Problem med mic adapter

Diskussion i 'Allmänt' startad av Heaby, 22 mar 2013.

  1. Heaby

    Heaby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har redan en tråd om detta problem i Galaxy S2:ans allmänna forum men eftersom ingen har svarat frågar jag här också i hopp om att någon kan hjälpa mig.

    Köpte nyligen denna http://www.dustin.se/product/501065...r-android-iphone/#intcmp=searchProvider_dacsa tillsammans med dessa http://www.dustin.se/product/5010603295/soundmagic-e10-black-silver/#intcmp=searchProvider_dacsa.

    Problemet är att oavsett vem jag ringer till så låter det som en orkan för den som svarar och personen kan inte höra vad jag säger för det blir bara massa konstiga skrikljud.

    *Testat med min s2a med Cyanogenmod och med stock samsung jellybean
    *Testat med en Note 2
    *Testat med Notens stock in-ear (med egen svarsknapp)

    Samma problem på båda telefoner.
    Är det så enkelt att denna adapter är skit?

    Frågan är då, är denna micadapter kompatibel med s2an och i så fall gör jag något fel med den?

    Om den inte är kompatibel, kan någon ge tips på nån annan micadapter som fungerar?

    Edit: Fixat länkarna.
     
    Last edited: 22 mar 2013
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Den första länken är trasig.
     
  3. WDS

    WDS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag borde kanske varit tydligare. Det är alltså länken i sig som är trasig, det är inte så att den pekar på en sida som inte finns. Förmodligen har du klipp&klistrat och då fått med texten http://www.dustinhome.se/product/501...ndroid-iphone/ som länken, notera punkterna i mitten.

    På dustinhome finns en kommentar med frågan om vilken standard den adaptern följer. Så det är antagligen det som är felet. Adaptern passar till iPhone och vissa android men inte alla och då troligen inte de som du provat med.
     
  5. Heaby

    Heaby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan det vara så att den fungerar med äldre versioner av android? Vore ju konstigt om den inte fungerade med Galaxy S2 som ju är en väldigt vanlig modell fortfarande.

    Var ser du kommentaren om vilken standard adaptern följer? För mig syns ingen kommentar.
     
  6. WDS

    WDS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Det finns en kommentar om detta på DustinHome-sidan

    Jag citerar...
     
  7. Heaby

    Heaby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för den infon. Surt om det är fel standard för jag har inte hittat nån annan adapter som ska fungera.
     
  8. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    kör inte samsung med samma konstiga kontakttyp som iphone ? dvs att ringarna på kontaktern är ombytt ?

    Min polare har en samsung lur och när han kopplade in den i bilen lät de skit. Men körde han istället blutooth så lät de bättre. Kan tilägga att vi provade min LG i hans bil med kontaken, och då lät det bra.
     
  9. WDS

    WDS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jag har både iPhone och Galaxy S2 och har flera headsets som fungerar med båda.

    TS: Din adapter är troligtvis kass/trasig..