1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

HTC One (M7) Allmänt

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av plun, 14 dec 2012.

  1. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag börjar tveka på grund av kameran. Jag gillar inte bilderna, utan tycker att de flesta är alldeles för mörka och med tråkiga, blaskiga färger. Vissa av dem ser ut som om de har ett vitt filter över sig.

    På XDA pratas det om att man inte ska kunna förvänta sig bra bilder om man använder autoläget. Jag håller inte med. Hade en S3:a förra sommaren som tog jättebra bilder på autoläge och min iPhone 4S tar också bra bilder. Jag vill kunna ta likvärdiga med One:s kamera. Att det är 4 megapixlar spelar dock ingen större roll för mig, även om 8 hade känts bra pga crop och zoom. Hade inte tänkt trycka affischer, men hur jag än försöker kan jag inte lura mig till att tycka att bilderna blir bra.

    Samtidigt är One en drömtelefon på alla andra områden. Väldigt snygg design, premiumkänsla, mycket snyggare gränssnitt än Samsungs, FM-radio, blinkfeed, Zoe... Frågan är om jag kan leva med en kass kamera.

    Just nu tvekar jag mellan One och en S3:a, pga att S4 saknar radion. Surf ingår i Rubbet, men det är inte obegränsat och radioappar drar. Avsaknad av FM-radio är nåt jag alltid ogillat med iPhone. Samtidigt har jag alltid sålt mina Galaxys (haft 1:an också) eftersom jag inte riktigt trivts med dem.

    Får fortsätta fundera och hoppas på Anandtechs review. Kanske är kameran inte så kass som jag inbillar mig just nu. Vill ju ha den.
     
  2. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER


    Du såg vad firmware fixen gjorde för kameran va?
    http://www.knowyourmobile.com/htc/htc-one/19815/htc-one-gets-new-firmware-improve-camera-performance

    :)


    Updated Review (Original källan)

    http://www.hardwarezone.com.sg/review-htc-ones-camera-tested-updated
     
    Last edited: 28 mar 2013
  3. theodicean

    theodicean Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det har ju kommit en uppdatering som ska göra att fotona är mycket bättre, saknar dock bildbevis.
     
  4. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo, fast nu sägs det väl att det var en outvecklad mjukvara som de hade, på ett exemplar som inte var klart? Som jag fattat det kommer det ingen kamera-uppdatering. Har uppfattat det som en missuppfattning.

    Håller dock med om att de nyare bilderna där är betydligt bättre.
     
  5. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Så länge jag kan ta lite shyssta festbilder i low light och recorda lite video utan att ljudet låter.. skraaappp crask crask crask som det alltid gör på alla andra mobiler eller kompakt kameror så kommer jag blir nöjd :).

    Och allt jag har sätt om kameran i Htc One har gjort mig övertygad om att den kommer att vara bättre i "normal use" som man faktiskt har just en mobil kamera till. Dvs ta lite snabba bilder, Posta dem på social networks osv osv. Facebook osv scalar ju endå ned allt innan de laddas up i vilket fall så det kvittar verkligen om det är 13MPix eller 4UP.

    Dessutom så kommer kameran på HTC att vara snabbare och bilderna ta mindre plats vilket jag värdesätter mkt högre än några extra Megapixlar vilken dag som helst.
    Skall bli riktigt soft att leka med Zoe sen.

    Samsungs mjukvara är mest poänglöst fluff i min mening. Visst balla saker, men i ärligheten namn ger det någon substans igentligen? kommer man verkligen att använda alla funktioner?

    Speciellt när det finns apps för nästan all funktionalitet man kan tänka sig i vilket fall :)
     
    plun gillar detta.
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo en lysande argumentation kring kameran och den är ju omöjlig att recensera för de som följer "facit".

