Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du wi-fi aktiverat.... det är då min strular. vill inte vakna från standby.
     
  2. andersjohansson84

    andersjohansson84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De på verkstaden hade uppdaterat mjukvaran och testat telefonen på långtidstest utan funnit fel... tycker bara det är kånstigt att det inte ens tar 24 timmar till den börjar för mig..
     
  3. andersjohansson84

    andersjohansson84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ju wifi på.. men tycker inte den ska utlösa detta utan att de får i så fall fixa skiten..
     
  4. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Porva att stänga av den, du blir förvånad.....
     
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har ej wifi på alla dagar men haft det många ggr och den har aldrig stängts av själv..

    Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
     
  6. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är inte wifi som stängs av, men om jag inte har wifi på. så har jag inge sod.
    Det har jag om jag har wifi på.
     
  7. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Aha kanske därför min aldrig gjort det då jag ej använder wifi knappt då jag klarar mig med surfen som ingår i abbet.

    Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
     
  8. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo, jag som är snål, har bara 1 Gb surf i abb. så hemma går den på wifi.
     
  9. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ok jag klarar mig med Halebops 3gb surf som ingår. Tur det så kanske min V klarar sig ett tag till innan annan lur lockar :-)

    Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
     
  10. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Upptäckte häromdagen att det inte alls var min repair som fixade min SoD-problem utan det var programmet BetterWifi On/Off som jag installerat nån dag innan min repair, dock inte tillräckligt lång innan för att märka någon förbättring.

    Jag var SoD-fri fram till i torsdags då jag fick soppatorsk så mobilen fick startas om och efter det fick jag 2 SoD på en dag! Vilket elände.

    Efter lite felsök insåg jag att Wifi var på hela tiden, tydligen så hade jag inte konfigurerat BetterWifi att starta efter boot... Nu hanterar BetterWifi mitt Wifi igen och stänger av när skärmen slocknar så nu verkar jag vara SoD-fri igen!

    Jag har alltså fixat så Wifi startar när jag låser upp telefonen och sen stänger ner när jag låser telefonen igen och det verkar lösa mitt SoD problem.
     
    inza gillar detta.
  11. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER



    Den funktionen har ju V i mjukvaran, strömhantering heter det. och stänger ner wifi ja all internet trafik när skärmen är släkt. det hjälpte på min oxå, fast då jag är hockeynörd, så ville jag kunna köra appen sportsstat, och var då tvungen att ha internet i standbay läget oxå.
     
  12. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Nja, Förlängt Standbyläge är det du menar och det stänger som du säger av allt medans jag bara är intresserad av att stänga av Wifi, all sync fungerar fortarande över mobilnätet.

    Min "fix" är mer lik inställningen "Behåll Wifi vid viloläge: Aldrig" vilken stänger av Wifi när man släcker skärmen, men så fort telefonen hoppar ur viloläge av någon anledning, även om skrämen inte tänds, så startar wifi igen. Med den här inställningen får jag fortfarande SoD. Antagligen så går Wifi igång varje gång en syncning händer vilket resulterar i ökad risk för SoD.
     
    Bbybo gillar detta.
  13. Lynott62

    Lynott62 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag plockade ut en Xperia V på jobbet. Redan från början så låste den sig och jag var tvungen att plocka ut batteriet frö att få igång den. Efter 2 veckor så bytte jag in den och tog ut en ny - samma problem!

    Jag har noterat vid några tillfällen då den legat standby att den blir tokhet och hänger sig. Så het att det skulle gå att steka ägg på den!

    Man måste ju testa något så jag gick på teorin att det är batteriet som blir hett (av någon anledning). Under påsken har jag dragit ur batteriet till "noll" tre gånger och därefter laddat det fullt. Teorin är att motionera igång det!

    Mina laddningsrutiner är att jag typ "hamsterladdar" mina mobiler...ligger i spannet 40-100% laddning...därav min teori att det är mitt förfarande som gjort att två mobiler felar...

    Peppar peppar men nu har den inte hängt sig på 48 timmar!

    Hoppas! :)
     
  14. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Den stänger av wifi en stund efter att du släckt skärmen så den kan fortfarande hänga sig.

    Sen är anledningen till att den fastnar såhär och batteriet blir så varmt antagligen att det finns en bugg som orsakar en oändlig loop någonstans i wifi drivrutinerna eller iaf något som har att göra med wifi.
     
  15. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det blir sod med wifi av också! Läs hela tråden!
     
    Last edited: 5 apr 2013
  16. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min har bara hängt sig med wifi igång.
     
  17. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Min har också bara hängt sig med Wifi på, och sen jag började stänga av Wifi ordentligt när skärmen släcks så har den inte hängt sig alls.
     
  18. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Min har aldrig hängt sig med wifi av innan det precis hände för 5 minuter sen. Hade LTE igång så det kanske orsakas av det också. Normalt sett kör jag med enbart 3G och min har aldrig hängt sig i det läget. Nu testar jag även Better WiFi appen så det kan även vara den som spökar.
     
  19. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag har aldrig haft LTE igång, räcker det kanske med att sätta på LTE även om man inte har LTE abonemang för att testa om man får SoD?

    I söndags tänkte jag prova att ha Wifi på konstant och har haft Wifi på sen dess. Hittills har jag fått fem SoD på ca 48 timmar jämfört med 0 SoD på några veckor när jag enbart hade Wifi på när telefonen var upplåst. Nu pallar jag inte med alla låsningar så nu avslutar jag mitt test, får se om jag provar att enabla LTE nån gång för att testa...
     
  20. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vet inte. Jag har LTE på mitt abb, bara sa till Tele2s support så fick jag det.