Sony Xperia Tipo (ST21a, ST21i) & Sony Xperia Tipo dual (ST21i2, ST21a2)

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av holmen, 11 aug 2012.

  1. ollesvensk

    ollesvensk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått svar, men det ser tyvärr inte så ljust ut...


     
  2. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    sd koret är för lagra bilder musik video den är inte för appar .

    Internminnet är för os och appar detta är sony lite dåliga att informera om

    eller det går att läsa det men endast på eng på deras product spec sida
     
  3. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Det kanske går att flytta via adb på något sätt?
     
  4. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Irriterande problem det där med att man endast har 2GB till spel och appar. Verkar nästan som ett medvetet designval för en billig telefonmodell. Nu finns det ju en ganska stor motivering varför mobilen är just billig.

    Hur som helst så har jag råkat ut för ett nytt problem, medföljande larm ringer inte ibland på morgonen. Det flesta morgnarna ringer klockan som den ska men ibland inte alls. Senaste veckan har jag använt ett extra alarm för att vara säker på att komma upp i tid. Idag fick jag en inblick i vad som faktiskt kan vara anledningen till att den inte ringer. Larmet var ställt på 06:45 och 06:50 ringer mitt extra larm. Jag stänger av mitt extra larm och aktiverar min mobil, larmet går då direkt igång.

    Det är som att larmet känner av att tiden har passerat först när mobilen aktiveras och börjar ringa direkt men eftersom den har legat inaktiv/sparläge/svart skärm under natten så har ingen "kontroll" skett. Tidigare när jag har sovit långt förbi larmet (mer än en timme längre) så har larmet inte gått igång alls när jag aktiverar mobilen. Detta beror antagligen för att för lång tid har passerat så att max antal snooze har passerats.

    Någon annan som har råkat ut för något liknande?
     
  5. fractaluser

    fractaluser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    hmmm

    är det bara jag som irriterar mig på att när man skriver meddelande så ligger home knappen precis under space så man kommer åt den och hela meddelandet försvinner.

    Det jag gillade med ZTEn var att dom 3 knapparna var "vanliga" knappar, nu blir jag ta mig fan galen varje gång jag ska skriva ett sms.

    Att gå över från ZTE till den här har absolut INTE varit någon rolig erfarenhet för min del iaf :(
     
  6. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jo, sjukt irriterande. Hände mig ganska ofta tills jag lärde mig att vrida mobilen. Man får max plats med en textrad i den vyn men är bättre än att tappa hela meddelandet. ZTE hade åtminstone sparat meddelandena som utkast när jag kom åt bakåtknappen t.ex.
     
  7. frks73

    frks73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att skriva sms är rena helvete, finger oftast hamnar på "home" knapen och då är kört. Att inte säga hur jobbig är att undvika att trycka på fel bokstav för de knapparna är så små och täta.
    Plus för bra batteri, ganska bra känsla när man pratar i luren, snygg design. För övrigt ganska svårt att surfa, sms-a, dålig kamera till och med. Jag köpte den för att min galaxy s2 gick sönder och då behövde jag snabb lösning. Nu väntar jag på htc sensation och den här "miniatur" hamnar förmodligen på tradera eller blocket.
     
  8. fractaluser

    fractaluser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Enda lösningen jag har till att det man skrivit i smset sparas är att när man får smset, öppna upp det i sms appen innan man svarar. Svarar man direkt på det som ploppar upp på skärmen och man trycker home så försvinner det. Iaf på detta sätt så sparar man texten. Jag använder Go Sms som app för sms.
     
  9. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa om väldigt bra skärmskydd och skal till Tipo. Skärmskydden är väldigt bra och fästs utan klister, har själv haft samma på sedan januari och det sitter fortfarande perfekt.

    Skalen är tunna samtidigt som de ger ett väldigt bra skydd runtom hela mobilen.

    Just nu kan man även använda rabattkoden "TIPO" som ger 20% rabatt om man köper för över 100kr, denna rabattkod gäller oktober ut, dvs fram till 31/10.

    http://fodralfynd.se/c/xperia-tipo-102
     
  10. KayDee

    KayDee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har koll på om den är lätt att roota och lägga in custom rom?
     
