ROM: [4.2.2][OFFICIAL] LiquidSmooth v2.2.1 - spyder|umts_spyder - 4|15|13

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av ASR, 6 apr 2013.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Last edited: 9 maj 2013
  2. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag drog in den nu på morgonen och är hittills riktigt imponerad! Kommer iofs från stock ICS så kan inte riktigt bedöma hur den står sig mot övriga romar men den är snabb och med ett riktigt fint flyt! Installerade via BMM utan problem, dock var jag tvungen att flasha allt två gånger då WiFi inte funkade första gången, tydligen hade flera andra råkat ut för det men en ny flash löste problemet.

    Kan återkomma med hur batteritiden etc står sig.
     
  3. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Grymt snygg faktiskt.
    Den jag kör nu fungerar skapligt men kanske ändå skulle ge mig på ett byte.
    Trivs inte riktigt med kameran i nuvarande och trivdes mycket bättre med den som finns i den här ROMen.
    Vilken kamera har CM?
     
  4. okon

    okon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kört denna sen i söndags nu, funkar riktigt bra! Hade problem med att inga ljud spelades upp när man fick SMS men det har börjat funka av sig själv nu. Batteritiden verkar helt OK, hade 59 % kvar när jag gick och lade mig igår. Bara cirka en timmes skärmtid hade jag använt då men lyssnat på musik i 1,5 h bland annat. Verkar inte sämre än vad jag hade med ICS iaf.
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Det där med ljudet är troligtvist pga interna och externa SD korten är ombytta, dvs allt du laddar ner hamnar på din externa SD kort. Detta har fixats i cm 10.1 lär fixas i denna rom pclså

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  6. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kört den på min RAZR ett litet tag nu, men har inte hållit på så mycket med den sen jag fick min HTC One(Grym lur!).

    LiquidSmooth är en riktigt grym ROM enligt mig. Den är "snabb, stabil och jätte jätte bra" så att säga :P Rekommenderas varmt för de som gillar vanilla android.
     
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jepp gillar man att anpassa sin mobil så är liquidsmooth riktig bra, finns ute till SGS3 också. Det har kommit bättre uppdateringar till romen sen jag startade tråden, den ligger på 2.2.1 just nu. Själv lirar jag med cm 10.1, gillar den skarpt. RC1 släpptes idag och inte långt kvar till stable :teeth:
     
  8. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Riktigt bra ROM! Den slår absolut CM i min mening.
     
  9. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej jag undrar en sak. Jag har flashat cm 10.1 fast den buggade mycket så den avinstallerades. Nu kör jag med liquidsmooth på safestrap. Och jag undrar om jag kan installera cm igen fast på slot1? Alltså att jag har cm på slöt 1 och liquidsmooth på slot 3? Kan man ha flera rom flashat samtidigt?
     
  10. Eazy

    Eazy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har dessvärre inget svar på din fråga eftersom jag aldrig installerat någon rom tidigare, men jag funderar på att installera CM så jag undrar vad det var som du upplevde buggade med CM?
     
  11. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    [QUOklrEazy;1352292]Har dessvärre inget svarjaå din fråga eftersom jag aldrig installerat någon rom tidigare, men jag funderar på att installera CM så jag undrar vad det var som du upplevde buggade med CM?[/QUOTE]

    Kamera appen FC många gånger, ibland så startade mobilen om flera gånger. Och det fanns massa annat fc.. Och det var den stabila versionen av cyanogenmod.

    Jag kör just nu med nightlies versionen och jag kan säga att jag tycker den är stabilare! Fast jag har bara kört med den några timmar en sålänge...
     
  12. Eazy

    Eazy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tror jag väntar med CM då. Känner att jag vill ha en phone som fungerar. Får gärna återkomma med vad som inte funkar med senaste nightlien!
     
  13. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    allt funkar ok med nightlien det ända som inte funkar är nog hd inspelning. och en grej med... jag vet inte om det bara är jag som tycker det men är inte ringsignalen/ljud väldigt lågt? t.ex så låter det mycket lägre än stock när jag får en sms