Sms försvinner med telefonen i flygläge???

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ms Sally, 22 mar 2013.

  1. Ms Sally

    Ms Sally Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Sms som skickats till mig försvinner (levereras aldrig) när min telefon är i flygpl.läge... Dvs de kommer inte fram heller när jag sätter igång telefonen. De försvinner i cyberrymden :ehm: nånstans antar jag.

    Jag har telefonen i flygläget under dagarna för att spara batteri, och jag kan sällan prata i telefonen ändå pga mitt jobb.

    Nån som vet vad jag kan göra för att fixa detta?
    Har startat om telefonen - inga sms :( och jag vet att det ska finnas sms som skickats till mig... Bla ett som jag själv test skickat via sms-tjänst på nätet, och det fungerar utmärkt annars.

    Har Alcatel ot 995 med android 2.3.6

    Comviq kontant. Har ringt ktj men de vill/kan ej hjälpa mig utan hänv till Alcatel...
     
  2. WDS

    WDS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Har du testat att stänga av telefonen och skicka sms till den? .. Då kan vi iaf utesluta att det skulle vara fel hos operatören..
     
  3. Ms Sally

    Ms Sally Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Efter omstart fick jag ialla fall de sms jag själv skickat till mig, både de jag skickade under tidigare flygläge och det jag skickade under avstängningen. Fördröjningen på det tidigaste skickade var ca 15 timmar.

    Vad innebär det då, fel i telefonen alt comviq?