Problem: Galaxy Nexus och MW600

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Roq, 27 mar 2013.

  1. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag har kvar mitt gamla bluetooth headset SE MW600 och har börjat änvända det med min telefon nu igen efter att ha kört med sladd ett tag. En fördel skulle vara att jag också kan använda det som headset speciellt nu när det är kallt. Hursomhelst fungerar det inte, på ett rätt märkligt sätt. Allt fungerar alldeles utmärkt när man ska lyssna på musik och film. Men när man ska ringa går allt ljud både in och ut över från headsetet till telefonen. Har inte ställt in något för att det ska vara så, båda alternativen på enheten under inställningar (phone audio och media audio förbockat). Jag har testat para och ta bort flera gånger.

    Bifogar en bild som visar hur det ser ut. Connected (no phone). (Trots att phone audio är förbockat)

    Någon som känner igen problemet och kanske till och med har en lösning?
     

    Bifogade filer:

  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Är headsetet inställt för telefonljud? Man väljer det genom att hålla inne samtals knappen tills anslutna enheter visas och väljer sedan telefonen med volymslidern.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    Svan och Roq gillar detta.
  3. Roq

    Roq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Verkar som att det fungerade alldeles utmärkt. Tack! Detta har grämt mig så mycket! Kan dock inte förklara hur jag skulle lyckats ändra det till denna konstiga inställning.
     
  4. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Ingen fara, har lyckats med något liknande tidigare. Tror det har att göra med hur man kopplar in det. Jag hade lyckats få min dator som telefonenhet och telefonen som mediaenhet.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2