Diskussion: Prylar och tillbehör lämpliga för Xperia Z

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Moggym, 20 feb 2013.

  1. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo jag har varit i kontakt med dom och jag har nu skickat iväg den, dom erbjöd rabatt på 0,4an men jag hade redan skickat iväg den, annars hade jag nog kört på med 0,4an, drygt att vänta ;-) ja jag tänker ta bort Sonys egna anti shatter skydd då det redan hunnit blivit små repor:-( syns inte så mycket men ändå. Om garantin ryker så är det väl tråkigt men om man tappar en telefon så skärmen går sönder så hårt så att skärmen tar skada så tvivlar jag att Sony tar det på garanti fast man har Sonys egna anti shatter skydd på, så det är väl därför man har en drulleförsäkring ;-)
     
    maxperes gillar detta.
  2. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Nice. Men hur är det, visst är det så att de inte har stöd för apt-x? Det har varit lite lurigt att googla sig fram till något helt säkert på den punkten.
     
  3. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
  4. Ylli

    Ylli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihopa! jag ville bara dela med mig av lite information. Det är så att jag köpte ett sportarmband till Xperia Z från den här hemsidan:
    http://www.themobilestore.se/se/article.php?id=31981&art=16216522

    Jag fick hem armbandet idag och har faktiskt lite mixade känslor för den. Jag måste påpeka att det är första gången som jag har köpt ett sportarmband till en telefon så jag kan inte så mycket om det här men jag vill ge er lite information om den.

    Ja var ska man börja, först och främst så är materialet inte helt lik som den på bilden från hemsidan jämfört med den jag fick hem så känns den billig men det är kanske det man får när man betalar det priset för den.
    jag märkte på baksidan av armbandet där man för in telefonen så ser det ut som att dem har klippt/skärt en linje som dem har försökt att få rakt men tyvärr totalt misslyckats med det.
    jag har ju ett skal till telefonen den här:http://www.dustinhome.se/product/5010666022/krusell-colorcover-white-sony-xperia-z/
    Så jag försökte föra in telefonen i armbandet med skalet på men det gick inte. Så vad jag gjorde var att där dem hade klippt/skärt så klippte jag ända ut till kanten där styngen var så testade jag att föra in telefonen på nytt så gick det men det var inte helt lätt. Sen passformen är helt ok men om man tittar på bilden från deras hemsida så kan man se Sony loggan på min ser du halva om inte skalet är på, om den är på så ser du inte den alls men det spelar inte så stor roll det viktigaste är att man ser skärmen och att touch skärmen reagerar vilket den gör.
    Hur sitter den på bicepsen då? jo helt ok nu har jag inte så stora armar men den känns ok men måste tänka på att telefonen är ju såklart inte liten så man märker att den är stor plus med armbandet på.
    Och sen det men on/0ff knappen som jag läste från tidigare kommentar. Samma sak här det är jävligt svårt att nå den knappen även med skalet på så jag vet inte jag kanske ska klippa ett hål så får man helt enkelt se om det hjälper men tror inte det.

    Ni får ursäkta för ett sånt långt meddelande men det var något som jag kände att det var bar att dela med sig tyvärr så hade jag inte nåt positivt om den med andra ord är jag inte alls nöjd med den.
    Har ni frågor så får ni jätte gärna ställa dem.

    Mvh Ylli
     
  5. benderoid

    benderoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    Jag tror inte det, det står nämt nåt om AAC stöd och var det nu stog något protokoll (har inte manual i närheten nu)

    En sak jag undrar nu är om man kan ansluta tex en Pebble och blåtands hörlurar eller högtalare samtidigt, någon med Pebble som kan verifiera?

    Sent from my C6603 using Tapatalk 2
     
  6. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nån som hittat nåt snyggt och bra svart skydd som man kan klistra på baksidan?
     
    axel gillar detta.
  7. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Har testat mina nya lurar, Sony DR-BTN200M, lite grann nu.

    Som hell-man mycket riktigt antog, är det on-ear-lurar. För min del är de en aning obekväma eftersom jag är lite känslig upptill på knoppen, och den hårda bygeln ligger an emot huvudet utan någon vaddering.

    Förutom ovan nämnda saker, är jag jättenöjd med dem. Ljudet är grymt bra enligt min mening. Det är busenkelt att para ihop dem med XZ:an och NFC.
    Enligt mina samtalspartners låter telefonrösten bra.
     
  8. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Nu verkar det som Brodits aktiva hållare för XZ finns att beställa, dvs. den är inte längre under utveckling.
     
  9. Sqweebz

    Sqweebz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Oh, oh, oh.. Vart?

    Skickat från min Xperia Z via Tapatalk.
     
  10. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Sqweebz gillar detta.
  11. Sqweebz

    Sqweebz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Såpass! Såg även lite hastigt att min lokala Euronics-butik hade så jag ska kika in där och se vad de tar för en hållare. :)
     
  12. rrrr323

    rrrr323 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  13. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick spigen slim t skyddet, en omöjlighet att få på det utan att något dammkorn kommer emellan.. Försökt 3 gånger nu, vågar inte ta av det en gång till för då fastnar det väl inget mera! Men själva skyddet känns jävligt bra! Jag tog bort Sonys anti shatter skydd.
     
  14. axel

    axel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag letar också efter ett sånt. Dessutom gärna med en gummibeläggning så den inte halkar omkring så lätt.


    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  15. bickle

    bickle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag beställde min med ciggkontakt från Skyddet när den fortfarande stod som under utveckling och i förra vecka dök den upp. Riktigt skönt att bara sätta i den i hållaren så laddar den automatiskt utan att man ska behöva krångla med luckor och kontakter. Bra passform som vanligt med Brodits prylar.
     
  16. pontiacman

    pontiacman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Någon som sett om det har dykt upp en aktivhållare med sugpropp??
     
  17. jhemstrom

    jhemstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. jhemstrom

    jhemstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittills verkar det toppen.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  19. Sqweebz

    Sqweebz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Finns att beställa på olika ställen nu. Kolla Brodits hemsida för återförsäljare.


    Skickat från min Xperia Z via Tapatalk.
     
  20. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER