Problem: Halvtaskig wifi-mottagning Razr?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av BenganR, 1 aug 2012.

  1. BenganR

    BenganR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är nu inne på min andra Razr, förra var en vanlig och nu är det en Razr Maxx..

    Upplever att wifi-mottagningen hemmavid är riktigt dålig, är jag i rummen intill routern är den OK, på övervåningen OK men inte i rummet "diagonalt", ca 10 meter från routern. Inga problem med övriga prylar, laptop Boxee Box (streamar trådlöst 1080p utan några problem) utan just bara mobilen som det skiter sig med. Tjejens Lumia 800 har inga problem nånstans i huset.

    Det fula är att det verkar "komma och gå", sätter jag mig i soffan i tv-rummet så kan jag ha nästan full mottagning, för att sen tappa den 5 minuter senare. Oftast är det bättre köra 3G i just vardagsrummet.

    Är det nån som upplevt liknande och finns det några mjukvarulösningar? På min förra Razr upplevde jag att mottagningen blev bättre då jag tog av skalet från den men det tror jag att jag får omvärdera då det nu är samma sak med den nya utan nåt skal. Inget sätt att "trimma" wifi-mottagningen på nåt vis?
     
  2. SebbesApa

    SebbesApa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Wifi-antennen sitter på höger sida längst ner. "You're holding it wrong" -Jobs :P Täcker du den så försämras mottagningen markant.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Med ICS så har den blivit lite bättre
     
  4. BenganR

    BenganR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad alls för mig faktiskt...
     
  5. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Det är som SebbesApa säger. Håller man inte nere i högra hörnet så får man bättre täckning.
    Det kan skilja så mycket som 2-3 "staplar" på indikatorn när man håller nere i högre hörnet jämfört med övre vänstra/nedre vänstra/övre högra.
     
  6. BenganR

    BenganR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo det har jag märkt, surfar man med telefonen liggande är det alltid aningen bättre mottagning men detta gäller ju även om telefonen ligger på bordet, på soffan eller när som helst oavsett om jag tar i den eller inte tycker jag wifi-mottagningen känns dålig jämfört med andra telefoner och utrustning. Samt att räckvidden är betydligt sämre än på flera andra telefoner jag provat med hemma.
     
  7. SebbesApa

    SebbesApa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite. Är det någon som har koll på var 3G-, GSM- samt GPSantennerna sitter i våra Razrs?
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
  9. SebbesApa

    SebbesApa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  10. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    jag har ungefär samma problem. min mobil täckning är värre. varje gång när jag tar ut mobben ur fickan så är det nödsamtal det ända man kan göra. tills 5-10 sek innan de går till vanligt. och det är så j*vla jobbigt. batteriet blir f*n lidande. 5 % kvar efter 5 timmar på 100% batteri. fast 25-30 min skärm tid.