Problem: Återställa efter Sudden death

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av hbgjjgjh, 11 mar 2013.

  1. hbgjjgjh

    hbgjjgjh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har ingen garanti så jag måste återställa telefonen själv. Har varit i kontakt med supporten på samsung och de menar på att man kan göra det här via Kies.

    Någon som gjort det och kan berätta hur. Förstätter telefonen i download-mode enligt anvisning och vid första steget accepterar den telefonen, hämtar filen och sen blir det fel när den ska installera då den menar att det inte finns någon telefon kopplad till datorn.

    Förslag någon?
     
  2. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

  3. hbgjjgjh

    hbgjjgjh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har provat det men ODIN känner inte igen telefonen och man får fail när det ska installera.
     
  4. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Vad händer om du försöker komma in i Recovery?

    Någon som är bättre med ADB. Men skulle de inte vara möjligt för honom att trycka in CWM och installera en customrom på det viset och återställa den?
     
    hbgjjgjh gillar detta.
  5. hbgjjgjh

    hbgjjgjh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det underliga är att jag inte kommer in i recovery alls, endast download och fast i booten när jag försöker starta den vanligt.
     
  6. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande prolem som ditt. Visserligen försökte jag inte åtgärda det med Kies. Det är en lång tråd, men det lyckades till slut. Kanske kan det hjälpa dig. Tråden finns här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=91068
     
  7. hbgjjgjh

    hbgjjgjh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Pratade med samsung och de gick till slut med på att åtgärda felet trots att garantin var förbrukad. Lämnade in till en auktoriserad samsung versktad och en vecka senare fick jag tillbaka telefonen med ett nytt morderkort.
     
  8. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja trams med garanti, tillverkaren borde stå för sina produkter bara för ett år har gått, det är ett känt fel och eftersom det är ett urprungsfel ska dom ta in alla telefoner med detta sympton 1 år gammal eller äldre tycker man.
     
  9. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    rätta mig om jag har fel, men s3'an har väl inte ens funnits på marknaden i ett år? och garantin sträcker sig väl i 2 år(på alla lurar utom apples, typ)?
     
  10. Riman

    Riman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Garanti eller inte, man har ju ändå reklamationsrätt.