ROM: Galaxy S3 uppdateras till Android 4.1.2.

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Dawan, 6 feb 2013.

  1. rörmokarn

    rörmokarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    För tele2 GT-i9305N ligger 4.1.1 COV från september ute på sammobile, men även 4.1.2 för NEE, daterad från januari ?! Såvitt jag visste fanns bara COV variant av gt-i9305n.

    Finns de ngt sätt att göra om sin mobil från COV till NEE?
     
    Last edited: 18 feb 2013
  2. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Enligt denna så är NEE Finland?
    http://live.samsung-updates.com/index.php?device=GT-I9305N
    Jag har förmig att jag kunde byta detta på min gamla Samsung, någon kod man knappar in.. Får Googla lite och se.

    *Update
    Ok hittade detta
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manniakk.cscselector&hl=en
    Om någon har det tråkigt och vill riskera sin lur, dock så kan det inte vara så farligt då denna app finns uppe?

    *Update2
    Appen är för S3 inte LTE.
    Finns en guide för byte av CSC
    http://droidviews.com/2012/how-to-change-csc-in-samsung-galaxy-phones/
    Dock så får jag inte upp valet att byta till något annat, det nämns också att det inte räcker att byta CSC, massa annat som måste gå hand i hand innan man kan uppdatera.
     
    Last edited: 18 feb 2013
  3. rörmokarn

    rörmokarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Lade nyss in 4.1.2 för Nordic Countries (NEE) med ODIN, allt funkar bra än så länge!
     
  4. data

    data Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter att äntligen ha fått min uppdatering till 4.1.2 (har en 9305 köpt hos Telia) så har jag fått ett intressant problem, något som heter bluetooth-delning drar tokiga mängder batteri när telefonen överhuvudtaget inte används. Använder ett Jarba Extreme 2 till den. Någon som har upplevt samma problem?
     
  5. EVVK

    EVVK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jepp samma här för 9305N, skönt och bli av med Tele2 apparna ur CSC. Kör hellre NEE än COV.

    NEE = Nordic Region och inte bara Finland.

    Körde du en fabriksåterställning av telefonen efter uppdateringen? Kör man inte det så är det bara och be om problem vid uppdateringar, oavsett om de kommer officiellt eller att man tryckt in dem själv.

    Stäng av telefonen, och starta genom och hålla VolymUP+Hem+Strömknapp inne. Välj därefter Factory reset. och börja om.
     
  6. data

    data Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det har jag faktiskt inte gjort, kanske är läge för det. Det är ju inte ett livsavgörande problem...mer irriterande av princip. Du råkar inte veta vad bluetooth-delning är för något?
     
  7. EVVK

    EVVK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Antar det är nån sorts addon så att man kan dela saker, t.ex. bilder i galleriet med Bluetooth.
    Men som sagt, hade inte varit det felet så hade det kunnat likväl vara något annat.

    Samsung gillar verkligen plåga folk med fabriksåterställningar.
     
    Last edited: 20 feb 2013
  8. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    återigen pajaser....

    WTF... vad snackar han om??? Belastning??? Telia har fått sin uppdatering för 3 månader sen!!! Ska de vänta tills telia får 4.2 så att de uppdaterar till 4.1.2 eller kommer de att tjata om belastningen igen???

    Är trött på deras support
     
  9. Rincewind

    Rincewind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag fick ett liknande svar.
    Jag mailade tillbaka med kommentaren att Teliakunderna haft uppdateringen i tre månader och att det var möjligt att jag väljer en annan operatör nästa gång pga av detta.

    Jag tror att det enda som kan få fart på den är att så många som möjligt agerar på samma sätt.

    So let's make som noice!

    Maila och fråga om uppdateringen!

    Hey ho let's go!

    Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2
     
  10. Hunblaker

    Hunblaker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har fått samma svar de senaste 58 gångerna jag skrivit till comviq. Senaste gången skrev dom att dom kommer kompensera för fördröjningen på ett eller annat sätt.... när dom väl har fixat det. Ska fan skriva till dom och kräva att dom häver mitt köp så att jag kan gå och köpa den hos telia istället för det här är ju fan löjligt..
     
  11. pavelob

    pavelob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Äntligen min tele2 lur har blivit uppdaterad till 4.1.2

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  12. stampe

    stampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick 4.1.2 under natten.. har tele2.. så det finns hopp! ;-)

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  13. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Hoppas dom fixat så man kan börja använda 4G utan missade samtal.
     
  14. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Fan. Min fru försökte ringa och smsa mig imorse men de gick inte fram några signaler. När jag stängde av 4G så kom det 3 sms på raken där min fru skriiver att det inte går att ringa mig. Verkar värre efter uppdateringen! Fler som har problem?
     
