Rekommenderad rom?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av percoolio, 2 apr 2013.

  1. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Var ett tag sen jag var aktiv i den här forumdelen så har lite dåligt koll.

    Nuförtiden använder tanten min O2X och hon vill ha någon annan rom än sin nuvarande CM7.2.

    Finns det någon som flyter hyfsat och har okej batteritid? Gärna bättre än CM7.2 då, ifall det finns.

    Helst ska allt fungera. Vilka rom:ar använder ni nu? Tacksam för alla svar!

    -Tapatalked
     
  2. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Personligen har jag testat en del rommar det senaste och enligt mina erfarenheter så fungerar rommarna baserad på den gamla bootloadern bättre än den nya. Hade Avatar rommen i senaste och var ganska nöjd men hade skärmljusproblem så jag fick spatt (Grottade inte ner mig i detta, kanske finns en bra lösning).
    Däremot körde jag ParanoidAndroid och var jättenöjd. Vet igentligen inte varför jag bytte. Denna hade bra batteritid, stabil och det funkade bra med uppdateringarna. Denna rekommenderas starkt att testa!

    Just nu kör jag Stock GB. Har inga större problem förutom microlagg och att det är lite ostabilt. Den ska på försäljning, därför Stock :D

    Vet inte hur det är med de senare rommarna därute men de flesta rommarna (enligt min erfarenhet) har problem med HDMI om det inte är 1080p.
     
  3. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Okej, tack! Ska testa PA :)

    -Tapatalked