Problem: Touch problem helt ny Nexus 7!

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Soddeman, 20 mar 2013.

  1. Soddeman

    Soddeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Fick hem min nya google nexus 7 32gb idag och märkte redan vid första starten att touchdisplayen betedde sig konstigt. När jag skulle välja språk hackade den till och det blev polska. Prövade starta om den och vid nästa språkval blev det ryska. Till sist fick jag in svenska men när jag skulle skriva in lösenordet på wifi så blev det dubbeltryckningar, fel siffror m.m. Fick in lösenordet efter flera försök och kom vidare till inloggning med google kontot, samma sak fel bokstäver osv. Svor några ramsor och lyckades logga in men den beter sig lika konstigt ändå. Har Fabriksåterställt den 3 gånger och uppdaterat jellybean till senaste men det blev ingen skillnad. Är detta ett känt hårdvarufel eller har jag bara haft extrem otur? /Soddeman
     
  2. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Låter som extrem otur

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. Soddeman

    Soddeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu laddat den fullt och låtit den vara några timmar och den fungerar lite bättre men den verkar fortfarande trycka på ställen där fingret inte ens är i närheten av. Jag slog på utvecklaralternativ, visa tryckpunkter och den fladdrar rätt så mycket.
     
  4. hatt

    hatt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade exakt samma problem med min första galaxy tab2 7.0. Blev en DOA för mig.

    Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
     
  5. Soddeman

    Soddeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar bli skillnad när jag kopplar lös laddaren. Han bara prova en stund innan jobbet men tryck punkten verkar inte fladdra lika mycket utan laddaren inkopplad. Ska det verkligen vara skillnad?
     
  6. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Lämna tillbaka den, ska ju inte vara så
    Surt att behöva lämna tillbaka men finns ju ingen anledning att behålla något som uppenbart inte funkar som det ska

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  7. Soddeman

    Soddeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bekräftade idag själv att det var laddaren som spökade. Prövade laddaa med samsung galaxy s2 laddaren och då gick det hur bra som helst. :) Tryckpunkterna slutade hoppa omkring som zumba dansare. Pratade med leverantören idag och de skulle skicka en ny laddare kostnadsfritt.
     
  8. Gadoh

    Gadoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER