Lite problem!

Diskussion i 'Samsung' startad av rossirossi, 17 mar 2013.

  1. rossirossi

    rossirossi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Mitt första inlägg här så hoppas inte jag blir flamead :) Ska försöka förklara så gott jag kan vilket problem jag stött på och hoppas någon vänlig själ har tid och ork att hjälpa till.

    I somras rootade jag om min Samsung galaxy tab P7500 med CWM via Odin 1.85. Har använt mig av cyanogenmod nightly. Allt frid och fröjd fram tills igår... va inne i Play butiken och skulle ladda ner ett spel, hela tabben låste sig, har hänt några gånger förr men bara rebootat.
    Nu dock så fastnar plattan i bootloop som jag tror att det heter.
    Min spontana reaktion var att köra en "wipe data/factory reset", det är där jag stöter på problem, när jag väl kör den så fastnar den också... stått flera timmar på samma procent.
    Även prövat att roota om den via Odin nu på morgonen med "recovery.tar.md5" och "recovery-cwm_4.0.0.4-sam-tab-10.1.tar.md5" utan resultat.
    Har även försökt att ominstallera via de olika ROM´s som jag har på SD-kortet fast utan resultat.

    Nu vet jag inte längre vad jag mer kan försöka med, är det någon som har någon bra input på vad som kan göras så skulle jag uppskatta hjälpen, alternativt om det finns någon i sthlmsområdet som mot en liten summa pengar skulle kunna se över detta :)

    Mvh // Rossi
     
  2. rossirossi

    rossirossi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det verkligen ingen i sthlm som skulle kunna hjälpa mig? :(
     
  3. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Nu har inte jag plattan, men har du försökt flasha stock via odin? Fastnar den då också?
     
  4. rossirossi

    rossirossi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte vart jag hittar stock roms, bara hitta en men det stod TELIA på den så vågade inte installera :(

     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Last edited: 19 mar 2013
  6. rossirossi

    rossirossi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testar det nu, så får hålla tummarna. Bjuder på glass ifall de fungerar :)))))

     
  7. rossirossi

    rossirossi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror jag softbrickat den, får upp följande fel på ODIN, oavsett vad jag försöker göra. Inget händer på tabben.

    <ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
    <ID:0/003> File analysis..
    <ID:0/003> SetupConnection..
    <ID:0/003> Can't open the serial(COM) port.
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
     
  8. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har problem med mig med, jag skulle installera senaste cm 10.1 och "råkade" tömma allt på plattan, under system, sd card och rubbet. Nu får jag inte fram så att jag kan lägga över en ny mjukvara på den.

    Någon som vet hur jag skall göra ? , Plattan är helt tom just nu. med cwm på bara.

    hjälp ;)
     
  9. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    I CWM (har för mig att det kan vara under avancerat) så kan du aktivera USB stöd, så du kan koppla den mot din dator och där tanka över.
    Är inte helt 100, men har gjort så med min mobil med CWM på för ett tag sedan. Med andra ord, värt att kolla i alla fall.
    Annars så är det kanske en återställning som löser det, http://www.mankans.com/2013/03/den-...-av-ics-till-galaxy-tab-10-1-p7500-ar-slappt/