Basbandsversion 1.0.21

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cap_a, 9 maj 2010.

  1. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad jag märkt är att man faktiskt ska hålla inne back knappen lite längre än vad det står annars riskerar man att den bara går vidare och säger att det inte finns uppdatering och startar upp telefonen igen iom. att den har som default att starta telefon vid laddning (varför?)
     
  2. Med rätt att ha fel

    Med rätt att ha fel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fixat! Det fungerade efter att jag bootat om min dator.
     
  3. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Enligt PC-C så fanns det ingen uppdatering till min mobil! Men i SEUS så hittade den uppdateringen. Och i SEUS så har du alltid möjligheten att välja "rensa eller behålla". Jag vet inte om den möjligheten finns i PC-C då jag inte använder den längre?
     
  4. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Knepigt? Det får jag ha i åtanke och kolla upp nästa gång. Här så har det bara tagit 1-2 sekunder så har den blå texten kommit fram som konfirmerat kontakten och uppmanat mig att släppa "back-knappen?"
     
  5. IngoTheMan

    IngoTheMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är detta ett måste i w7? Fick nämligen inte uppdateringen att funka igår. Stod att jag hade den senaste programvaran i SEUS, fast jag har 1.0.16. Dock testade jag aldrig i “adminläge“ och jag är inte hemma och kan testa.:-(
     
  6. Flamso

    Flamso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade imorse och det enda jag märker är att Timescape är snabbare, och det använder jag aldrig annars! Batteritiden är mer eller mindre oförändrad. Men jag kan tycka att skärmen är lite skarpare, men jag vet inte riktigt. :o
     
  7. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag bara har tur idag, men batteriet ligger på 58% just nu efter 13 tim. och då har en kollega på jobbet lånat telefonen och spelat Wave Blazer och Raging Thunder och några andra spel i ca 30min. Det är ju ganska krävande spel och tidigare har batteriet halverats om man spelet dessa spel. All synkning är påslagen, dvs. gmail, exchange, facebook, och Maildroid (hotmail) och har pratat i telefon ca 30min. Om detta är en effekt av .21 uppdateringen så är jag mer än nöjd måste jag säga. :D
     
  8. Cuppen

    Cuppen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gick alldeles utmärkt att uppdatera med SEUS. Vet inte om telefonen blivit bättre eller batteritiden längre men spontan känsla är att det går snabbare att komma in i apps mm.
     
  9. odbro

    odbro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har lyckats uppdaterat från den unbrandade .16 Fw från kommer från England?
     
  10. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    @odbro nix tyvärr inte.
    Sitter med en halebop som är unbrandad via den fina guiden och ingen uppdatering här. funderar på att rebranda och se om jag kan uppdatera den vägen.
     
  11. Flamso

    Flamso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tja, jag vet inte riktigt. Jag vaknade halv fem imorse med 94% (nyladdad), uppdaterade telefonen vid fem, började jobba vid sju och hade i princip konstant musik på med sladd fram till tolv, då var jag tvungen att byta batteri för den låg på 18%. Då hade jag också snackat i telefon i fyrtio minuter.

    Sen tolv så har jag haft igång musik i tre timmar men inte så mycket mer än det. Och nu ligger den på 60%. Så det känns väl normalt. Udda att den drar ungefär lika mycket batteri när man lyssnar på musik med sladd som med MW600 över bluetooth. :ehm:

    Och jag har all automatisk synkning avslagen, har inget behov av mail i telefonen, plus att det drar vansinnigt mycket batteri. Det enda som uppdaterar automatiskt är Beautiful Widget som uppdaterar vädret varannan timme. :D
     
  12. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    En möjlig bugg jag funnit är att WIFI är lite knäppt nu efter uppdateringen. Har du haft på WIFI och slått av den och släckt skärmen så går det inte sedan att starta den med 4-funktionsappen. För få igång det måste man gå in i inställningarna för wifi och då drar det igång. Räcker altså att bara öppna inställningssidan så funkar det. Sen är det samma visa igen om man haft det avslaget.

    Batteriet är nu efter 11 timmar i bruk på 62 % (start 100%) efter ganska liten användning. Då har jag wifisurfat i 15 min och mobilsurf på 30 min, kollat mail och FB 3-4 ggr och 30 min musik via bluetooth. Nu körde jag utan någon strömspar-app eller liknade och hade således på allt som är som original dock utan automatiska uppdateringar på programmen.

    I morgon ska jag bara ha på juicedefender och i övermorgon kör jag på med fullt spar med Taskkillern och APNdroid igen.
     
    Last edited: 10 maj 2010
  13. Flamso

    Flamso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Själv tappar jag bara batteritid på att köra såna program. Och det är inte lite heller! Mycket märkligt.
     
  14. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ingen som vet eller? För inga updates verkar ju vara OTA (vilket inte borde vara så svårt för SE att fixa...)...
     
  15. Johan.s

    Johan.s Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gick bra att uppdatera. Jag tycker mig uppleva att a-knappen i horisontalt läge reagerar bättre sen uppdateringen
     
  16. Flamso

    Flamso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns SEUS bara till Windows då? Annars får du väl åka hem till någon du känner med Windowsburk och uppdatera där. :ehm:
     
  17. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Min gamla dator vägrar acceptera att jag köpt en X10. Den anser att min gamla P1:a fortfarande är det som gäller när jag vill köra SEUS. Det går inte att ändra från P! till X10 hur jag än gör. Tur att man har en bärbar som funkar....
     
  18. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Har också läst om det så därför kör jag med raka rör idag och juicedefender i morgon och Taskkillern och APNdroid dagen därpå så man kan jämföra lite. får försöka använda telefonen ungefär lika också.

    Innan så tyckte jag att med Apollo taskkiller och APNdroid gjorde susen. får se nu med mitt lilla test om det stämmer eller om det var batteriet som kommit upp i styrka. Är 14 dagar i morgon sen jag köpte den.
     
  19. NielsTheSnake

    NielsTheSnake Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade själv till senaste nyss, inte märkt någon direkt skillnad, ska dock testa o se imrn hur batteriet är, är för tillfället på typ 37% så kan inte göra någon jämförelse nu :/

    Jag gjorde ingen clean uppdatering utan körde på den rekommenderade, allt sparades :) skönt men efter egna erfarenheter bör man alltid göra en clean install :P

    Har en annan fråga jag kan passa på att ta här!
    När jag kollar på minnet så är där sjukt många olika mappar. Kan man inte rensa hela minnet o låta telefonen skapa nödvändiga mappar? Finns kvar skit ifrån gamla appar jag valt att avinstallera ju :/
     
  20. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Luren är mkt rappare nu, skärmen reagerar fortare och allt är smidare.

    TS och MS flyter bättre, tycker luren höjde sig ett snäpp :)

    Är inte slidelåset borta när man pratar? Den låste inte nu när jag pratade, måste undersöka detta.
     
    Last edited: 10 maj 2010