Problem: SG II bara dog går ej att ladda

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av demonraider, 2 apr 2013.

  1. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Igår när jag hade min mobil i handen, slocknade hela skiten(vill minnas att jag hade ca 30% batteri kvar). Har testat att byta batteri, sätta i laddaren, men den är heldöd. Har inte pysslat med ROMar utan kör 4.2.1 stock.

    Eftersom det inte handlar om en direkt fall-skada så vill jag tro att det är ett problem som går att åtgärda utan reparation...

    Vad tror ni?
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Om den ej startar om du håller in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen alt. Volym Ner + Hemknappen + Powerknappen alt. hålla in Volym ner + Volym upp och sedan Powerknappen tills telefonen vibrerar (om den nu gör det, och då släpper du powerknappen) så är nog moderkortet dött tyvärr... Då är det bara att lämna in den! :( Hände exakt samma för mig, satt och smsade och plötsligt så dog den, hade insane chip!
     
    demonraider gillar detta.
  3. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in den idag...håller verkligen tummarna för att garantin täcker reparationen!

    Förra sommaren lämnade jag in telefonen på ett annat serviceärende och då låg samsungs serviceställe vid zinkens damm, vilket var lite besvärligt för mig att ta mig till. Nu är The Phonehouse på Kungsgatan 3 ett serviceställe för samsung vilket är skönt!
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Annars är Mobilbyrån på Södermalm väldigt bra :)
     
  5. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror det var där jag var i somras, bra service men otillgängligare för den late:P
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Oj du får ursäkta mig, var lite trött igår, givetvis ligger Zinkensdamm på Södermalm ja ^^ Äsch, det var ju ej svårtillgängligt, bara ta 2an dit? ;)

    Anyway, det borde gå på garantin, hör av dig när du vet ;)
     
  7. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Helt sjukt

    Lämnade som sagt in mobilen den 2:a april och blev då upplyst att om 1-2 veckor är mobilen fixad, om reparationen inte skulle gå på garantin(trodde det var 12månader, men det är 24 och jag är inne på 19e månaden) skulle de kontakta och konsultera kostnaderna.

    Så jag var förberedd att leva med min gamla trotjänare nokia e71 i ett par veckor. Samtidigt kollade jag lite på nätet vad en ny mobil kostar. En billig touchscreen mobil kostar ca 2600 kr. Och då är den piss. 5000 kr för toppmodeller, 4000kr för sg3 och fortfarande 3000kr för en ny sg2a. Lite halvsega utgifter dvs.

    på eftermiddagen den 3:e april får jag ett sms där det står att reparationen är klar. Jag går till kungsgatan och hämtar telefonen-free of charge- och nu funkar allt igen(seg batteritid fortfarande,men men;) )

    Den enda beskrivningen av vad som gjorts är "byte av kondensator" som är lite kryptiskt.

    Det här var andra gången jag lämnat in min mobil på reparation och det är andra gången det täckts av garantin och åtgärdats på 1-2 dagar. Stort like!
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Skönt, ibland gäller det att ha turen på sin sida! ;) Hmm, undrar vart den kondensatorn sitter då... Trodde inte att man bytte småkomponenter på vanliga serviceverkstäder, trodde det var billigare å byta ut hela moduler liksom XD
     
  9. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja precis...."det skulle vara för dyrt för oss att reparera mobilen så här får du en ny sg2a på garantin"
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    En modul är inte riktigt samma grej som en mobil...
     
    Bmsone gillar detta.
  11. demonraider

    demonraider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men många bäckar små!