  15. rörmokarn

    rörmokarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är enstaka master som skapar dessa problem, enligt mina erfarenheter... I t.ex centrala stockholm brukar det alltid funka, men en bit utanför kan det vara problem ibland på vissa ställen.

    Tycker du ska ringa tele2 och klaga att deras nät inte funkar som det ska.
     
  16. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Eftersom jag har deras mast precis ovanför mitt sovrum och jag tidigare hade sgs2 lte så har jag ringt ett antal ggr ang problemet med deras nät vid mitt hem. Så fortf efter mer än ett år har dom inte gjort något för att förbättra men ska prova igen.
     
  17. Bad Guy

    Bad Guy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringt 25 ggr till kundtjänst på Tele2?

    Hej

    Jag har haft Tele2 och köpt S3 LTE (4g) i deras butik.
    Kortfattat ska jag berätta vad som hänt.

    4G telefonen gick först inte att ringa med, så fort jag kom in i 4g täckning.
    Miss i abonnemanget sa man efter att jag ringt typ 10ggr om samma problem och påtalat att jag troligtvis vet vad det beror på.
    De har startat om mig i nätet kanske 3 ggr, bytt SIM kort 2 ggr.

    Telefonen missar samtal, bryter uppkoppling eller att den ene personen låter som en dataröst, dett har pågått oavbrutet i 5mån tid. Jag lägger till oftast den i 3G läge men då utgår även 2G. Trots detta bryts många samtal ofta redan efter 10-30sek. Mao tror folk jag lägger på när de presenterat sig, kul?
    En gång av 20 har Kundtjänst medgett problemet delvis men på nätet kryllar det av folk med problem. Vad vill man dölja?

    Man har av misstag öppnat ett nytt abonnemang eftersom jag tecknade flera samtidig och av misstag blev jag inte kreditvärdig (ett datafel). Mitt gamla nummer flyttas till fel abonnemang (trots mycket nogrann skriven överlåtelse från Tele2 Företag, räkningar dras dubbelt flera gånger trots flera påringningar. Man har lovat säkert 5ggr att rätta till allt utan att lyckats.
    Det sista var att jag nu skulle få 2mån gratis , wow med tanke på att jag betalt mer än en räkning för mycket. Jag hoppas allt är i sin ordning nu, men när man stängde det felaktiga abonnemanget fungerade inte mitt SIM-kort längre. Kundtjänst tyckte att jag skulle åka till närmaste ÅF och betala för ett nytt. Men tack Mediamarkt ni tog inte ens betalt !
    Tilläggas kan att Tele2 slarvat bort (!?) mitt avtal det var bara det Comviq kompis som man öppnat av misstag som fanns i deras register. Jag fick leta upp mina avtalspapper annars kunde jag inte räkna med den rabatt jag fick i butiken som öppningserbjudande. Agg mot den unga tjejen i kundtjänst som inte ville/kunde förstå mitt problem. Jag skulle vara tacksam för hjälpen trots att jag beskrev mitt problem utförligt & trevligt orkade hon knappt lyssna...

    Nu har telefonen äntligen blivit uppdaterad3månader efter Telia så man kan välja 2G/3G (GSM/WDCMA) men 4G går ju inte använda. Jo om man lägger den i det läget och sedan surfar, men räkna inte med att få något samtal då för det fungerar inte så ofta ! Mao använder man den aldrig i 4G-läge.

    Tele2 butiken i Linköping har ombetts ringa upp mig då jag fortfarande har problem, då de inte har någon butiksnummer får man ringa kundtjänst och be dem maila butiken. Ja ni hör...
    1 gång av 3 har de hört av sig trots garanti om 24h service.

    Telefonen får bara lämnas till butiken för lagning (service det) trots att jag då får åka mer än en timme i bilen och det finns minst 5 ställen att lämna in den på i min hemstad som dock saknar Tele2 butik.

    Kan man inte kräva mer kompensation än så.
    Nu måste jag väl åka till butiken 3 ggr för att få den utbytt.
    Men vad hjälper det, min kompis har en likadan telefon med exakt samma problem.
    Är det ett specifik Tele2 problem eller Samsung?
    Jag gissar på det första.

    Jag har haft Tele2 i många år och är aktieägare men efter det här börjar man tveka rejält.

    mvh
     
  18. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Pratade med tele2 igår ang missade samtal och sms. TELE2 har själva konstaterat fabriksfel på sgs3 4g. Vilket gör att många missar samtal trots bra täckning.