    Vad "folk" vill ha är ju en kamera så bara funkar och just "dåligt ljus" dvs oftast fester är ju mycket viktigt och sedan då bara ladda upp till lämpligt ställe (för många facebook)

    Att knäppa en blomma med x miljoner pixel är mindre viktigt :teeth:
     
  7. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
  8. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 176
    Mottagna gillanden:
    561
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Spelar det någon roll vad som var orsaken så länge det är åtgärdat tills april-lanseringen? Vilket HTC garanterat. `Efter´-bilderna ser ju mycket bra ut , och det finns ju drösvis med fantastiska bilder från flera andra jämförelsetester så uppenbarligen har det varit problem med antingen mjukvaran, eller hårdvaran på de vissa enheter i den första batchen som gick ut i början av mars.
     
  9. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag bryr mig inte heller om "det poänglösa fluffet". Imponeras inte av funktioner som att koppla ihop mobilerna med varandra och spela samma låt (vem kommer att använda det egentligen?) och annat fjask. Jag uppskattar enkelheten hos HTC och att gränssnittet ser betydligt mer stilrent ut. Hellre färre och riktiga funktioner som man kommer att nyttja.

    Men för min del använder jag oftast kameran på dagtid, gärna på sommaren när det är soligt och fint. Jag tycker om att ta landskapsbilder och liknande och är i princip aldrig ute på krogen. Därför vill jag att bilderna ska vara fina och klara även på dagtid. Så det beror väl mycket på hur/var/när man nyttjar kameran. Kvällsbilderna är bra på One.

    Jag har inte bestämt mig än. Fortsätter att läsa recensionerna och att väga fördelarna mot nackdelarna. För One har mycket annat som är bra. :)
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Bilderna kommer att diskuteras i det oändliga och det som gäller är ju att användare kan ta bilder och snabbt dela med sig, ofta i dåligt ljus !

    (sen spelar det minimal roll om det är x miljoner pixel)
     
  11. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej, det spelar ingen roll, fast jag har sett användarbilder som inte är så imponerande heller. Och de har ju den riktiga programvaran.

    Fast samtidigt förekommer det ju, som du säger, bra bilder också. Vissa tror att de använder olika tillverkare och att det är därför som bilderna diffar så mycket. Hoppas att det inte är så.

    Man får hoppas att det bara har varit slarv som kommit med i första batchen. Bilderna ger ju så olika resultat.
     
  12. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 176
    Mottagna gillanden:
    561
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Det ör ju det som man kan diskutera, ifall det verkligen bara var en demoenhet med `för-mjukvara´, eller ifall första batchen har haft problem med felaktig hårdvara. Inte alla då uppenbarligen men det skulle ju kunna vara så att en del av enheterna har varit defekta, därav den varierande kvaliten på bilder som förekommer på nätet. Skulle ju även kunna vara en del av förklaringen till förseningen..

    Ibland kan det vara bra att inte vara en hög-prioritetsmarknad och få vänta lite extra ;-)
     
  13. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Japp, även när det kliar i fingrarna. :P
     
  14. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Står bara att de kommer tillkännage resultaten om några dagar :)
     
  15. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag gillar fyran och femman bäst. Ska bli spännande att se vem som är vem. :)
     
  16. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Håller med tidigare. Fyran bäst och femman tätt efteråt. Besviken man blir om One inte är en av dessa.
     
  17. Yrgas

    Yrgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror det kommer att lösas med uppdateringar. Har sett bilder tagna och varc sjukt impad. O självklart har jag ingen referens

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  18. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 294
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
  19. dijkstra

    dijkstra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer att det är brännvidden som avgör, inte storleken. Det var länge sen jag tog optiken, du får ursäkta om jag använder fel termer, inte riktigt mitt område, jag upprepade nog bara nåt jag läst utan att tänka efter riktigt ;)
     
  20. Brillormen

    Brillormen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tror tyvärr inte den är nån av dem. Tror den ena är en Galaxy och den andra iPhone 5. Hoppas jag har helt fel. :)