Google Reader släcks ner den 1:a juli - Alternativ?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hund, 14 mar 2013.

  1. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Den har något irriterande cover också som man ska swipa uppåt eller är det jag som missat något?
     
  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Du kan ju ändra så du skrollar som vanligt i en lista!

    Skickat från min Nexus 4
     
  3. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Eko är förinstallerat i min Nexus 4. Verkar vara en RSS läsare som syncar mot ens google konto men man kan också söka nyhetsflöden.
    Vet inte om det är det du frågar efter men den verkar clean och enkel och liknar en RSS till en viss del iaf.
     
    Last edited: 16 mar 2013
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag började med att testa Feedly i webbläsaren (FF), men den lägger till nån halvgenomskinlig pil ovanpå en massa grejer, som inte verkar gå att slå av? Det verkar alltså som om den har nån finess för att prenumerera på annat än RSS-feeds? Det vill jag ju inte ha, och den där pilen verkade inte gå att stänga av så jag fick disabla den... Då måste jag starta om hela webbläsaren varje gång jag vill läsa mina RSS-feeds på datorn... Nej tack, det var inte riktigt en vettig ersättare till Google Reader... Får hålla tummarna för att nåt bättre dyker upp innan juli.
     
  5. sih

    sih Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Nu har jag provat appen också och den var ju inte rolig... fast har man tur funkar det kanske att fortsätta med Newsrob i mobilen...

    Jag prenumerar på ett gäng seriestrippar, så möjlighet att zooma är ett måste. Det gick inte att göra i Feedly... Och inte heller verkar den ge notifieringar när det finns nya olästa? Måste man använda dess widget för att se om man har olästa? Jag följer feeds som uppdateras en gång i veckan eller mer sällan än så och notifiering att det kommit nåt nytt är alltså viktigt för mig. Jag vill inte behöva starta en app för att kolla om det kommit nåt nåt.

    Spontant så känns det som om Feedly är helt fel typ av RSS-läsare för mina behov...