Kameran i Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Mobilotta, 10 aug 2009.

  1. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Nokia n82, med en i mina ögon vettig och fungerande kamera till vardagsbehov, 5 megepixel, blixt, närbildläge och mörkerläge med mera och lagom med redigeringsfunktioner. Jag använder kameran flitigt, det går snabbt att komma till kameraläge, bara att dra bort linsskyddet bakpå.

    Min fråga är naturligtvis hur Hero, som verkar ha precis allt en mobilnörd kan önska -utom en bra kamera- står sig på den fronten jämfört med min nuvarande Nokia n82? Jag är väldigt sugen på en Hero, men kameran får inte vara för dålig, jag tar bilder i många olika situationer.

    Sen får jag se om den förmodat dåliga kameran på Heron är en överkomlig brist då man i sammanhanget får ganska mycket kul lull lull.
     
  2. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    jag har egentligen bara min SE w610 att jämföra med och de bilderna är skit i jämförelse. jag har tagit några bilder och lagt upp om du vill se hur det blir med heron.
    http://notoffline.se/htc_hero/
     
  3. Hench

    Hench Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kameran har autofokus och närgränsen är ok, men den har ingen hjälpbelysning och ljus behövs för att bilderna inte skall bli för gryniga.
    För att komma till kameraläget måste man låsa upp telefonen och trycka på kameraikonen då det inte finns någon hårdvaruknapp för att aktivera kameran.

    http://picasaweb.google.com/soderstrom.henrik/Hero

    Har laddat upp en bild från min Hero till mitt picasakonto (sjukt smidigt att göra sådant i telefonen!)
    Bilden är tagen en klassisk svensk sommardag (Gråmulet och regn i luften)

    Sammanfattningsvis, om du vill ha en mobil som du kvickt kan plocka fram och knäppa en kul bild på polarna när ni är på krogen är inte HTC Hero rätt för dig.
     
  4. Mulliy

    Mulliy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kameran är värdelös när det är det minsta mörker, det räcker med att det är lite kväll så blir korten dåliga. Men i fullt solljus blir det bra nog tycker jag.
     
  5. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har oxå en n82 samt en magic. Som alla säger, bilderna på magic är kassa, endast i nödfall jag fotar med den och då endast utomhus i fullt dagsljus. Tyvärr...
     
  6. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack -jag fick tyvärr bekräftat vad jag misstänkte, att kameran suger och är omständig att få igång. Synd att både Iphone och Hero som är så kompetenta i övrigt missat en bra kamera! Jag vill ha en mobil som kan ALLT! En kul bra mobil med tillgång till trevliga apps, nyttiga funktioner och en bra kamera -kom gärna med förslag då jag lägger tanken på en Hero i malpåse pga av kameran, likson jag gjort med Iphone. Går och lurar lite på nån av SE:s ännu inte släppta, tex Satio... Känns som om alla kör om Nokia just nu!
     
  7. Perty

    Perty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om du är nyfiken på Android så kan du kolla Samsung Galaxy som kommer till Sverige i början av September (3/9 Dustin.se) Den ska ha både ljus och 5mp kamera. Hör med de som har den i Galaxy forumet här på Swedroid.

    Tyvärr är den väl inte lika estetisk som Heron :-) Hade själv tänkt skaffa en sån, men då de råkade ha en Hero i Telia butiken när jag frågade kunde jag inte motstå frestelsen...