Fråga: Lämna in Xperia S för lagning

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Aero02, 18 mar 2013.

  1. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu så tänkte jag lämna in min Xperia S eftersom jag har lite problem just nu annars är jag jätte nöjd med den. Köpte Xperia S:en i somras och nu har jag stött på lite problem. Ett av problemet är att mobilen har blivit allmänt seg så den låser sig helt för att lösa detta så måste jag trycka in on/off knappen samt volym knappen för att nästan göra en hard reset/boot då funkar den som den sak fast då bara i nån minut.

    Det jag menar är att jag väntar inte tills den startar om utan behöver bara trycka in dessa knappar bara 1 sekund så hoppar den igång igen utan att behöva starta om mobilen.. Om jag öppnar upp nåt i mobilen eller ska svara på ett sms så blir det att den fryser vid laddning helt så då måste jag göra en hard reset/boot eller vad det nu kallas för att starta om mobilen helt då funkar den som det sak. Andra saken som har hänt är att högtalaren slutat funka dem jag pratade med började höra mig allt mer dåligt och sen så slutade högtalaren funka så jag måste antingen ha högtalaren aktiverad eller headset i för att prata.

    Tredje problemet är att jag har denna gula hinna över telefonen som är ett känt problem med Xperia S:en har även varit i kontakt med Sony om detta via deras chat om jag nu minns rätt så ska man få ut en ny mobil men eftersom Net on Net inte säljer Xperia S nå mera om det nu blir så att säga att jag får ut en ny mobil får jag själv välja en mobil för samma kostnad som min Xperia S kostade vid köpet?.

    Mobilen är även lite kant stött så det är lite trasigt vid kanterna så att säga men inte så mycket samt så har färgen flagnat bort lite grann på några ställen så istället för vit så är den grå på några ställen. Vad kommer verkstaden/net on net se på den saken? Eller kommer dem bara återgärda detta lagg jag har i mobilen samt gula hinnan och högtalaren?.

    Sen sista frågan nu om jag nu ber om kostnadsförslag ifall att jag måste betala för nåt blir det då att jag får välja att dem ska laga mobilen eller skicka tillbaka den då så jag får hämta ut den igen? Eller hur funkar kostnadsförslaget? Har inte riktigt hittat nåt med detta.

    Glömde tillägga kommer mobilen blir såfall skickad till Anovo har hört blandade meningar hos dem.
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det finns säkert s k lurar kvar för eventuella reklamationer och utbyten, men annars stämmer det du skriver. Som jag ser det skriv det som är fel, å lägg till det med färgflagorna . För mig har de oftast gjort det man felbeskriver.

    Får du ett kostnadsförslag så betyder det att du får betala eventuell reparation, eller undersökningsavgiften om du nu tar tillbaka luren, eller skrota den. Brukar läggas till på din faktura.
     
  3. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar :) Ska ta o gå ner till net on net denna vecka och se iallafall kompisen var snäll o låna ut sin Iphone undertiden
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så lite så.
     
  5. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej stött på ett problem nu med mobilen :/
    Ska säkerhetskopiera mobilen i Sony PC companion. Har inte haft problem förrut med säkerhetskopiera. Väljer det som ska säkerhetskopiera till datorn från mobilen men sen står den bara och "tuggar" under Förberedelse "Vänta medan Sony PC companion hämtar information om telefonens filsystem" Samt så står det även
    "Det är viktigt att du inte ändrar innehållet i dina felefonfiler under säkerhetskopieringen. Det kan leda till att säkerhetskopieringen misslyckas.

    Ingeting händer ser bara det laddar mellan datorn o mobilen i själva programmet men får inte upp nåt i mobil eller dator. Har testat starta om mobil samt Sony PC companion mobilen hittas iallafall.

    Även när jag ska testa sync zone så står det Förberedelse fel Kontakter fel. Samt en ruta kommer upp "Felaktiga uppgifter. Kontrollera användarnamn och lösenord!"
    Har aktiverat auto sync i mobilen mitt gmail konto finns där är även inloggad.

