Problem: Samsung galaxy s2 startar inte

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av leni1188, 8 apr 2013.

  1. leni1188

    leni1188 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Samsung galaxy s2 startar inte.

    När jag spelade ett spel så plötsligt frös hela telefonen och då kunde jag inte röra något så jag tog bort batteriet och skulle starta den igen men då starta den inte så jag laddar den några timmar och då laddar den jag ser att den laddar och när den blir full så ska jag starta den så kommer den bara till Samsung loggan och där har jag fastnat vet inte vad jag ska göra....

    En dag innan jag detta hände så gick mitt batteri ner riktigt fort...

    Kan någon snälla hjälpa mig om det går o fixa.

    Har inget garanti.

    Tele2 abonnemang.
    :(
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Det enda som brukar hjälpa är att fabriksåterställa telefonen tyvärr. Håll in Volym Upp - Hemknappen - Powerknappen (tills "I9100" har kommit upp två gånger) och sen släpper du. Du borde nu komma in i en meny, där får du välja att göra en Factory Reset!
     
  3. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Testa ett nytt batteri om inte factory reset funkar!
     
  4. anton_mjor

    anton_mjor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Fick ett liknande problem här om dan.
    Android OS ballade ur och sög ur hela batteriet på 2-3 tim, när telefonen dött gick den inte starta igen, inte ens med fulladdat batteri.
    Fick lov att ladda in firmware på nytt med odin för att den skulle starta.
    När jag laddat in firmware och väntat tålmodigt på att den skulle starta i flera minuter hoppade den till slut igång igen.
     
  5. leni1188

    leni1188 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Har gjort det men den funkar inte då den bara kommer till samsung loggan och inte mer.
     
  6. leni1188

    leni1188 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjort båda men det funkar inte...
     
  7. leni1188

    leni1188 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Aa samma här har fullt batteri och den startar men kommer bara till samsung loggan. Hur gör man det där med firmware, finns det video elr nåt sånt.:)
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    0. http://www.hotfile.com/dl/200899346/20a7989/I9100XWLSN_I9100OXXLS8_NEE.zip.html (Ladda ner filen, ROM:en).

    http://ul.to/xt4607xx (Ladda även ner denna, Odin 1.85).

    Innan du börjar så se till så att du har KIES installerat (för att USB-drivrutinerna skall finnas) MEN att Kies är HELT avstängt. Gå in under Aktivitetshanteraren > Processer och kolla efter något med "Kies" i och välj att avsluta den isåfall!

    1. OBS! Firmwaren (ROMen) du laddar ner kommer komprimerad i zip. Filen du flashar ska ha filändelsen .tar eller .tar.md5. (Du måste unzippa den med t.ex. WinRar/WinZip t.ex. http://www.filehippo.com/download_winrar_32/).

    2. Starta Odin 1.85 och klicka på "PDA", välj filen du nyss laddat ner.

    3. Starta telefonen i download mode (Volym ner - Hemknappen - Powerknapp) och koppla in den till datorn. ID-COM boxen uppe till vänster ska lysa gult!

    4. Klicka nu på "Start" och vänta till "Pass" dyker upp.

    5. Telefonen kommer nu att starta om sig själv. Du kan nu ta bort USB-kabeln om du vill.

    6. Om telefonen inte bootar upp (kan ta ett tag) så gå in till recoveryn (Håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills du kommer in till en meny). Välj "Factory Reset" med volymknapparna och klicka OK med Powerknappen.

    [Frivilligt]

    Steg 7 & 8 är inte ett måste, mer info finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1402286

    7. Stäng av telefonen.

    Stoppa nu in en JIG i USB-utaget för att nollställa flashcountern. USB-jig finns för 15kr på Ebay, gå in där och sök på "I9100 USB Jig" så kommer du hitta massvis!

    8. Starta Kies och koppla in telefonen till datorn. Uppdatera firmwaren till den senaste som kies erbjuder.

    Felsökning om Odin inte vill flasha filen eller om någonting annat går fel:

    a) Du kan sakna drivrutiner. Ladda ner Samsung Kies, installera den, kör den, avsluta Kies och sedan går du till aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Del -> Starta aktivitetshanteraren). Under "Processer" i fliken där uppe väljer du att avsluta processerna "KiesTrayAgent.exe" och "KiesPDLR.exe" (om dessa finns). Man måste alltid ha Kies avslutat när man flashar. Försök nu igen!

    Skriven av: Arbu11
     
    Last edited: 8 apr 2013
  9. anton_mjor

    anton_mjor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Man behöver inte nollställa countern om man bara flashar officiell rom.
    Dessutom går det inte använda jig med nyare firmware än android 2.3.
    För senare versioner kan man köra triangle away direkt i telefonen.

    Men som sagt, irrelevant när det bara gäller officiell firmware.
     
    Arbu11 gillar detta.
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Sorry, guiden skrev jag från början till annan ROM men som jag ändrade till Orginal då de flesta började fråga efter det! ^^ Att USB-jigen inte fungerar visste jag dock inte, trodde att man bara behövde ha den gamla bootloadern för att det skulle fungera? ;) Nåja, man lär sig medan man lever ;)