för andra.

    Spelas det lite av allt så blir ingen missnöjd, och på fester eller liknande så är det snarare bättre med len viss blandning och variation, då det är svårt/omöjligt att vara alla smaker till lags.

    Men det som är perfekt till fest kan inte på samma gång vara den enskildes önskestund, men det kan det när man är DJ åt sig själv :)
     
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hur gjorde man när man skulle logga in, ifall man kommer behöva uppdatera till den versionen?

    Min NCS hittar en nyare version, den som det stod om i wpcentral för ett tag sedan (http://www.wpcentral.com/new-nokia-920-firmware-points-camera-changes-possible-storage-issue-fix), hittar inte din NCS den?

    Edit: enligt Navifirm så ska de med 1017 vara UK-filer. Men skit i det :-)
     
    Last edited: 15 mar 2013
  17. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nu kan jag tydligen inte få upp inloggningsrutan igen efter att jag kommit in men när du startar programet så får du upp inloggningsskärmen så står kan man välja olika "lägen" i en ruta, Suite Externel eller något liknande behöver man inte lösenord.
    Flummigt beskrivet men kan inte kolla exakt hur jag gjorde, du kommer förstå när du får upp rutan :)
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Av det lilla jag läst på nätet så verkar det som att Nokia ska börja regga dem som kör sina uppdateringar i NCS, då de vill ha bättre koll på vem som uppdaterar vad.

    Är det någon som vet om det går att skaffa sig ett Nokia Online-konto? Jag kan ha sett fel, men jag tyckte det verkade vara företagsinriktat.

    Den senaste versionen på NCS är 2013.10.1.3.

    Du vet att du inte har den senaste uppdateringen va? Det har kommit en till, efter portico, och den bör väl du hitta i NCS?
     
  19. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Grym humor och bra gjord reklam. Hitler har problem att få till det med X-box music.

    http://www.youtube.com/watch?v=ob7M_PbcJAk

    Man kan ju undrar om det är MS som visar upp lite skön självironi, men när någon i videon viskar att det kommer bli bra när han väljer Nokia Music, så blir iaf jag tveksam om Nokia skulle få/våga driva med MS, och det omvända vore ju också lustigt, om MS klankar på sig själv men berömmer NM.

    Nä, jag tippar på att det är MS som visar prov på underhållande ironi.
     
  20. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Haha vad snackar du om? :-P det är ju nån som lagt till text på scenen från inglourious basterds!

    Skickat från min Nexus 4