Fråga: Kyla, smällar osv. Vad har er XZ smakat på?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Fakefaxer, 22 mar 2013.

  1. Fakefaxer

    Fakefaxer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar alltså hur er mobil har klarat kyla först och främst. Jag funderar på denna telefon men är orolig att den ska packa ihop helt om jag tar ut den i kylan för länge. Blir batteriet avsevärt sämre? Vet ju att batterier generellt blir sämre i kyla, men jag vill ju inte att telefonen ska dö om jag går ut med full laddning.
    Blir skärmen segare/ger ingen respons alls?

    Anyone?
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    om de flesta lurar nu inte totalt avlider i kylan så lär väl knappast en lur som är gjord för en mer aktiv livstil göra det?.... jag har cyklat runt med men lur i -20-30 hela vintern och den har klarat sig alldeles utmärkt. nexus och note 2 lumia 800 samt iphone 4s... alla dessa klarar det bra ;)
     
  3. Fakefaxer

    Fakefaxer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, för jag har hört att 4s dött ganska snabbt i kylan, sen har jag en kompis med en Xperia GO som dör i kylan ganska snabbt (halvtimme ish, trots att han har typ 50% batteri).
    Tycker också det känns konstigt om mobiler gjorda för en mer aktiv livsstil inte tål kyla. Står det något i manualen om vilken temperatur som mobilen tål?
     
  4. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    XZ tål ju fukt så den går ju att bära närmare kroppen och då är kyla inget problem.
     
  5. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag var ute och sprang med min så balla SD kortet ur tror jag, stannade vid en sjö och skulle prova kameran men gick ej att spara på angiven plats bla bla, jag startade om telefon och då sjönk batteri från 60 % till 9% !! sen höll den sig på 9% resten av dagen tills den gick under 9% på riktigt.
    Så de stod 9% fast jag kanske egentligen hade 50-60% . Vet inte om detta är med kylan att göra dock.
     
  6. Fakefaxer

    Fakefaxer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm, konstigt. Hoppas den fungerar bra ändå. Annars är det ett enormt felköp. x)
     
  7. benderoid

    benderoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    Det är förmodligen en process/app som hängt sig, jag har sett samma beteende på andra lurar.
    Inget unikt för xperia z men inte jätte vanligt.

    Sent from my C6603 using Tapatalk 2