Fråga: Ny telefon, några frågor

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av B3astie, 7 apr 2013.

  1. B3astie

    B3astie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Jag är lite bortskämd/van vid Cyanogenmod till min gamla Optimus 2X så jag saknar ju en del i gränssnittet på min nya N4, eller så hittar jag dem bara inte.

    Innan jag eventuellt byter launcher så tänkte jag kolla med er om dessa saker finns i default launcher:

    * Power toggle widget i notifikationsfältet?
    * Hur ställer jag in hur många hemskärmar jag vill ha? Vill bara ha tre stycken.
    * Gå det att ändra batteriikonen till en cirel som minskar med %-tal i. Istället för det nuvarande "batteriet".
    * Ihop med Swiftkey tangentbort, hur använder jag Emoji emotions när jag ex. skriver sms? Detta fanns som en inställning att bocka i under sms-inställningar på CM för att stödja emoji i sms.
    * Går google search widget att ta bort? Tycker det räcker med att hålla in homeknappen och dra upp får att komma åt google search.

    Om jag måste byta launcher för att fixa min lista, vilken rekomenderar ni? Jag vill ju att tema ska se ungefär likadant som det gör nu. Dessutom är jag livrädd för launchers som drar mer batteri än default-launcher.
     
  2. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Du behöver byta launcher ;) Jag gillar Nova bäst. Den är lik stock men snabbare och bättre.

    Om du håller inne på wifi i quick settings så stänger du av eller sätter på. Tror det gäller för GPS och bluetooth också men jag är inte säker.

    För de andra grejorna behöver du roota och byta ROM till exempelvis CM.
     
    B3astie gillar detta.
  3. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Några av dina önskemål kan du fixa utan att byta launcher, dock behöver du ladda ner appar.

    Power toggles: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.painless.pc

    Batteriindikator: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.hubalek.android.reborn.beta
    Alternativ: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809588

    Ändra hur många hemskärmar går inte och inte det med emoji icons heller vad jag vet. Det var ganska länge sen jag hade stock men tror inte det går att ta bort widgeten (om det skulle funka så är det bara långtryck och kasta bort den).

    Med en annan launcher kan du fixa antal hemskärmar samt ta bort search-widgeten. Jag rekommenderar nova launcher: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw.launcher

    Det där med emoji är nog något som aosp rommar fixat, så det kan du nog bara lösa genom att köra CM eller PA eller någon annan rom.

    Skickat från min Nexus 4
     
    Last edited: 7 apr 2013
    B3astie och Mewn gillar detta.
  4. B3astie

    B3astie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Thanks!
    Ska testa Nova launcher till att börja med!
     
  5. kr0k0dil

    kr0k0dil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Emoji kan du orna i stock också genom att lägga till det som tangentbord under "Språk och inmatning" i inställningarna. Det blir dock svarta figurer med androidtouch, men som visas som vanliga emoji på en iPhone till exempel. Det är bara att hålla in mellanslag för att byta, detta gäller för tangentbordet som kommer med stock.
     
    Last edited: 7 apr 2013
  6. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    I Nova kan du ändra antalet hemskärmar med! :)