Problem: Hjälp med touch screen, process.acore och ruu

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av trx182, 3 apr 2013.

  1. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Skulle behöva lite bollplank.

    För tre dagar sedan dök det upp problem med android.process.acore, och att processen hade stoppats. Det ska tydligen vara något fel med synkning av t ex facebook och google-kontakter. Ett problem som är lätt att fixa, vanligtvis. Problemet jag har var att även min touch screen slutade fungerade, samtidigt som processtoppet kom alltså.

    Detta betyder ju då att jag inte kan göra de vanliga lösningarna till problemet, jag kommer inte in i mobilen då jag inte kan manövrera i menyer mm. Fruktansvärt frustrerande kan jag meddela. :) Det fungerar inte heller i min Recovery, tyvärr. Det hade ju gjort saken enklare. Jag kan inte rensa cache, flasha om osv.

    Iaf, efter 2 dagar av googlande och läsning här och på XDA har jag genomfört precis alla guider jag hittar. Allt ifrån att fixa touch pinsen och fippla med folie för att försöka återställa touch screenen iaf, så jag kan fixa till processen som FC.

    Idag fick jag nog, så jag tänkte jag skulle testa att köra in en RUU. Jag valde RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.33.401.53_Radio_11.76A.3504.00U_11.24A.3504.31_M, men jag får bara UNKNOWN ERROR.

    Jag kanske tänker fel här? Jag kanske borde testa med RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M eller RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_R_Radio_10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2 istället? Vad är det för skillnad mellan dessa?

    Finns det någon annan lösning måntro på mitt problem? Känns som jag dammsugt intrawebben på lösningar, men har kommit till ett stopp och behöver lite nya förslag.

    Mobilen är rootad, S-OFF med HBOOT 1.27.1100 och har FW 3.33 med ViperS 1.6.3 och Sultans kernel. Allt har fungerat felfritt efter senaste flash av ROM och kernel för ~två veckor sedan så jag fattar inte varför problemen jag beskrev ovan kommer först nu. Har inte uppdaterat några apps eller annat heller.

    Jag har aldrig pillat så mycket med kommandon, kanske finns något där jag kan göra?

    En annan grej jag funderade på är att flasha in en icke touch recovery mha KGS utility. Då kan jag iaf rensa cache och flasha om med volymknappar och power, för de fungerar ju.

    Nåja, hoppas någon kan komma med några förslag. Huvudet snurrar nu.. :)
     
  2. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    En uppdatering:

    La in CWM och rensare med super wipe, och la sedan in en gammal Blitz. Ingen process.acore FC, men jag kan inte knappa in PIN då skärmen inte fungerar..

    Väldigt konstigt, verkar som om skärmen helt enkelt lagt av. Eller vad tror ni ? Andra felsökningar man kan göra?
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Bricka den och lämna in den..:D

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2