  11. Skurt

    Skurt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dålig batteritid Xperia Tipo

    Hej

    Jag köpte en Xperia Tipo för några dagar sedan. Den påstås ha lång batteritid.
    LÄS: http://www.siba.se/product/10567697/sony-xperia-tipo-svart-?ref=search

    Upp till 470 timmar passtid.

    När jag laddat mobilen, lät den ligga på laddning över natten så har jag märkt att batteritiden är helt jävla värdelös. Min mobil klarar inte ens en enda dag och då snackar vi om att bara ligga och vara på, dvs inte talas mycket i eller något annan aktivitet.

    Jag gick till siba men de sa att jag skulle vänta en månad för att batteritiden blir bättre när mobilen blivit laddad ett par gånger typ. Det har gått två-tre dagar nu och batteritiden är fortfarande förjävla dålig.

    Har någon annan samma problem eller vad kan problemet vara?

    Tack för hjälpen!
     
    Last edited: 11 dec 2012
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har du på allvar trott att den skulle hålla 470h?
    Det är när ingenting används och all trafik så som telefoni och wifi är avstängt.
    Du kommer ALDRIG någonsin komma i närheten av sådana siffror vid användning och inte ens om du bara låter mobilen ligga.

    Sedan så stämmer det att batteriet blir bättre efter några laddningar och det brukar kunna ta uppemot 2 veckor lite beroende på hur du laddar den osv.
     
  13. Skurt

    Skurt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Nej det trodde jag inte. Men jag trodde heller inte att den skulle vara så dålig att den inte ens klarar 10 timmar i passtid. Räknade kanske med i alla fall hälften eller kanske 50-100 timmar. Hade en Xperia mini innan som klarade ett par dagar utan laddning iallafall.

    Tack i alla fall, då vet jag att den förhoppningsvis blir bättre.
     
  14. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har du mycket som synkas automatiskt i bakgrunden?
     
  15. Pneumatik

    Pneumatik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 10 ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 10 ii
    Telefon 2:
    Galaxy xcover 3
    Övrigt:
    Chromecast, Chromecast Audio, Google Home Mini
    Generellt sätt är jag nöjd med telefonen, den klarar tillräckligt för mina behov. Det enda problemen som jag har är att FM-radion inte fungerar alls, funkade visserligen ett tag. Men sen är det samma felmeddelande om att jag ska ansluta headset eller hörlur.
    Sen funkar inte musikappen (inbyggda) heller , inget ljud i hörlurarna/headsetet alls. Funderar att gå in till Telia på måndag har drygt en månads garanti kvar.
    Det är egentligen första produkten som strular för mig.

    Får väl ändra mig, fungerar nu, kanske bäst att kolla upp varför det inte fungerade ordentligt. Berodde troligen på att inte CTIA-standard stöddes.
     
    Last edited: 13 feb 2013
  16. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag köpte idag en Tipo/ST21i att ha i reserv, medans min V är på oljebyte...
    Det första jag märkte var baksidan, plast. tänkte att den kunde ju varit gummerad, just för att den ligger bättre i handen då..
    Nu läser man här inne att era iaf någons var gummerad... skumt... för övrigt så funkar den som förväntat, men har ju bara haft den någon timme...
     
  17. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är fortfarande nöjd med tipon. De glömde sätta i oljepluggen på min V, så den skar vid första uppstart....
    Ett störande problem har jag dock. hur gör man volymknapparna döda när telefonen är i standby. jag kan väck min ur standbay med volym och oavsiktligt skruva ner ringsignaler å annat. lite störigt då det räcker med power on knappen för att väcka den.

    Någon som vet hur man stänger av dem.... har letat runt i inställningar?
     
  18. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag brukade använda Volume Locker på min förra telefon för att förhindra oavsiktlig ändring av ljudnivån.
     
    Bbybo gillar detta.
  19. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skall ta en titt på den... Tack.
     
  20. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Installerad och aktiverad. kan väcka luyren med volume knaparna ändå samt ändra volym.. är det något jag har missaat?