Problem: Alla program startas upp efter avstängning

Diskussion i 'Xperia V' startad av lillnilsson, 25 mar 2013.

  1. lillnilsson

    lillnilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min Xperia V i drygt tre månader och den har fungerat finfint. Men för någon dag sedan märkte jag att telefonen började att dra ström nå så gud förbannat. Jag gick då in på Task killern och såg att alla program hade startats upp. Jag stängde då ner alla program med task killern, men då upptäckte jag att nästan direkt efteråt så startade telefonen upp alla program igen. Nu har det varit så här i ett par dagar och är ganska så less på att den drar ström utan att jag egentligen gör något.

    Vad är felet? Hjälp tack.
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Problemet är att du använder en task killer.
    Avinstallera den omedelbart så skall du se att batteritiden blir markant bättre.
    Telefonen vill ha igång vissa appar och startar då dom, sedan så tvingar du telefonen men hjälp av task killern att stänga ner dom. Telefonen vill då starta dom igen och då stänger task killern av dom igen och så fortsätter det. Och varje gång en app skall starta så drar det lite extra ström.

    Så för din och telefonens trevnad så bör du avinstallera skiten med en gång.
     
  3. lillnilsson

    lillnilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag gjort precis som du sa, men det blir ändå ingen skillnad. Den drar fortfarande mycket ström. Enligt strömhanteringen i mobilen så drar skärmen 20 % (har låg ljusstyrka ) mobilens viloläge 17 % , android system 14%, operativsystem android 12%. 13 % kvar i telefonen
    Idag då jag var på jobbet använde jag telefonen max 20 min under nio timmar och då hade det ändå dragit 40 %. Tidigare då jag använde telefonen typ lite grand under en dag så gick det mellan 10- 20 %.
    Ska man behöva lämna in aset?
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Installerat någon ny app eller uppdaterat någon av dina gamla? Finns alltid en orsak till varför en telefon börjar bra mer ström. Det gäller bara att försöka komma på vad man gjorde precis innan det började.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  5. bjohv052

    bjohv052 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kolla att 4g är avstängd. Slår på sig själv i bland. Kolla att maps inte synkar pos. Det är de två som varit bekymmer för mig.