Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Testa rensa "cache partition".
     
  2. polkagris

    polkagris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdaterade nyss till JB på min S2a. Fabriksåterställde efteråt (hade gjort backup på bilder, musik, sms osv) för att slippa ha filer som skapar konflikt och segar ner. Nu när den är nyuppstartad och kopplad till mitt googlekonto, tänkte jag såklart att det skulle finnas nåt val i nån meny, typ "installera appar på nytt"...icke.

    Är det verkligen menat att man ska behöva via Play installera om varenda app var och en för sig, för att få tillbaka dom igen? När jag gjorde min backup innan uppdateringen fanns det inget alternativ för backup av appar, och det vill jag ju egentligen inte ha ändå eftersom jag ville ha de installerade om från scratch så att säga...
     
  3. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kalendern är konstig efter uppdatering. Jag kan inte lägga till händelser. Jag lägger in alla uppgifter och trycker Spara och får meddelande "händelse tillagd" - men den kommer inte upp i kalendern. Däremot om jag lägger upp samma sak i min outlook så kommer det in i kalendern i telefonen... Någon som har en lösning? Detta har hänt efter senaste uppdateringen. Försöker se om det finns någon ny uppdatering - men i flera dagar nu får jag bara felmeddelande att det inte går att få åtkomst till tjänsten för uppdatering av programvara. Åtkomst ges till användarna i den ordning de begärt åtkomst. Försök senare. (Har inte testat via Kies dock. Har inte det installerat på den här datorn.)

    S Planner heter kalenderappen. Jag har inte lagt dit den. Utan den verkar ersätta kalendern som låg där förut.
     
  4. polkagris

    polkagris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Verkar inte hända nånting. Googlat lite på det, och hittar flera posts där folk skriver att det funkat per automatik för dom. Jag hade kryssat i rutorna under settings för automatisk backup osv, och dessa är även ikryssade nu, men inget sker. Sjukt dåligt tycker jag. Trivial funktion.
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Finns telefoninställningar för backup av appar så att den automatiskt laddar ner dessa till din mobiltelefon igen.
     
  6. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan man installera orginal webbläsaren från 2.3.6 i JB? Frun är sjukt missnöjd med zoomen och hur den anpassar text vid dubbelklick i senaste versionen. Eller kan man med odin på nått sätt nedgradera telefonen? Är bara massa klagomål nu :banghead:

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. Stinsen

    Stinsen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Efter jag lagt in JB får jag ingen ordning på email-appen , när jag konf. ett konto får jag hela tiden fel anv. namn eller lösen ? , gmail och hotmail funkar.
     
    Last edited: 17 mar 2013
  8. Elemental182

    Elemental182 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    prova att uppgradera istället.,. till Chrome :cool:

    jag har inte ens funderat på stock browser sen jag la in Chrome.

    edit/ var ju tvungen att prova stock... och den var verkligen inte vass på att zooma :D
    sen om det beror på inställningar eller nåt har ingen betydelse. Chrome funkar direkt "out of the box"
     
    Last edited: 17 mar 2013
  9. Stinsen

    Stinsen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hjälper inte , fortfarande lika seg scrollning , finns det inte någon inställning ?
     
  10. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag tror tyvärr att det inte finns någon inställning.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  11. Elemental182

    Elemental182 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är bra att det inte går in per automatik, på så sätt kan man skippa dom appar man sällan/aldrig använder. ;)

    skickat från min NOKIA 3310
     
  12. sih

    sih Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag fick meddelande om en uppdatering idag, men tryckte bort den eftersom jag inte hade wifi och dåligt batteri. Någon som vet vad det var?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  13. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Updated våra 2 telefoner här hemma och den är på 7.5mb och verkar vara en buggfixar verkar det som.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  14. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Rootat? Kör SG2Wipe som finns att hitta på XDA och dra in root kerneln eller ROM:en du kör igen. OBS! Backuppa först.

    Alternativt kanske Cache Cleaner NG eller SD Maid kan hjälpa.

    [Written by my thumbs using Tapatalk.]
     
  15. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Min S2:a har börjat bli väldigt varm längst upp på framsidan, nära frontkameran dvs. Vad kan detta bero på? Ibland är det så varmt så att det nästan bränns, känns inte helt ok? Batteriet däremot håller "normal" temp. Något tips på vad det kan vara?
     
  16. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Någonting ligger och drar processorkraft helt enkelt. Kolla upp om några appar drar ovanligt mycket batteri, eller så stänger du ner appar du har i bakgrunden en efter en och ser om mobilen blir svalare. Alternativet är att du startar om mobilen - om den blir varm utan att du gör något efter det så får du nog börja med att rensa Cache Partition!
     
  17. backflip1

    backflip1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Uppdaterade för ett par dagar sedan min 3 brandade s2a till JB men har efter det haft problem att ladda ned filer från internet. (testat chrome och standardläsaren) står bara "download unsuccessful". Sedan så när jag försöker ta printscreens så får jag meddelandet "Unable to Capture Screenshot, USB storage may be in use".

    Har factory resetat och ominstallerat JB. Mitt externa sdkort fungerar utmärkt och går att accessa.

    Någon som har koll på vad som kan vara fel?
    Och ja, USB debugging har jag testat på/av...
     
  18. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Var rensar jag cache partition?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. f1medstryk

    f1medstryk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Någon som vet om man måste roota om efter den där nya programvaruuppdateringen som precis kom ut?
     
  20. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    - Stäng av mobilen
    - Håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen en bra stund tills du kommer in i en Recovery-meny
    - Välj rensa Cache Parition -> Ja
    - Reboot system now

    Tyvärr måste man roota om vid alla uppdateringar vill jag minnas! Tror iallafall inte att det finns något nytt root-sätt som skulle "överleva" en uppdatering ;) (Längesen man körde med stock)
     
    ravenshield gillar detta.