Problem: Kasst batteri

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rickard81, 8 mar 2013.

  1. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Har märkt att sista tiden så har min standby tid sjunkit drastiskt. Jag klarar knappt tolv timmar och då har jag bara surfat kanske 20 min skickat ett tiotal sms.
    Har strömsparfunktionen på? Kan batteriet blivit så dåligt på ett år

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. Krokben

    Krokben Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade samma problem och ville till varje pris undvika att återställa telefonen, men fick till slut ge mig.

    Gjorde en systemåterställning och har nu enligt Gsam battery monitor en snittid på ~1 dygn 10 timmar.

    Gör en återställning om du inte redan har gjort det. Det kommer antagligen göra underverk med batteritiden!
     
  3. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Har gjort de för typ en månad sen.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Och nu la den av helt tar ej emot laddning längre.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. Krokben

    Krokben Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad har du för appar? Är det många? Testa Gsam battery monitor och se vad det är som håller telefonen vaken, eller om det är som du tror att batteriet är kört. Verkar väl så med tanken på ditt senaste inlägg.

    Är väl en ganska självklar fråga, men har du testat en annan laddare? Använder du originalladdaren?
     
  6. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag använde orginalladdaren men tyvärr så fungerar den ej längre men tack för tipsen iaf

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  7. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Igår så Lyckades jag klarade mig genom en hel dag utan att ladda under dagen så tänkte att det hade börjat bli bättre sedan gick jag in på Gsam battery monitor och kollade batteritiden och skärmtiden då visade det sig att min skärmtid endast var på 1,5h och då hade jag 7% kvar (var vid 10 på kvällen) kan lägga upp en skärmdump senare.
     
  8. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Illa testa ladda den igen men nya telefonens laddare som jag köpte då laddade Hoxen. Visade sig vara glapp i usb-kontakten då alla tre laddare fungerar i nya mobilen.
    Så Hoxen får vara reservlur till Noten. Eller om man säljer Hoxen för några hundralappar

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  9. xdaswe

    xdaswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick mitt batteri utbytt efter att min telefon varit inne på service då skärmen inte fungerade som den skulle. Jag har bara kunnat testa telefonen några dagar men jag har upplevt att det har blivit betydligt bättre med nytt batteri. Jag hade tidigare testat att återställa telefonen och det gjorde väl att det blev lite bättre men ändå långt från hur det var i början.

    Jag testade också Gsam och hade alltid mindre än 2 timmars skärmtid på batteriet och laddade varje natt. Tog några skärmdumpar men tappade nog dem när jag skickade telefonen på reparation.

    Kanske är det så att batteriet inte är bättre till HOXen utan klarar sig lite drygt 10 månader eller vad det kan bli..? Det märks väl snart om det blir sämre för flera.. :(
     
  10. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte hur allas batteritid kan vara så kort som 12-24 timmar. Jag laddade fullt imorse och nu, cirka 10 timmar senare har jag 70% kvar.
    Sedan jag laddade batteriet fullt har mobilen varit nästan konstant på WiFi, jag har kört lite spel (Papi Jump, Fish Live och Unblock Car) i sammanlagt en timme, varit lite på FB, mailat och smsat en hel del, ringt ungefär 20 minuter, tagit ett par foton med blixt, och lyssnat på musik i ungefär 3 timmar.
    Det där är vanlig användning för mig, och min HOX brukar klara två dygn på en laddning. Enda gångerna jag måste ladda oftare än varannan dag är när jag spelar "Hidden Objects" då batteriet kan gå ner 50% på en halvtimme. Men aldrig annars.

    Är det verkligen precis samma batteri i alla HOX? Verkar ju vara en enorm skillnad liksom.
     
  11. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Vill du byta telefon med mig? ;)
     
    kalleboston gillar detta.
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    det är ungefär sådan batteritid jag har också..beror på dock också på hurdant jag använder den från dag till dag :)
     
  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Haha, nä tack...

    Ja samma här. En del dagar kan man pilla med mobilen hela tiden och sitta med spel som 100 Floors och liknande som tömmer batteriet hur snabbt som helst så man får ladda två ggr per dag och sådär ;)
    Men oftast klarar jag två dygn på en laddning. En del HOX:ägare har kanske mer tur, helt enkelt... :cool:
     
  14. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag hade liknande problem, så jag tänkte väl att jag är cp (kanske jag är ändå), men kameran började ta gula bilder med blixt på och lämnade in den för det och då bytte de batteri i samma veva för tydligen så var det något fel på det och nu är batteritiden mer lik andra hox-ägares som jag känner...så kan vara fel på batteriet..
     
  15. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Med systemåterställning menar du att använda "Hard reset", eller? :)
     
  16. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag lyssnar på musik i ca 30 min via spotify, kollar facebook/twitter under den tiden också. Sen är telefonen i princip i standby 5 timmar, och då är jag nere på ca 10-15%. Verkar det rimligt? Kör CM 10.1 RC2.
     
  17. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Enl Gsam har jag en snitt tid på 8tim20min. Är ingen extrem användare men får ändå ladda en gång under dagen förrutom hela natten. Det gör jag iofs även om batteriet inte är på väg att ta slut ifall man ska iväg men hur funkar gsam, blir snittiden annan om jag laddar på dagarna eller håller den koll på det?

    Har aldrig återställt den men funderar på att testa det.
    7 tim sedan jag kopplade ur laddaren och 44%batteri kvar. Tagit några kort. Skickat lite sms och några samtal. Den verkar ha en bra dag idag =P Kernel, system (htc) och android-system toppar listan över batterianvändning. Kernel toppar listan med 25% sen 10 resp 8%.

    Kanske borde maila HTC och säga att jag har problem med batteriet och fråga om dom haft problem med dom.

    En bekant lämnade in sin nu efter ett år för att den inte tog emot laddning och han sa att hans har sjukt bra batteri nu. Min första lur tog inte emot laddning heller så den DOAde jag tillsammans med andra fel.

    Sjukt jobbigt med att återställa luren. Dra hem alla appar och fixa genvägarna osv.

    Kanske borde prova med det först?
     
  18. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Min klarar 1.5-2 timmar skärmtid 3g surf, 1Tim samtal, samt 2-3 timmar streaming av ljud.
    Det är mitt normalanvändande, då håller batteriet ca 12-17 timmar.
    Jag har dock inaktiverat Google now och anger manuell plats i maps. Ingen eller högsta sync intervall på appar.


    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  19. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Alltså det måste f*n vara något fel på en del HOX-batterier.
    Jag klarar två dagar på en laddning och det är även om jag spelar Temple Run.
     
  20. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Idag fick jag bekräftat det som jag misstänkt länge.
    Jag har jobbat på en ö i skärgården hela dagen och täckning är usel där. Det pendlar mellan 1-2 staplar och X i princip hela tiden. Telefonen var nyladdad i morse (kl.6.00) och strax efter lunch dog telefonen.

    Det suger batteri nåt fruktansvärt när man har dålig täckning! Jag visste det innan men inte att det var så här illa. I vanliga fall brukar jag ha kanske 30-50% kvar efter en arbetsdag och jag pratar rätt mycket varje dag.