Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. Fröken Svår

    Fröken Svår Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    Hejsan är ny på SII(+), kommer från gio :) det jag undrar över är kontakterna; i GB så var det ju så att man kunde länka ihop kontakterna med deras Facebook konto (så såg man deras statusuppdateringar o sånt) nu i JB så kan man ju fortfarande ansluta kontakterna men man ser ju inte folks uppdatering, eller har jag missat nåt? :)

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2
     
  2. MrSpokk

    MrSpokk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag har Android-version 4.1.2 och får meddelande om en uppdatering i telefonen. Jag laddar ner, trycker installera - telefonen startar om men jag får hela tiden felmeddelande om att det inte gick att installera. "Prova via Kies".

    Jag provar via Kies men får ingen kontakt med telefonen, har installerat om Kies och provat olika USB-portar men icke sa nicke.

    Frågor - vad är det för uppdatering som kommer nu?
    Och va fan ska jag göra för att få tillgång till den?
     
  3. Najtprowler

    Najtprowler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2, Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Kan varken skicka eller ta emot MMS, har skickat sms till Comviq flera gånger och fått nya inställningar för det men fortfarande funkar det ej.

    Någon som vet vad som är fel eller hur man kan lösa detta? :)
     
  4. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hade samma problem men med Telia och det är fel nummer till medelandecenter... Nånting, nånting.

    Inställningen skall finnas under medelande hantering och numret går att googla till sig.
    Sitter olägligt så kan inte lämna ett bättre svar en detta just nu. Hoppas det hjälper nånting iaf.

    Skickat från verkligheten.
     
  5. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Har du tillgång till en till S2:a (eller annan modell som kan connecta med Kies) för att prova om den funkar med Kies och din dators USB-portar? Om du har det och den andra S2:an connectar så kan det vara fel på din S2:as USB-port. Då är det service som gäller.

    [Written by my thumbs using Tapatalk.]
     
    Last edited: 5 apr 2013
  6. grunkamojjs

    grunkamojjs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har använt ansiktsmärkning/face tag i galleriet förut och det funkade bra, jag taggade en massa personer på en massa bilder flera olika gånger. Jag har inte gjort det på någon vecka eller två, men nu när jag gick in i galleriet är alla taggar borta. =O Har det hänt för någon annan? Går det att få tillbaka dem...?
    (Det är samma bilder som förut, jag har inte överfört dem och jag tror inte att jag har uppdaterat mobilen sen dess.)


    Kanskekanskekanske (jag hoppas) så är det bara otaggade bilder som syns, och mina färdigtaggade ligger någon annanstans, men jag hittar ingen inställning om vilka som ska visas...
     
  7. polkagris

    polkagris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har S2 icke rootad, senaste jelly bean, och mkt dålig batteritid. Nu testat att "wipe cache" genom boot-meny, då nån sa det kan förbättra batteritiden. Idag glömde jag mobilen hemma när jag gick till jobbet, kom hem och då hade den - efter ganska precis 10 timmar urkopplad från laddare - gått från 100% till 33%. Mobila nätverk är under den tiden avstängda, så nån bakgrundssynk är det inte (använder 2x Battery för detta, som stänger av datatrafik när skärmen är släckt). Tänker att det måste gå att få en bild av vad som drar så mycket ström, nån app t e x. Läst runt lite och insett att det måste gå att hitta boven. Köpte Better Battery Stats, men fattar inte alls hur den ska hjälpa mig, måste jag roota telefonen för att kunna få fram information av värde från den appen? Snälla hjälp, var jättenöjd m den här telefonen fram till senaste månaden efter jag uppdaterade till JB och nu har en batteritid så kort att den är knappt brukbar.
     
  8. pant85

    pant85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var ändrar jag lösenord till wifi hotspot? Jag har inte gjort det sen jag uppdaterade till Jelly Bean och nu hittar jag inte var de inställningar finns.

    Android-version: 4.1.2

    Edit: Var ändrar jag lösenordet som ska skrivas in för ansluta till det internet jag delar via wifi hotspot?
     
    Last edited: 17 apr 2013
  9. Appel72

    Appel72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det lättaste är nog att dra ner rullgardinen, hålla wifi symbolen inne, sen välja nätverket du vil ändra, ta bort det, scanna igen og tilslut igen, då borde det komma upp at du ska skriva kod igen. :-)

    Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
     
    pant85 gillar detta.
  10. pant85

    pant85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det jag menar är när jag ska dela internet via hotspot och lösenordet som den som vill ansluta ska skriva in. Hur ändrar jag det lösenordet?
     
  11. Appel72

    Appel72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tryk : trådlöst och nätverk flera inställningar, bärbart hotspot, överst är en slider kontakt. Tryk inte på den men bredvid (på själva rubriken), sen väljer du konfigurera :-) hoppas detta hjälper

    Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
     
  12. pant85

    pant85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket!
     
  13. Tobias901222

    Tobias901222 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    En fråga angående samsung galaxy s2 Plus.

    den har ju 8 gb intern minne.men kollar man det via mobilen eller dator så står där 3.84 gb. det är rätt stor skillnad på det och 8 gb.

    vet att OS tar en del.men endå

    Varför är det såhära?

    Tur apparna man har inte tar så mkt iaf:)
     
  14. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Testa att göra en factory reset, brukar kunna bli lite problem med batteritid och annat efter att man uppdaterat och efter en full wipe så brukar det bra igen

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  15. homemadelion98

    homemadelion98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    S2 eller 4s vilken ska jag köpa?
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror på vad du vill kunna göra med din telefon. Vad har du för krav? :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  17. homemadelion98

    homemadelion98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill ha en mobil som funkar lag fritt, ha bra batteritid och bra skärm
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Utifrån det skulle jag säga iPhone 4S framför S2an. Högre ppi och ett system som laggar mindre och en telefon som känns rappare får du med 4S :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  19. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Varför inte en nexus 4? Ligger mellan iphone 4s och s2 i pris. Inte haft en själv men en på jobbet har en och han tycker att den är riktigt bra. Då får du ju dom senaste uppdateringarna till Android också.
    http://www.elgiganten.se/product/mo...smartphone-svart?scid=PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  20. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Då skulle jag föreslå en Nokia 3110! Stryktålig, det räcker med att ladda den en gång i veckan, ingen lagg alls och den har en fantastisk monokrom state-of-the-art-skärm. Men som om inte det vore nog har den SNAKE 2 förinstallerat! ;)

    Skämt åsido är förslaget på Iphone 4 ganska dåligt, såvida du inte exempelvis vill vara bunden till:
    - Itunes och måsta konvertera alla filmfiler och mp3:or innan du ens kan fundera på att föra över dem till telefonen. Itunes, mein gott!
    - hur Apple vill att din telefons gränssnitt ska utformas (1 för alla ). Vad du tycker är ointressant, för Apple vet bäst.
    - att ha speciella laddare med dig vartän du åker.
    - att inte på ett enkelt sätt kunna roota (jailbreaka) utan att riskera att Apple fuckar din telefon vid nästa uppgradering.

    Utan tvekan ska du köra på en S2:a om det står mellan den och Iphone 4s. Men varför inte en S3 eller S4?

    [Written by my thumbs using Tapatalk.]
     
    Last edited: 23 apr 2013