Fråga: Lite råd!

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Talaz, 19 mar 2013.

  1. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    tjo!, va ett tag sen ! jo, tänkte nämligen fråga folk här inne (Mest dem som har ägt en s3a innan sony Z,) Då är min fråga. Är det värt o byta upp sig?, Vad bör man akta sig för och vad äre som är krångligt med telefonen?
     
  2. Sqweebz

    Sqweebz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag bytte från HTC dhd som jag haft i nästan 3 år och har inga problem med XZ alls. Visst, vissa saker är nya men det vänjer man sig vid snabbt.

    Skickat från min Xperia Z via Tapatalk.
     
  3. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Haft både s3 och note 2. Ångrar inte mitt byte men man måste vara öppen för en ny lur när man byter. Färger och svärta är ju sämre än s3, men det betyder ej att dom är dåliga på Z. Skärmen är större än s3 och det märks. Tycker det är skönt. Sen är kvaliteten mycket högre än s3, även utseendet. Snabbare än s3 är den med. Men det tar ett bra tag att vänja sig vid den speciellt om man kommer från Samsung och amoled. Som sagt ångrar mig inte.

    C6603
     
  4. mij

    mij Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Korrigerade. :)
     
  5. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Sålde min S3 i förmån för denna och det är väl lite blandade åsikter.
    Helt klart mer premium med XZ, skärmen är mer realistisk och inte Disney som S3.
    Men det bästa vid bytet var ju helt klart att "hem"-knappen försvann, så satans skönt!

    Båda är bra telefoner men helt klart är ju XZ en bättre telefon enligt mig, så ett byte är ju klart värt, om du har pengarna för det.
     
  6. HazZzpektrum

    HazZzpektrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Bytte min S3a mot Xperia Z och anser att Xperia Z spelar i en högre division i det mesta utom kameran där de drar ganska lika. S3 överlag lite bättre där skulle jag säga. Skärmarna har också sina + och -. S3 har bättre svärta och betraktningsvinklar medan Sonyn är ljusare, skarpare och med mer naturliga färger.