Så här är det:
Jag hade en spica som min dotter har använt (inköpt som ovan säger för ett par år sedan) Denna råkade få en spräckt skärm - jag hade försäkring på den och fick en ny Spica som fanns kvar i lagret i TPH i Huddinge. Jag fick den inte i kartong utan fick bara mobilen.
Jag laddade mobilen när jag kom hem . Det kom dock något vitt ut när jag drog ur laddaren. Alltså det satt nått ludd på laddaren. Jag tänkte inte mer på det.
Jag la ifrån mig telefonen och när jag en vecka senare tog fram den så började ikonerna blinka. Mobilen dog och gick inte att ladda upp. Jag gick tillbaks till TPH. När ena säljare tar telefonen så säger han: men denna telefon kan du väl inte fått ny ? Han ansåg att det såg ut som en begagnad telefon.
- Jag svarade som det var att jag fått den för en vecka sedan.
Telefonen skickades in på verkstad och jag fick denna bild tillbaks.
Personalen i butik anser att skadan ser för extrem ut för att vara fuktskadad i ett par dagar. Vi skickade in ärendet till reklamation hos TPH men dessa säger då att jag har orsakat detta.
Jag kan inte och vet inget om fuktskador - och självklart så tar jag på mig ansvaret om jag orsakat detta. Men i mina ögon - om en mobil är i det närmsta demolerad och rostig inuti så borde detta ta ett tag och inte ske på så kort tid. Men jag kan ha fel – och det var också det som var min frågeställning.
Jag har bara ställt en fråga för att jag själv inte kan något om det - förstår inte varför det blir så många taskiga påhopp
Jag skiter väl i telefonen i sig, jag hade bara tänkt att låta den ligga om någon skulle behöva en extra mobil. Men klart att jag blir galet sur om TPH har gett mig en använd/fuktskadad telefon.
Hälsning
Eva
Click to expand...