Nexus One original fodral

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PatricF, 11 mar 2010.

  1. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det igenktligen som är så bra med sådannahära fickor då? Tycker dom verkar mer klumpiga xD Visst repfri skärm, men jag har för tusan inte stålhår på mina lår så det ska nog gå bra att ha den i fickan. Ta upp den måste man ta ur den i två fickor liksom plus hålla i den ena med din telefon... ser det som klumpigt?
    Ne jag bara undrar varför dessa kan vara så bra? Själv har jag ett silikon fodral som klarar alla fall känns det som så länge det inte blir skärmen först (aldrig hänt än så länge).
    Tappade den handhöjd till mark höjd rakt på en sten för ett tag sen, kan slå vad om att den inte skulle klara fallet lika bra utan fodralet! Med fodralet inte en enda liten skråma såklart.
     
  2. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ett skal är ju ännu värre, vad spelar det för roll om din telefon är "utan skråmor" om du alltid gömmer den i ett stor och fult fodral? Ingen ser ju telefonen ändå. Jag kör utan alla former av skydd, sumpat den i backen många gåger, har två små "gropar" på baksidan som inte syns men känns om man verkligen letar efter dom.

    Nej sluta vara så jävla fega.
     
  3. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    xD Vad har du för telefon Barilla och hur mycket skulle du värdera den nypris? :)

    Jag värderar min till 5-6 papp, mer än vad mitt PS3+3 spel+ 1 kontroll kostade! (den feta PS3)
    Så jag tar nog det säkra före det osäkra xD Sen så himla ful är inte mitt silikonfodral ju, jag mena jag gjorde nog inte min mobil fulare.
     
  4. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag använder fodralen när jag tränar eller jobbar. Då är risken större att man skadar den och det känns tryggare. Men annars burkar jag inte använda fodral.
     
  5. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jag har neoprenfodral för att jag har ofta nycklar och annat i fickorna som kan skada.
     
  6. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Dom där fodralen från Wisper är verkligen inte snygga. Passformen är sådär, först var den tight men nu är den lös. Kreditkortsfickan är helt värdelös, en "nätficka". Kortet faller lätt ur fickan. Nej VERKLIGEN inte värt 150kr. (kolla bifogad bild)

    Beställde nya idag, dessa

    http://cgi.ebay.com/Original-Neopre..._MobilePhonesCasesPouches&hash=item2a06cc04f3

    Återkommer med info om hur de är!
     

    Bifogade filer:

  7. stampe

    stampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj, äger du bara ETT kort? ;) Har två-tre kort + visitkort + körkort och har inget problem med att dom trillar ur...

    "Jackorna" är handsydda från WaterField designs i USA (www.sfbags.com). Deras produkter håller i regel mycket hög kvalitet, deras datorväskor är klart inte billiga, men grym kvalitet. (Har en själv)
    De flesta av deras kunder är Apple användare och dessa brukar vara lite "petiga" med "utsidan" på sina prylar....

    Länk till recension : http://www.askmen.com/entertainment/gadget/suede-cell-phone-case-for-nexus-one.html

    Passformen "ska" hålla sig, så är det fel på det, skicka tillbaka så byter vi ut det när nästa leverans kommer in på ~Fredag.

    P.S. Ditt fodral (på bilden) ser lite "skabbigt" ut, släng in det i tvättmaskinen (tips: utan telefon), det klarar maskintvätt. Kör utan sköljmedel.

    -----------------------------------------
    Stefan - Wisper.se
     
    Last edited: 11 maj 2010
  8. stening

    stening Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Designen är horribel ser du väll själv på bilden antto lagt upp och överensstämmer inte alls med den bilden man får av de små bilderna som finns på Wisper, vare sig den behöver tvättas eller inte, har faktiskt övervägt att beställa ett sådant fodral just för att man kan ha kort och mobil i samma men inte när det ser ut som det gör på anttos bild
     
    Last edited: 12 maj 2010
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Håller med. Det är inte värt 9 kr. Att dom sen har mage att ta så mycket som dom gör är på gränsen till lurendrejeri.
     
  10. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag beställde en sån där ficka från wisper. Den kom precis nu (så jag har inte hunnit testa den än). Men det slog mig just: Blir inte korten avmagnetiserade av att vara så nära telefonen?
     
  11. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  12. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det krävs en laddad super magnet (sådana som kan hålla typ 50kg utan problem) för stt du ska kunna börja åstadkomma saker på ditt magnet kort.
     
  13. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick dessa i förra veckan

    http://cgi.ebay.com/Original-Neopre..._MobilePhonesCasesPouches&hash=item2a074b5bf6

    och kan verifiera att det är så nära orignalet du kommer. Mycket nöjd och billiga!