Cube?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Nappandroid, 23 jun 2012.

  1. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag funderar på en Cube, ska man ta från typ Tabletkungen eller ska man köpa själv på ebay? Vad tycker ni?
     
  2. htcvista

    htcvista Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis fått hem min. Än så länge är jag nöjd.

    Sent from my U30GT-H using Tapatalk 2
     
  3. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag har upptäckt ett lite udda problem och undrar om ni andra som har en Cube eller annan platta också varit med om. När jag spelat i ca 1 timme i sträck så börjar skärmen tappa touchfunktionen. Den flyter inte alls på lika fint som den brukar utan det bli svårare att träffa rätt och jag måste ofta trycka hårdare än vanligt för att den ska registrera touchen. Det gäller främst ute i kanterna på skärmen, i mitten så funkar det helt ok. Är det någon annan som har liknande problem?
     
  4. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Cube Plattor

    Vi kommer att få hem 2 olika Cube plattor om någon vecka: U30GT nya versionen på 10.1 tum och U9GT3 på 8 tum. Kom förbi lagret om ni bor i Stockholm så kan vi kolla laddningen på er surfplatta. Ska också kolla lite närmare på hur den reagerar på SD kort.
     
    Last edited: 31 dec 2012
  5. Aerpad.se

    Aerpad.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du den under laddning samtidigt? Då kan touchfunktionen bete sig konstigt. I annat fall låter det inte bra. Ominstallering/uppdatering av mjukvaran kan kanske hjälpa.
     
  6. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Nej det är inte när den är under laddning utan när jag spelat ett bra tag på den. Får testa om en ominstallation löser det men det känns lite långsökt. Tack för svaret iaf!
     
  7. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min har varit på lagning nu i 2 månader, men äntligen är den på väg! Såg att cm 10(cyanogenmod) nu finns till den. Nån som testat?
     
  8. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag testade den ikväll och tyckte den fungerade dåligt. En hel del grafikbuggar, långsam rullning, H/W Records rullade inte i MX Player...

    Jag bytte snabbt till decontaminate 3.1 och den verkar flyta på mycket bra, inget att klaga på än så länge, förutom möjligtvis att det är volymknappar och screenshot-knapp i "bottenlisten" i landskapsläget som jag skulle vilja ha bort...

    Fråga om du undrar något, jag använder plattan rätt mycket(mest film och surfa samt något enklare spel till dottern) och är här inne nästan varje dag... :)
     
  9. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Okej, det låter inte bra. Kollade lite på decontaminate, men gillade inte heller att dem hade volym och screenshoot knappar. Tror de blir Infected 4.0 för mig när jag får tillbaka min :-)
     
  10. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag kör Infected 4.0 sedan ett par dagar nu och den verkar funka bra. Första dagen/två så tyckte jag batteriet var lite sämre, men nu verkar det vara som förr. Den verkar vara lite snabbare än gamla versionen, men annars märker jag inte så mycket större skillnad. Den funkar bra.

    /D
     
  11. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Beställde denna från Pandawill nu när de hade happyhour på den igår. Landade på 1200:- totalt med fodral/stöd och frakt (singapore air, halva leveranstid mot china air)

    Vet att de nya plattorna med RK3188 är på gång ut, och att RK3066 plattorna troligen kommer sjunka en del till. Men någon gång måste man ju slå till...

    Har ingen platta nu, och tänkte att jag med en hyfsat billig platta kan se vad jag har för behov utav den, och om jag skulle vilja så kan man uppgradera själv och ge denna till barnen vad det lider.

    Hört om bekymren med wifi/SD kort/laddare, så får hoppas man får ett fredagsexemplar. Men vilken Root skulle ni som har plattan nu rekommendera?
     
  12. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Grattis till ett bra köp! Jag övervägde att köpa en till. Jag kör Infected och tycker den funkar bra.
     
  13. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Några appar som du märkt inte fungerat med infected inlagt? Fungerar tex netflix?
     
  14. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    har beställt en cube u30gt, vet att den är gammal nu men fick den för ett bra pris på aliexpress.com.
    nu undrar jag bara vilken custom rom man ska köra på denna??
    finns några stycken men har ingen aning om vilken som e bra o dålig??
     
  15. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Grattis! Vad landade det på? Har med beställt en, och den är skickad mot Sverige nu iaf...

    Har du fått hem den? Fick tips om infected 4.0 här ovan
     
  16. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER



    betala runt 1100kr för plattan+frakt från aliexpress.
    de va nån sån där 24h rea på aliexpress så jag slog till.
    detta blir min 2a platta(hade en acer a200 som sög).
    nej men hittade en japansk sida med en cusom rom (cm10, 4.1.2)
    http://ameblo.jp/feriross/(använd google translate)
    hoppas någon provar denna och kan ge feedback tillbaks!
     
  17. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  18. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  19. Timjan256

    Timjan256 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER



    Läs instruktionerna noga som finns bra beskrivet i en textfil när du packar upp filen i din PC. Rent generellt kan vara svårt att få plattan in i flashmode och att installera drivrutinerna.

    Men jag rekommenderar inte att roota plattan om man verkligen måste. Helt enkelt därför att det är lätt att det går galet. Försökte flasha plattan med den kända "Kasty-rooted2-versionen" från SD-korten med då dog den. Endast Android-gubben men röd triangel på magen visades. Hade otroliga svårigheter att få in den i flashmode. Var tvungen att skruva upp höljet och starta den genom att hålla över två kontakter med en metallbricka (Hej då garanti!). Tillslut lyckades jag flasha in Super900-ROM med hjälp av RKbatchtool.
     
  20. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ladda ner den romen du rekomendera, läste textfilen så jag hoppas det inte blir några problem.