    EDIT: Har gått ca 3-5min ska testa även låta den vara ett tag och se.
     
  6. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt. Har du skärmen nersläckt hela tiden? Jag hade likande problem med min surfplatta. Fick tipset att hålla enheten vaken/tänderna under hela glrloooet och det funkade för mig. Det är de enda jag kan komma på just nu.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  7. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Cubenga tack ska testa det att ändra skärmen så att den inte släcks :)
     
  8. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej nu funkar säkerhetskopieringen. Men nu har jag stött på ett annat problem får bara upp "Åtgärden kunde inte slutföras eftersom telefonens minne är krypterad"
     
  9. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jaså, va bra. Kul att vara till hjälp, om än till viss del.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. Yrgas

    Yrgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det jag inte förstår är hur Sony plus recensenter någonsin kunder kalla xs för ett 'flaggskepp" Fan och hans moster vad problem jag hade med min vita Xperia s :eek:
    Gul skärm, färg lossnar, kaste batteri m.m. Ja ja shit happens

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe glöm det efter tre försök så kryssade jag ur manuella val under det hela så säkerhetskopierade han alla min appar eller ja hela rubbet så nu har jag en säkerhetskopia på mobilen. Men nu är min sista fråga här är att hur får jag över allt detta sen till Iphone 4s om nån vet? Istället för att sitta lägga in alla nummer på nytt samt hur får jag över mina sms till iphonen? :)
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, troligen för att det för Sonys del var flaggskeppsmobilen. :)
     
  13. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådär ja! Fick ett sms idag på jobbet att min mobil finns att hämta ut från service! Vart jäkligt förvånad dem på net on net sa skulle ta ca 2-3 veckor men detta tog ca 1 och en halv vecka! Mobilen är som en splitt ny nu Delta Service lagade och fixade hela mobilen allt gick på garantin den var lite kant stött här och där men dem fixade även det så dem böt ut allt på denna mobil rekommenderar dem starkt!
     
  14. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej har ett annat problem det gäller inte mobilen utan när jag ska återställa min säkerhetskopiering i Sony PC companion så fryser det sig inget händer utan den laddar bara :/.

    Kan man få in sin säkerhetskopiering på nåt annat sätt in till mobilen utan att använda Sony PC companion?
     
  15. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Troligtvis inte. Använde du Sony PC Companion för att säkerhetskopiera så är nog allt sparat i ett speciellt filformat. Annars så finns Sony Update service. De programmet finns att ta hem gratis från Sonys officiella hemsida.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  16. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej tackar ska kolla upp det. Eftersom jag hittade säkerhetskopieringen på datorn i en mapp så testade jag flytta över den till en annan dator vart samma sak där fast efter ca 30min så kom jag vidare. Men han kunde inte återställa apparna jag hade innan pga dem inte fanns installerade på mobilen.

    Så jag trök bara nästa efter 100% sen fick upp nåt att filen kunde vara skadad och att jag skulle försöka igen. Men jag minns att säkerhetskopieringen jag gjorde slutfördes felfritt.
     
  17. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Att filen är skadad är nog pga. att du flyttade den.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Äntligen så är mobilen fixad och precis som den ska. :-)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  19. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Lämnade in min mobil i förra veckan hos min lokala TELE2-butik.. Dom skickade den till Delta Service och de gjorde service fortare än kvickt :)
    Jag skickade in den för gula fläckar endast, men de bytte även ut nederdelen samt sidorna på den (troligen eftersom laddluckan var trasig). Det hade jag inte räknat med, det kom som en positiv överraskning :) Nu ser den nästan ut som ny, sånär som på batterilocket baktill som fortfarande är det gamla.. Nöjd med deras service iaf!

    Vad jag förstått finns inte annovo/regernesis kvar längre?
     
  20. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Vad jag har fattat det som så har anovo gått i konkurs.