Fråga: Hittar inte min USB disk

Diskussion i 'Google Nexus' startad av MrKindell, 19 feb 2013.

  1. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ska ut å resa snart och har lagt in massa film på min USB disk men när jag pluggar i den i plattan så hittar den inte disken. Har testat med USB minnen och det fungerar bra.
    Är det för att den inte är formaterad i FAT (misstänker att det kan vara NTFS) eller är det för att den är för stor (120GB)?

    Sedan undrar jag om någon kan tipsa mig om vart man kan köpa en USB kabel som inte är böjd i 90grader. Jag köpte min från Bazula men eftersom den är böjd i 90grader så får jag ju inte i lurarna..... Doh!! :-)

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 2
     
  2. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Testade att formatera disken. Kunde bara välja mellan exFAT och NTFS.
    Den var redan NTFS så jag körde på exFAT men den hittade inte disken i alla fall :(

    Tips?
     
  3. Matsl

    Matsl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den har ingen exten strömförsörjning :(
    Läste mig till detta idag med.... men tack ändå.
    får bli 100 st usbminnen :-P
     
  5. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag kör med en freeagent go på 750gb, och det fungerar utan problem FÖRUTOM när jag ska kopiera över en 1080p film från disken till plattan. Det verkar som att disken går i strömsparläge/viloläge efter ett tag och då avbryts filöverföringen med error som följd. Kan man undvika detta på ngt vis?
     
  6. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    1. Jag har inte lyckats få plattan att mounta enheter med exFAT, bara NTFS och Fat32 fungerar för mig. Men du hade testat båda lät det som, så det är kanske något annat.

    Jag har lyckats driva en 500 GB Western Digital MyPassport Essential USB 3.0 2.5" usb enhet direkt med plattans som strömkälla, dock slukar det ström så kopiera över aktuellt material och spela upp direkt från plattan. Men kan det kanske tyvärr vara så att just din USB enhet inte vill drivas av den ström som usb kontakten på plattan levererar?

    Har du testat med både StickMount och nexus media importer?

    2. Visst är det störande att USB & hörlurskontakten "krockar" med 90 graders kröken på usb kontakten! Hittar du en rak kabel så köper jag en sådan med direkt. (Edit: Tack för tipset Matsl om "rak" kabel]
     
  7. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER