Varning för HBO Nordic!

Diskussion i 'Off Topic' startad av ICDeadPpl, 11 apr 2013.

  1. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Även om jag har sagt upp abonnemanget (efter bara 3 dagar), har HBO Nordic inte avslutat mitt konto och fortsätter att dra pengar från mitt konto!
    Läs hela storyn på http://bit.ly/10hUHMi.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Om du har betalat med någon sorts kort typ visa/mastercard så kan du prata med de som gett dig kortet och hävda felaktig transaktion genom att visa på mailen du fått från HBO. De bör kunna åtminstone spärra kortet för nya debiteringar från HBO och eventuellt även sätta tillbaks pengarna.

    För övrigt så kan jag förstå din irritation men tycker ändå du håller en lite trist ton i breven.
     
  3. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag blev då väldigt vänligt bemött av deras kundtjänst under den tiden jag testade och sedan sa upp abonnemanget. Ingen extradebitering heller.
     
  4. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det trista är hur HBO Nordic "sköter om" sina kunder!
    Förutom alla mejl, som finns på bloggen, så är det ett antal telefonsamtal också. Dessa kan jag inte redovisa, då jag har inte spelat in dom.
    Frustrationen jag känner tycker jag alla ska vara medvetna om, därav tonen.
    Det finns INGEN ursäkt för HBO Nordic att bete sig så som dom gör, hur man än vänder och vrider på saken.
    Att avsluta ett abonnemang och att därefter INTE dra pengar från ens konto, man behöver inte vara en "rocket surgeon" för det.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du verkar ha väldigt kort stubin. Det är människor som sitter i andra änden och de har med ganska stor säkerhet inte gjort det mot dig med mening. Du kunde fått fram din sak genom att tala med normal ton istället för att vara så hotande. Du hotar med väldigt mycket på väldigt kort tid. De kanske skulle bemött dig snabbare om du hade respekterat de som sitter där?

    Men klart att de har fel och du har rätt.

    Men är detta bara ren smutskastning eller vad är det vi skall snacka om i tråden tänker du?

    Edit, sen gäller inte ångerrätten om du använder sakerna. Jag vet att du säger något som "Ni vet väl att vi har ångerrätt här i Sverige?????????" i dina e-mails men i deras villkor (som jag hittade i länken ifrån din blogg) står det så här:

    12 Ångerrätt
    12.1 Vid avtal som träffas på distans har Användaren ångerrätt enligt lag. Ångerrätten innebär att om Användaren har ingått avtal om Tjänsten har Användaren rätt att säga upp avtalet och få tillbaka den betalning Användaren erlagt. Ångerrätten gäller i fjorton (14) dagar från det att Användaren har ingått avtal med HBO, dock tidigast från den dag då Användaren erhåller lagstadgad information om ångerrätten ("Ångerfristen").

    12.2 För att utnyttja ångerrätten ska HBO meddelas via e-post, telefon, brev eller via Webbplatsen (se för kontaktuppgifter punkt 23) inom Ångerfristen.

    12.3 Om Användaren börjar använda Tjänsten inom Ångerfristen, genom att logga in på Webbplatsen och utnyttja Tjänsten, har Användaren inte längre rätt att ångra sitt köp och få återbetalning.

    Nu var det en gratismånad men det jag inte förstår är ifall gratismånaden var att du kunde använda det en månad och sedan säga upp det eller ifall du är tvungen att ha det X antal månader (som med allt annat som har t.ex. 3 månaders uppsägningstid). Men det har väl du koll på?
     
    Last edited: 11 apr 2013
  6. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Gratis prova-på-voucher, som jag fick för att jag anmälde mitt intresse för tjänsten innan dom lanserade den.
    Kort stubin, är det din professionella analys?
    Jag har strulat med HBO Nordic ett bra tag nu, det är så dags att ryta ifrån...


    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  7. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Vad är vitsen med att hata och hota menar du?

    Jag håller nog med andra här att du har en tråkig attityd och du vinner inget på att vara otrevlig. Självklart så ska rätt vara rätt, men antingen så ger du dem chansen att rätta till eller så drar du det vidare. Att vara en gnällfis tillför inget. Om du vill bli bemött professionellt så bete dig professionellt själv.

    Det är aldrig dags "att ryta ifrån", om du med det menar att man ska vara en skitstövel. Aldrig.

    Aldrig.
     
  8. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Dom har haft chans att göra rätt sen december...
    Nu är det april, hur länge ska man vänta innan man får bli förbannad?
    Det är du som kopplar "ryta ifrån" med att vara en skitstövel...
    Jag har fått muntliga och skriftliga garantier (flera gånger) på att dom ska avsluta kontot och inte dra några pengar. Sen när det händer, så fixar dom inte det trots att dom (återigen flera gånger) garanterar att dom ska göra det.
    HBO Nordic har sig själva att skylla. Om jag kan genom att dryfta det här få dom att ändra på sina rutiner, så vinner alla på det.
    Jag ville verkligen gilla HBO Nordic och deras nya tjänst, men det blev inte riktigt som jag hade förväntat mig.
     
  9. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Läste du ens vad jag skrev? Eller är du så inne i din ilska att du inte kan lyfta blicken?

    Jag ställde en rak fråga:
    "Vad är vitsen med att hata och hota menar du?"

    Jag kan förtydliga: Tror du verkligen själv på fullaste allvar att det blir bättre med din attityd?

    Sedan skriver du:
    "Nu är det april, hur länge ska man vänta innan man får bli förbannad?
    Det är du som kopplar "ryta ifrån" med att vara en skitstövel..."

    Jag svarar, som jag gjorde ovan: Det är aldrig ok att bete sig som en skitstövel. Och ja, en skitstövel är en som beter sig som du gör. Den kopplingen gör jag eftersom du inte klarar göra det själv.

    Skärp dig och gå vidare med ditt liv. Eller välj att vara bitter på hela världen och föra ett krig resten av ditt liv. Lycka till och hoppas du mår bättre än du ger sken av. Jag tycker allvarligt synd om dig.

    Jag ger dig chansen att kräka ur dig fler saker på mig, varsågod. Jag tänker inte svara igen, jag har sagt vad jag ville säga och det är upp till dig om du vill lyssna eller inte. Jag ska inte tvinga dig. <3 Peace! <3
     
  10. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vitsen är, att förhoppnigsvis skärper sig HBO Nordic så att inga andra råkar ut för samma sak. Jag är inte ensam om att ha problem med HBO Nordic.

    Är du alltid lika kvick på att dra förhastade slutsatser?
    Du känner inte mig, jag är inte bitter av mig och för inte krig mot hela världen.

    Om du har en "svälj och ta emot"-personlighet, så kan du gott ha det (Hur känns det att bli utsatt för förhastade slutsatser?). Men kräv inte att alla andra ska leva efter samma devis.

    Det är okej att ställa krav och att stå för sina rättigheter.
     
  11. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fast du har ju egentligen bara väntat sedan 13 mars då de informerade om att något gått fel med din uppsägning i december, så de är medvetna om felet och att ditt konto är uppsagt.
    Eftersom uppsägningen inte gått igenom i tid så ligger du som aktiv kund i systemet och då rullar ju allt på. Att manuellt gå in i och plocka bort kunder så att de inte faktureras kan vara struligt. De måste ju redan idag göra alla uppsägningar manuellt så det saknas uppenbarligen en del systemstöd.

    Din reaktion på att de dragit pengar 8 dagar efter att de informerat dig om felet är på tok för kraftig. De har ju erkänt att ett fel har inträffat och du börjar direkt att skrika och hota med konsumentverket. En mer rimlig reaktion hade varit att informera dem om att de dragit pengar även fast ditt konto är uppsagt och be dem att lösa det tillsammans med info för återbetalning.

    Fundera på hur du själv reagerar på folk som skriker och gormar. Kommer de först i kön och gör man det lilla extra för dem? Absolut inte, de får gärna vänta lite extra och sedan få minimalt med service. Sen blir de den stora snackisen i fikarummet på kundservice som alla skrattar åt. Det är komiskt med kunder som överreagerar.
     
  12. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Eftersom du inte har lyssnat på samtalen jag har haft med deras kundtjänst, så vet du inte
    allt som hänt.
    Jag började inte skrika och hota med Konsumentverket direkt, utan jag hade kontakt med HBO flera gånger via telefon. Återigen det här med förhastade slutsatser.

    Värst vad många vill tycka synd om HBO, och tycker det är för taskigt att jag höjer rösten och vill upplysa andra om deras tillkortakommanden...

    Om det här leder till att HBO skärper sina rutiner, så är det en bra sak, eller?
    Om dom fortsätter så här, så får dom ju räkna med dålig PR från besvikna kunder.
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja du dumförklarar mig i ditt första svar här och skriker åt dem i ditt tredje mail.

    Det enda jag sa var att du antagligen hade fått bättre, snabbare och bättre hjälp om du inte hotat med stämningar över 150:-.

    Är du kanske en väldigt ung sjukpensionär?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Men hur skall vi inte kunna ha så kallade "förutfattade meningar" när du inte ger oss all information? Hur skulle han kunna veta om dina telefonsamtal som du först nu säger du har haft?

    I din länk påstår du att hela historien står. Nu säger du att det finns mer.

    Det handlar inte om förutfattade meningar ifrån vår sida men knapphändig information ifrån dig.

    Edit, har du några belägg för att HBO försöker lura dig? Det är så jag utläser att du tolkar det som. För mig ser det ut som ett misstag ifrån deras sida. Skulle det skett ifrån början? Nej. Avskräcker det mig? Absolut inte. Alla gör misstag.

    Fast om du har bevis (och eftersom du skall ta ett ärende om 150 spänn till rätten gissar jag på att du har det) så får du väldigt gärna visa dem för oss. Då ändrar jag uppfattning om allt förutom ditt tråkiga beteende.

    Edit2, förlåt det var visst 118:-. Rätt skall vara rätt.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 11 apr 2013
  15. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Om jag lyfter fram att din förhastade slutsats just är en förhastad slutsats, då anklagar du mig för att dumföklara dig? Dömer du någon, får du tåla att bli rättad.

    Att det fattas dialog mellan mig och HBO på bloggen beror på att jag inte hart spelat in samtalen med deras kundtjänst. Jag har via telefon påpekat flera gånger om problemet, och flera gånger fått bekräftat att det skall ordnas. Ändå ordnar dom inte saken.
    Och varför är det förbjudet att höja rösten när fel begås?
    Stämning hotade jag med idag, om du kollar fakta. Dom har haft gott om tid att ordna saken.

    Vad är det för jävla fråga? Min ålder har ingenting med saken att göra. Att jag är sjukpensionär ännu mindre, förutom att jag kan ägna tid åt sånt här...

    Jag anklagar ett företag för att som beter sig dåligt, och reaktionerna är som om jag hade misshandlat eller ofredat en människa?

    Att du inte hade tagit i lika mycket som jag, betyder inte att du kan klanka ner på mig. Särskilt när du inte vet all fakta i målet.
    Som sagt, bloggen har bara utdrag från epostkorrespondensen, det fattas en hel del dialog som gått via telefon.

    /Fight for your rights
     
  16. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag nämnde telefonsamtalen i mitt andra inlägg. Detta var innan inlägget där den "förhastade slutsatsen" togs.
     
    Last edited: 11 apr 2013
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Eftersom du sa att hela historien står i länken så förutsatte jag att hela historien stod i länken.
     
  18. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    För att historien ska bli så korrekt som möjligt så bör du skriva när du gjorde samtalen, vad som diskuterades och vad som bestämdes i samtalen. Du hänvisar till bloggen som att den berättar hela historien, men den visar mest på en väldigt arg kund med kort stubin och mycket lite om att HBO Nordic har gjort något särkilt allvarligt fel. De skickade ett ursäktande mail där de erkände att något gått fel och sedan drar du igång med skrik och hot.

    När det saknas info så är det svårt att få en uppfattning av hur mycket du lidit av det här. Nu verkar den enda skadan du lidit vara de 118 kr de drog 21 och 22 mars. Återbetalning skulle skett senast den 5 april vilket nu är 6 dagar sedan.
     
    Last edited: 11 apr 2013
  19. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Att tagga med "lurad" och "scam" tyder också på "arg kund med kort stubin". Ett företag som HBO ägnar sig inte åt bedrägerier, däremot kan de som stor organisation ha tungrodd och långsam byråkrati.
     
  20. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Wow... Op om jag vore du skulle jag redigera bloggen kraftigt. Som det framstår nu verkar du vara en allvarlig rättshaverist. Om jag fått dina mail hade jag bett dig fara åt...

    : popcorn:

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2